Liberałowie ogłosili plany budowy nowych linii kolejowych o wysokiej częstotliwości z Toronto do Quebec City مدينة

Rząd federalny wskazuje na plany budowy nowych połączeń kolejowych o wysokiej częstotliwości między Toronto, Ottawą, Montrealem i Quebec City.

Proponowane linie skrócą czas podróży między miastami i sprawią, że pociągi będą bardziej niezawodne, zgodnie z planami projektu.

Minister transportu Omar Al-Ghubra ogłosił plan zabrania pasażerów pociągiem VIA Rail jadącym dziś z Toronto do Montrealu.

„Zwiększy to liczbę pasażerów takich jak ty i przekieruje łączność między tymi miastami” – powiedział Al-Ghubra podróżnym za pośrednictwem systemu pociągów PA.

Pociągi na projektowanej linii będą jeździć z większymi prędkościami niż jest to obecnie możliwe. Rząd nie określa jednak projektu jako „szybkiej kolei”, ponieważ pojazdy będą nadal poruszały się poniżej prędkości zwykle kojarzonych z sieciami szybkich kolei w Europie i Azji.

Liberalny rząd bada możliwość uruchomienia kolei wysokiej częstotliwości wzdłuż korytarza miejskiego Toronto-Quebec od co najmniej 2019 roku, kiedy to uruchomił specjalne biuro do pracy nad projektem.

Ottawa ogłosiła dalsze finansowanie projektu w latach Ostatni budżet 2021, prowadzony przez zobowiązanie w wysokości 491,2 miliona dolarów w ciągu sześciu lat na rzecz Infrastructure Investments Canada, Via Rail Canada.

Budżet nie sugeruje terminu zakończenia projektu.

VIA Rail twierdzi, że poprawi się niezawodność, prędkość i częstotliwość

Według VIA Rail, linia kolejowa wysokiej częstotliwości działająca na wydzielonych torach skróciłaby czas podróży o 25% i poprawiłaby terminowość o 95%.

Pociągi na linii będą jeździć z prędkością do 177 km/h, Według VIA Rail – Chociaż Al-Ghubra powiedział w swoim ogłoszeniu, że możliwe będą prędkości do 200 kilometrów na godzinę.

READ  Wyniki BMO i Scotiabanku za trzeci kwartał znajdują się pod presją rosnących wydatków i wyższych rezerw na straty kredytowe

Prędkości te są wyższe niż obecne maksimum około 160 km/h dla pociągów VIA Rail. Nowoczesne koleje dużych prędkości osiągają prędkość co najmniej 250 km/h.

Proponowana przez VIA Rail mapa nowej sieci kolejowej wysokiej częstotliwości. (VIA Rail Kanada)

Via Rail twierdzi, że obecne zatłoczenie i nieregularne rozkłady jazdy pociągów są spowodowane tym, że pociągi pasażerskie i towarowe często jeżdżą na tych samych trasach.

Przeniesienie pociągów podmiejskich na wydzielone linie jest rozsądnym i osiągalnym projektem, powiedział Barry Prentice, profesor na Uniwersytecie Manitoba i były dyrektor Instytutu Transportu.

„Wszystko, co sprawi, że usługa będzie częstsza i szybsza, przyciągnie pasażerów” – powiedział Prentice. „Musimy usunąć więcej samochodów z dróg i przestać używać tak wielu samolotów”.

Prentice powiedział, że budowa nowej linii w oparciu o istniejącą technologię może zostać ukończona w ciągu trzech do czterech lat i przy znacznie niższych kosztach niż prawdziwa linia dużych prędkości.

Dedykowana linia zaproponowana przez VIA Rail obejmuje nową, łączącą Toronto z Ottawą, oraz kolejną, łączącą Montreal z Quebec City.

Najnowsza mapa projektu nadal zawiera pociągi podmiejskie kursujące po wspólnych torach między stacją w Les Coteaux, QC i Montrealu.

Ogłoszono ogłoszenie o możliwym wjeździe na pole bitwy

Al Ghubrah może podać więcej szczegółów na temat proponowanej linii podczas konferencji prasowej zaplanowanej na wtorkowe popołudnie w Trois-Rivieres, QC.

Trois-Rivieres to jedna z proponowanych stacji na nowej linii łączącej Montreal z Quebec City.

Oczekuje się, że miasto stanie się polem bitwy w nadchodzących wyborach federalnych, ponieważ deputowana Bloku Quebec Louise Charbonneau ogłosiła, że ​​nie będzie ubiegać się o reelekcję. Trois Riviere nie była posłem liberałów od 1984 roku.

Były liberalny rząd Ontario Proponowana kolej dużych prędkości między Toronto a Windsorem w 2018 r., który obejmował pociągi, które poruszałyby się z prędkością do 250 km/h. Rząd ten został pokonany zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu planów, a projekt nie został wznowiony.

READ  Inflacja: badanie wskazuje, że ubezpieczenia emerytalne są coraz większym problemem

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *