Lightspeed traci 49,3 miliona dolarów w pierwszym kwartale, nazwa została zmieniona

Straty Lightspeed Commerce Inc. podwoiły się. W ostatnim kwartale nawet tyle firm zostało ponownie otwartych po przestojach spowodowanych pandemią COVID-19.

Dax DaSilva, dyrektor generalny firmy znanej wcześniej jako Lightspeed POS, powiedział w czwartek, że zniesienie ograniczeń związanych z kryzysem zdrowotnym spowodowało wzrost płatności w ostatnich miesiącach, a zainteresowanie klientów było wysokie.

„Gdy gospodarki zaczynają się otwierać, widzimy bardzo pozytywny wpływ na naszą ogólną działalność, nie tylko ze strony nowych klientów, ale także ze strony obecnych klientów” – powiedział analitykom w rozmowie telefonicznej.

Akcjonariusze Lightspeed głosowali w czwartek za zmianą nazwy firmy, aby lepiej odzwierciedlała wszystkie oferowane przez nią usługi.

Lightspeed coraz częściej wprowadza na rynek swój zestaw usług, ponieważ wiele krajów ponownie otwiera swoje gospodarki i, w niektórych przypadkach, rezygnuje z obowiązkowej maski i kwarantanny.

Ale epidemia – i ryzyko, jakie stwarza dla Lightspeed – nie zniknęła.

Wariant delta COVID-19 okazał się podstępny, wysiłki na rzecz szczepień w niektórych krajach utknęły w martwym punkcie, a urzędnicy służby zdrowia coraz częściej spodziewają się, że jesienią pojawi się czwarta fala wirusa.

To wciąż nieprzewidywalne środowisko” – powiedział DaSilva.

„Widzieliśmy, jak niektóre obszary geograficzne wracają do blokad i widzieliśmy spójne nagłówki dotyczące wariantu delta i tego, co może to oznaczać, więc w najbliższym czasie nadal będziemy czujni i ostrożni”.

Rivals Shopify Inc. wprowadziło. i Jack Dorsey’s Square Inc. Również wyzwania dla Lightspeed, ponieważ wydali większość ofert związanych z pandemią prezentowania nowym klientom i zachęcania marek różnej wielkości do korzystania z ich oprogramowania.

Square ponownie podniósł stawkę w tym tygodniu, kiedy nabył australijski buy now, zapłać później Afterpay za 29 miliardów dolarów.

Zapytani przez analityków w czwartek, czy Lightspeed rozważy wprowadzenie podobnej usługi, dyrektorzy powiedzieli, że kupowanie teraz i płacenie później jest cenne, ale firma jest zajęta innymi usługami i pozwoli na zbieranie danych, aby pomóc określić przyszłe ruchy.

READ  Reklama restauracji w Kolumbii Brytyjskiej oferującej pensję 50 000 dolarów za zmywarkę do naczyń wywołuje debatę na temat niedoborów siły roboczej.

Na razie Lightspeed koncentruje się na podkreśleniu zakresu swojej oferty, która znacznie się rozszerzyła w ciągu ostatniego roku, ponieważ pracuje nad włączeniem kilku nowych przejęć do swojej działalności.

Pierwszą z nich jest Encinitas, kalifornijska firma Ecwid zajmująca się handlem elektronicznym. Umowa kupna firmy Lightspeed została zamknięta 1 lipca.

Założona w 2009 roku, aby umożliwić małym firmom łatwe dodawanie sklepów internetowych do ich istniejących lokalizacji, Ecwid może pochwalić się 130 000 płacącymi klientami w ponad 100 krajach.

Lightspeed ma również zawrzeć umowę przejęcia z hurtownią oprogramowania NuOrder, firmą z siedzibą w Los Angeles.

NuOrder Coach, Converse, Canada Goose, Steve Madden, JW Anderson i Helmut Lang należą do 3000 marek, z którymi współpracuje.

Transakcje wpłynęły na wyniki finansowe Lightspeed, a firma poinformowała w czwartek, że straciła 49,3 miliona dolarów, czyli 38 centów na akcję, w pierwszym kwartale.

Można to porównać ze stratą 20,1 miliona dolarów, czyli 22 centy na akcję rok temu.

Skorygowana strata netto wyniosła 6,9 mln USD, czyli pięć centów na akcję, w porównaniu do straty 2,7 ​​mln USD, czyli trzech centów na akcję, w pierwszym kwartale 2020 r.

Przychody za trzy miesiące zakończone 30 czerwca wzrosły o 220% do 115,9 mln USD z 36,2 mln USD w analogicznym kwartale poprzedniego roku, a przejęcia przyniosły 50,5 mln USD.

Analitycy średnio spodziewali się, że Lightspeed wykaże 16 centów udziału w skorygowanych zyskach w przychodach 92,8 mln USD, według firmy danych finansowych Refinitiv.

Ten raport został po raz pierwszy opublikowany przez The Canadian Press 5 sierpnia 2021 r.

Firmy w tej historii: (TSX: LSPD)

Tara Deschamps, The Canadian Press

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top