McLaren Solos debiutuje jako pojedynczy, specjalny tor wyścigowy o mocy 829 KM

McLaren Solos debiutuje jako pojedynczy, specjalny tor wyścigowy o mocy 829 KM

McLaren ma dla nas w tym roku niespodziankę Tydzień Samochodowy w Monterey. Marka przedstawia Solus inspirowany samochodami wyścigowymi z otwartymi kołami. Firma produkuje tylko 25 sztuk, a każdy egzemplarz ma już nabywcę. Dostawy rozpoczynają się w 2023 roku.

Solus ma 5,2-litrowy wolnossący silnik V10 Judd, który wytwarza 829 koni mechanicznych (619 kilowatów) i 479 funtów (650 Nm). Obraca się z prędkością do 10 000 obrotów na minutę, a silnik jest elementem konstrukcyjnym podwozia. McLaren Samochód ma osiągnąć prędkość 62 mil na godzinę w 2,5 sekundy i prędkość maksymalną ponad 200 mil na godzinę (320 km/h).

W modelu zastosowano siedmiobiegową sekwencyjną skrzynię biegów z obudową łączącą płyty aluminiowe i magnezowe. Tylne zawieszenie montuje się do skrzyni biegów.

Solus waży mniej niż 2205 funtów (1000 kg), ale ciało jest w stanie wytworzyć ponad 2646 funtów (1200 kg) wytrzymałości na ściskanie. Aby było to możliwe, koła otaczają aerodynamiczne poduszki. Ponadto przedni rozdzielacz kieruje powietrze do tuneli zderzeniowych pod nadwoziem. Chłodnice silnika znajdują się w bocznych rozpórkach, które są częścią tylnych błotników.

Zawieszenie składa się z podwójnych wahaczy na obu końcach. Przednie podwozie odsłania amortyzatory sterowane ciągiem, a z tyłu znajdują się wahacze.

Solus może pomieścić jednego pasażera, a daszek przesuwa się, aby umożliwić kierowcy wejście do pojazdu. Każdy z nich jest dostosowany do kupującego, ponieważ McLaren współpracuje z klientem, aby dopasować siedzenie i jego stałą lokalizację do konkretnej osoby. Podobnie jak w samochodach wyścigowych z otwartymi kołami, kierownica zawiera podstawowe elementy sterujące i wyświetlacze wskaźników. Drukowana w 3D tytanowa obudowa chroniąca przed koroną i pierścień cewki.

25 kupujących otrzymuje pełne doświadczenie wyścigowe, które obejmuje program szkoleniowy dla kierowców, monolityczny kombinezon wyścigowy FIA, kask i wykonane na zamówienie urządzenie HANS.

READ  Zaćmienie sfotografowałem za pomocą iPhone'a 15 Pro Max, Google Pixel 8 Pro i Samsunga Galaxy S23 Ultra — oto, który działał najlepiej

Solus jest obecnie w fazie opracowywania ścieżki. Kupujący mają dostęp do sesji jazdy prototypowej, podczas których mogą wnieść wkład w ewolucję samochodu. Po zakończeniu procesu osoby te będą miały dostęp do wydarzeń na ścieżce prywatnej. Dodatkowo w torbie lotniczej znajdą się narzędzia, wyciągarki, stojaki, radia i podgrzewacz płynu chłodzącego, dzięki czemu będą mogły zabrać maszynę na inne imprezy.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *