Najwolniejszy wzrost przychodów od debiutu

Siedziba główna Alibaba w Hangzhou w Chinach, w środę 10 listopada 2021 r.

Kelay Shane | Bloomberg | Obrazy Getty

Ali Baba W czwartek poinformował o najwolniejszym kwartalnym wzroście przychodów od czasu wejścia na giełdę i nie spełnił oczekiwań, ale chiński gigant handlu elektronicznego przekroczył zyski.

Oto, co zrobił Alibaba w trzecim kwartale roku fiskalnego w porównaniu z konsensusowymi szacunkami Refinitiv:

  • Przychody: 242,58 mld (38,06 mld USD) w porównaniu z szacowanymi 246,37 mld juanów, co oznacza wzrost o 10% rok do roku.
  • EPS: 16,87 (2,65 USD) juana za akcję vs. Wyceniony na 16,18 juanów za akcjęA 23% w ujęciu rocznym.

10% wzrost przychodów to najwolniejsza kwartalna stopa wzrostu firmy od czasu jej notowania w USA w 2014 roku.

Akcje Alibaba spadły o ponad 8% w obrocie przed wprowadzeniem na rynek.

Alibaba stanęła w obliczu trudności makroekonomicznych w Chinach, które wpłynęły na działalność giganta handlu elektronicznego. chiński Sprzedaż detaliczna w ostatnim kwartale roku utrzymywała się na niskim poziomie, Na przykład. W Chinach panuje silna konkurencja w dziedzinie e-commerce.

Tymczasem akcje firmy spadły o ponad 50% w ubiegłym roku, ponieważ Chiny zaostrzyły przepisy dotyczące krajowego sektora technologicznego w obszarach Antymonopolowe do Ochrona danych. W ubiegłym roku Alibaba został uderzony o 18,23 miliarda juanów (2,8 miliarda dolarów). Dobrze przez organy regulacyjne, takie jak Część dochodzenia antymonopolowego.

Kontrola chińskich gigantów technologicznych jest kontynuowana i jest kolejnym czynnikiem obciążającym firmę.

„Nasza obecna cena akcji nie odzwierciedla rzetelnie wartości spółki. Przy obecnych poziomach cenowych planujemy kontynuować skup akcji własnych. Jednocześnie utrzymamy silną pozycję gotówkową, która daje nam elastyczność finansową dla przyszłych inwestycji, – powiedział Toby Xu, dyrektor finansowy Alibaba, w rozmowie telefonicznej w sprawie zarobków.

W grudniu Alibaba odkupiła około 10,1 mln amerykańskich akcji depozytowych notowanych na giełdzie w USA za 1,4 mld USD. Program odkupu udziałów wygaśnie z końcem grudnia 2022 roku.

READ  Nanaimo wkrótce wprowadzi zakaz stosowania gazu ziemnego jako głównego źródła ciepła w nowych domach

Skup się na e-commerce

Inwestorzy obserwują niektóre kluczowe wskaźniki, w tym przychody z zarządzania klientami (CMR), przychody z przetwarzania w chmurze i przyszły kierunek firmy.

W grudniowym kwartale Alibaba szczegółowo opisał wyniki swoich różnych segmentów biznesowych. Zamiast „podstawowej działalności”, firma podzieliła teraz swoją działalność w Chinach i międzynarodową działalność detaliczną na różne kategorie raportowania. Złamał również liczby dotyczące swojego ramienia logistycznego Cainiao i lokalnej obsługi konsumenckiej, w tym platformy dostarczania żywności ele.me. Alibaba rozpoczął raportowanie skorygowanej EBITDA dla każdego segmentu.

W chińskiej działalności dochody z zarządzania klientami (CMR) są kluczowym wskaźnikiem dla analityków. To największa część przychodów Alibaba. CMR wyniósł 100,09 mld juanów, co oznacza spadek o 1% rok do roku.

CMR to przychody, które Alibaba uzyskuje z usług takich jak marketing, które firma sprzedaje handlowcom na platformach handlu elektronicznego Taobao i Tmall.

W grudniowym kwartale w Chinach odbywał się coroczny Festiwal Zakupów Dnia Singli, kilkudniowy festiwal, na którym sprzedawcy oferują ogromne zniżki. Alibaba powiedział, że całkowity wolumen towarów (GMV) w okresie 11 dni Osiągnięto rekord 540,3 miliarda juanów.

Ale GMV, czyli w rzeczywistości kwota transakcji za pośrednictwem platformy, nie przekłada się na bezpośrednie przychody Alibaba.

Zysk handlowy Chin spadł o prawie 20% rok do roku do 54,47 mld juanów.

Tymczasem przychody firmy z handlu międzynarodowego wzrosły o 18% rok do roku do 16,45 miliarda juanów w kwartale grudniowym.

Alibaba twierdzi, że odsetek klientów z mniej rozwiniętych regionów nadal rośnie. Firma z siedzibą w Hangzhou koncentruje się na penetracji mniejszych chińskich miast w celu znalezienia nowych dróg rozwoju. Wprowadziła produkt o nazwie Taobao Deals, który oferuje przecenione produkty, które pomagają osiągnąć swój cel. Alibaba powiedział, że zamówienia opłacone za transakcje Taobao wzrosły o 100% rok do roku w kwartale grudniowym.

Wzrost chmury spowalnia

Przychody z przetwarzania w chmurze za kwartał grudniowy wyniosły 19,54 miliarda juanów, co oznacza wzrost o 20% rok do roku. Było to wolniejsze niż 33% w kwartale wrześniowym. Ale straty związane z rozbiciem chmury zmniejszyły się.

Na wyniki biznesowe w chmurze wpływają dwa czynniki. Właściciel TikTok, ByteDance, nadal przenosi swoją działalność zagraniczną z produktów chmurowych Alibaba. Choć surowe środki nałożone przez Chiny na sektory, w tym gry i edukację – głównych klientów Alibaba – również wpłyną na wyniki.

Ale firma nadal dywersyfikowała swoją bazę klientów, obejmując inne branże. Przychody z branż offline stanowiły 52% przychodów z chmury.

nowa inwestycja biznesowa

W obliczu rosnącej konkurencji Alibaba starała się rozwijać niektóre ze swoich nowych działalności, takie jak dostawa żywności, która znajduje się w lokalnym dziale usług konsumenckich i obejmuje inne produkty, takie jak aplikacja podróżna Fliggy.

Krajowe przychody z usług konsumenckich osiągnęły w grudniu 12,14 mld juanów, co oznacza wzrost o 27% rok do roku.

W przypadku usługi dostarczania żywności ele.me Alibaba powiedział, że „oszczędność jednostkowa na zamówienie poprawiła się z roku na rok” napędzana „zdyscyplinowanymi wydatkami na pozyskiwanie użytkowników i niższymi kosztami dostawy”.

Jednak straty departamentu generalnie powiększyły się.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *