Mark Hensby wykonał rzut karny 10 rzutów

Mark Hensby jest zawodowym golfistą od 26 lat. Grał w 193 turniejach PGA Tour i zarobił na tych turniejach prawie milion dolarów.

Jednak jedna z zasad mocno go ugryzła w czwartek.

49-letni Hensby, który grał tylko w swoim drugim turnieju w ciągu trzech lat, w pierwszej rundzie Palmetto Championships na Congaree zaliczył zwrot 3 na 74 i szokujący wynik 84, kiedy został oceniony z 10 rzutów karnych.

Zbrodnia Hensby’ego? Cóż, zaczął na czwartym dołku 633 jardów, 5 bar, kiedy oddał trzeci strzał w wodzie w pobliżu greenu. Australijczyk upadł i zagrał w dołku, a następnie rozegrał jeszcze cztery dołki, po czym przyjrzał się bliżej swojej piłce i otrzymał przykrą niespodziankę.

z Wycieczka PGA:

Puszka zapytała: „Co to za punkt na piłce? Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem; Czy zrobili coś z nową wersją V1 pro? A on nie wiedział, więc zapytałem moich partnerów grających, a oni powiedzieli: „To jest piłka o niskiej rotacji.” Teraz nie używam tej piłki, więc było dużo zamieszania, skąd się wzięła – żadna z inni mieli rację – ale wiedzieliśmy, że grałem złą piłkę.

Okazuje się, że Hensby podniósł piłkę należącą do kolegi pro Pata Pereza podczas rozgrzewki na przedturniejowym putting greenie, a następnie upuścił ją na czwartym dołku. Gra inną piłką w rundzie jest nielegalna, lokalna zasada G-4 (znana również jako zasada jednej piłki), w zależności od miejsca rundy, ponieważ ligi nie chcą, aby gracze zamieniali się piłkami w zależności od uderzenia lub otwór.

Hensby wezwał sędziego głównego turnieju Mike’a Petersona do zgłoszenia zmiany i otrzymał karę dwóch uderzeń za każdy dołek zagrany niewłaściwą piłką, dodając do 10 chybionych trafień. Maksymalna kara wynosiła cztery uderzenia, ale zmiana zasad w 2019 roku otworzyła Hensby na maksymalną karę.

READ  Północ Mania! Dustin Poirier odpowiada na kontrowersyjny klip sparingowy Colby'ego Covingtona

Oczywista różnica między kulkami była najwyraźniej subtelna:

„Jeśli spojrzysz na obie piłki, trudno jest odróżnić” – kontynuował. “To nie tak, że jeden jest czarny, a drugi czerwony. Oba są czarne, ale jeden ma małą plamkę, a drugi nie. Niestety, nie zauważyłem tego. Cieszę się, że nie użył mój własny.”

Trzeba przyznać Hensby’emu, że kara – która podniosła jego wynik do 12 kolejnych przez osiem dołków – nie wydawała się mu przeszkadzać. Na dziewiątym dołku zremisował, a następnie strzelił 1 na 36 na dziewiątkę, aby zakończyć rundę z pewną godnością.

To byłby koniec turnieju dla Hensby’ego, który, co zrozumiałe, wycofał się po pierwszej rundzie.

Więcej od Yahoo Sports:

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top