Loblaws i Frito-Lay rozwiązują spór dotyczący cen przekąsek

Loblaws i Frito-Lay rozwiązują spór dotyczący cen przekąsek

Loblaw Companies Ltd i PepsiCo Inc. Rozwiązał trwający ponad miesiąc spór, który wstrzymał dostawy kilku marek przekąsek do kanadyjskiego sprzedawcy detalicznego.

Rzecznik Loblaw potwierdził w niedzielnym e-mailu do CTVNews.ca, że ​​firmy wymyśliły rozwiązanie.

„Cały czas chodziło o dostarczanie naszym klientom wartości” — powiedziała Catherine Thomas, wiceprezes ds. komunikacji w Lublowie.

„Cieszymy się, że po raz kolejny mamy szerszy wybór w naszej alejce z chipsami, z mieszanką nowych kanadyjskich smaków i klasycznych ulubionych w różnych cenach, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów”.

Dostawa produktów rozpocznie się w poniedziałek i firma spodziewa się, że będą one w pełni zaopatrzone przed zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi. Firma twierdzi, że nie komentuje konkretnych negocjacji ani szczegółów z dostawcami.

Najbardziej dotknięte kontrowersje Produkty z chipsami od Frito Lay Canada, spółka zależna PepsiCo Inc. i producent takich marek jak Cheetos, Doritos, Lays, Ruffles i Sunchips. Loblaw obejmuje sieci Zehrs, Atlantic Superstore i Provigo, a także dyskonty No Frills i Maxi.

Frito-Lay Canada próbowała wcześniej zrekompensować wyższe koszty produkcji, ale bez osiągnięcia porozumienia, alejki z przekąskami w wielu sklepach Loblaw wydawały się w rezultacie puste, co pojawiło się w związku z ciągłymi problemami z łańcuchem dostaw i presją inflacyjną.

„Nasza firma stanęła w obliczu bezprecedensowej presji ze strony rosnących kosztów materiałów, w tym komponentów, opakowań i transportu”, powiedziała w lutym kanadyjskiej gazecie Sherry Morgan, rzeczniczka Frito-Lay.

„Aby pomóc zrównoważyć tę presję na naszą działalność w Kanadzie… wprowadziliśmy korekty naszych cen, które są spójne na całym rynku”.

Jednak w tamtym czasie Thomas powiedział, że sklep spożywczy „skoncentrował się na laserze” na zmniejszeniu wzrostu cen detalicznych.

Ceny artykułów spożywczych nadal rosły w ciągu ostatniego roku, a Statistics Canada poinformowało, że w lutym Ceny żywności wzrosły o 7,4 proc. rok do rokuTo największy roczny wzrost od maja 2009 roku.

READ  COVID-19: Bardziej nowoczesna szczepionka jest w drodze do Kolumbii Brytyjskiej

Statistics Canada podało, że wyższe ceny nakładów i koszty transportu przyczyniły się do presji inflacyjnej w lutym.

Niektóre z największych wzrostów cen rok do roku w tym miesiącu dotyczyły mięsa, które wzrosły o 11,7 procent, w tym 16,8 procent świeżej lub mrożonej wołowiny i 10,4 procent kurczaka.

Produkty mleczne i jaja również wzrosły o 6,9 proc. wysokie koszty produkcji.


Pliki z CTV News i kanadyjskiej prasy

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *