Moja firma ubezpieczeniowa chce umorzyć mój samochód. Czy przy rosnących cenach używanych samochodów mogę je naprawić?

Buick z 2007 roku uderzył w nas ciężarówką z platformą, gdy zaparkowała na placu handlowym. Zrobiła wszystkie właściwe rzeczy: złożyłem raport na policję, zadzwoniłem do naszej firmy ubezpieczeniowej Intact, a nawet znalazłem nagranie wideo przedstawiające wypadek. Samochód w ulubionym warsztacie blacharsko-lakierniczym Intact został wyceniony na około 3800 USD w naprawie. Na podstawie tego cytatu Intact ogłosił, że pojazd jest „stratą całkowitą”, zakończył nasz wynajem zastępczy i zaoferował zapłatę od 4500 do 4000 USD za wartość pojazdu i 500 USD za HST. W mojej rozmowie z The Body Shop potwierdzili, że uszkodzenie było kosmetyczne i można je było w 100 procentach naprawić. na tym rynku Ponieważ niedobory zapasów podnoszą ceny używanych samochodów i drastycznie ograniczają wybór konsumentów, Intact uważa, że ​​pojazd, który można uratować, bez uszkodzeń strukturalnych lub mechanicznych, stanowi nieuzasadnioną całkowitą stratę. Dla nich oczekiwanie czegokolwiek, co można kupić za 4000 dolarów, to tylko fantazja. Po co amortyzować samochód, który można naprawić? Czy możemy ich zmusić, żeby to naprawili? – M, Ontario

Eksperci ubezpieczeniowi powiedzieli, że firmy ubezpieczeniowe mają prawo do umorzenia twojego samochodu w Ontario – i nie ma sposobu, aby to naprawić.

„W Polityka samochodowa w Ontario (OAP1) używany przez wszystkich powiatowych ubezpieczycieli samochodowych, prawo do naprawy lub wymiany należy wyłącznie do ubezpieczyciela” – powiedział Alex Gemiti, szef zespołu serwisowego w Mitchell & Well Insurance Brokers Limited (Mitch), broker Insurance z siedzibą w Whitby, Ontario. Ściśle mówiąc, firma ubezpieczeniowa może wybrać naprawę lub wymianę, niezależnie od wartości pojazdu czy kosztu naprawy. Zwykle płacą mniej niż dwoje”.

Dlaczego więc firma ubezpieczeniowa decyduje się na umorzenie samochodu, który ma tylko kosmetyczne uszkodzenia?

Anne-Marie Thomas, dyrektor ds. relacji konsumenckich i branżowych w Insurance Canada (IBC), która reprezentuje branżę ubezpieczeniową, powiedziała, że ​​nie może ustalić progu, przy którym firma ubezpieczeniowa zdecyduje się na umorzenie samochodu.

READ  Nieruchomości: Ceny domów wzrosły o 21,4 procent od zeszłego roku

„Mogę powiedzieć, że jeśli naprawa kosztuje więcej, niż jest warta, firma ubezpieczeniowa to odpisze” – powiedziała.

George Iney, prezes Auto Protection Association, grupy wspierającej konsumentów samochodów z Toronto, powiedział, że ubezpieczyciele zazwyczaj odpisują samochód, jeśli koszt naprawy wynosi od 70 do 80 procent wartości rynkowej.

Łatwiej odpisać?

„Większość konsumentów jest zadowolona z decyzji [to write it off] Kiedy naprawy są tak duże, ponieważ nie mają tego samego poziomu pewności w mocno przebudowanym samochodzie”.

Niestety dla tych kierowców, którzy zachowali swoje „nudne stare sedany”, takie jak Buicks, Chevrolet Impalas i Ford Crown Victorias, w doskonałej formie, mniejszy popyt na te pojazdy oznacza, że ​​są one warte znacznie mniej niż bardziej popularne SUV-y. . Więc są one spisywane na straty przy stosunkowo niewielkich szkodach.

„Te pojazdy mogą służyć przez wiele lat, są trudne do skopiowania w równym stanie i zwykle są warte mniej niż 7000 USD” – powiedział Eni.

Chociaż firma ubezpieczeniowa powinna podać cenę rynkową samochodu, nie musi dawać więcej – nawet jeśli nie możesz znaleźć niczego w tym przedziale cenowym.

„Twoja polisa ubezpieczeniowa ma na celu postawienie Cię w takiej samej sytuacji finansowej, w jakiej byłeś przed stratą” – powiedział Thomas.

Zasady różnią się w zależności od powiatu. Chociaż w większości obszarów są one podobne, są wyjątki. Na przykład w Quebecu roszczenie ubezpieczeniowe pozwala na „rozsądne koszty naprawy”.

„W wyjątkowych przypadkach, takich jak te, [we’ve] kłócić się [in Quebec] Eni powiedział, że to „rozsądnie” może przekroczyć wartość rynkową samochodu, a ubezpieczyciele to zaakceptowali.

Po skontaktowaniu się z Intact powiedział, że nie może komentować tego konkretnego przypadku bez zgody czytelnika. „Jeśli klient nie zgadza się z wynikiem roszczenia, istnieją sposoby, aby je zakwestionować” – powiedziała Katrina Kajimbal, rzeczniczka Intact.

READ  Inflacja: Inflacja utrzymuje się na wysokim poziomie przez cały rok, mówi prezes Bank of Canada

Wartość dodana?

Thomas z IBC powiedział, że jeśli możesz udowodnić, że twój samochód jest wart więcej niż twierdzi firma ubezpieczeniowa, firma może zgodzić się na zwiększenie zwrotu.

„Jeśli jakimś cudem wyceniłeś swój samochód tuż przed stratą i powiedziałeś, że jest wart 6000$ [instead of $4,000]– powiedział Thomas. „Albo możesz przeprowadzić własne badania i zakwestionować to”.

Na przykład możesz spojrzeć na stronę z używanymi samochodami, taką jak AutoTrader, aby określić aktualne ceny samochodów w Twojej okolicy, które mają tę samą markę, markę i rok, z podobnym przebiegiem i opcjami.

Eni powiedziała, że ​​możesz również uzyskać wycenę od dealera samochodowego, jeśli znajdziesz kogoś, kto będzie współpracował.

Thomas powiedział, że jeśli sprzedają średnio za znacznie wyższą cenę, możesz to zgłosić do swojego rzeczoznawcy ubezpieczeniowego – ale nie ma gwarancji, że się na to zgodzą. „To może być trudna droga”.

Ale rzeczniczka Desjardins Jessica Spina powiedziała, że ​​oferta zazwyczaj odzwierciedla aktualną wartość samochodu w Twojej okolicy.

„Stale śledzimy ewolucję i trendy na rynku motoryzacyjnym” – powiedziała. „Dostosowujemy się do różnych warunków i opcji między pojazdami”.

Jeśli strata jest kosmetyczna, być może uda ci się uzyskać obniżoną kwotę rozliczenia gotówkowego i zatrzymać samochód, powiedział Mitch Jimty.

„Umożliwi to klientowi wykorzystanie części wartości samochodu na naprawy, jeśli sobie tego życzy”, powiedział Al-Jumiti. „Te opcje mogą być bardziej ograniczone w przypadku uszkodzenia konstrukcji pojazdu, którym Ministerstwo nie może prowadzić”. [of Transportation] Normy. „

Ale jeśli twoja firma ubezpieczeniowa zgodzi się dać ci samochód, upewnij się, że możesz prowadzić i legalnie go zarejestrować, powiedział Thomas z IBC. Jeśli nie możesz go nagrać, nie będziesz w stanie go zabezpieczyć.

– To może być śliskie zbocze – powiedział Thomas. Każdy powiat ma swoje własne ustawodawstwo OSZCZĘDNOŚĆ MARKI. Na przykład w Ontario ubezpieczyciele muszą ustalić, czy pojazdy, które zostały umorzone (innymi słowy, sklasyfikowane jako „strata całkowita”) muszą być oznaczone jako „nienaprawialne” lub „naprawialne”.

READ  Bed Bath & Beyond zastępuje dyrektora generalnego Trittona w związku ze spadkiem sprzedaży

Thomas powiedział, że ratunek oznacza, że ​​można go naprawić, ale nie będzie uważany za „jazdę” ani nie podlega ubezpieczeniu, chyba że zostanie odbudowany i przejdzie testy strukturalne i bezpieczeństwa.

Ale jeśli jest rozliczany jako nienaprawialny, może być używany tylko do części i nie można go ponownie prowadzić w Ontario, powiedziała.

„Jeśli nie można tego naprawić, oznacza to, że ten samochód jest teraz dawcą narządów samochodowych” – powiedział Thomas.

poprosić o osąd

Jeśli nadal nie jesteś zadowolony z oferty firmy ubezpieczeniowej Ontario Prawo ubezpieczeniowe chronić Prawo konsumenta do sprzeciwu co do wartości samochodu– powiedział Gemiti.

Jeśli sprawa trafi do arbitrażu, powiedział Jamiti, będziesz musiał uzyskać pisemną ocenę swojego samochodu, firma ubezpieczeniowa zrobi to samo, a niezależny sędzia zajmie się obydwoma i podejmie ostateczną decyzję.

Masz pytanie dotyczące jazdy? Wyślij to do mnie [email protected] I umieść w temacie „podejmujące obawy”. Wiadomości e-mail, które nie zawierają prawidłowego wiersza tematu, mogą nie zostać odebrane. Kanada to duże miejsce, więc powiedz nam, gdzie jesteś, abyśmy mogli znaleźć odpowiedź dla Twojego miasta i prowincji.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top