Koszty życia najważniejsza kwestia dla pokolenia Z, pokolenie milenialsów: ankieta

Niedawne badanie wśród milenialsów i milenialsów na całym świecie wykazało, że wielu młodych ludzi bardzo troszczy się o swoją przyszłość finansową.

Ankieta przeprowadzona przez Deloitte między listopadem 2021 a styczniem 2022 zawierała odpowiedzi od ponad 14 000 członków Pokolenia Z (definiowanego jako urodzeni w latach 1995-2003) i 8400 Millenialsów (urodzonych w latach 1983-1994).

Wśród respondentów 46% pokolenia Z i 47% milenialsów twierdzi, że żyje z pensji i regularnie obawia się, że nie będzie w stanie związać końca z końcem.

„Tegoroczny raport pokazuje, że wielu milenialsów i milenialsów ponownie ocenia to, co jest dla nich najważniejsze, borykając się z trwającym zamieszaniem i niepewnością ostatnich kilku lat” – powiedziała Michelle Parmeli, wiceprezes wykonawczy Deloitte Global. W komunikacie prasowym.

Ponad jedna czwarta pokolenia Z i prawie jedna trzecia milenialsów stwierdziła, że ​​nie są pewni, czy będą mogli przejść na emeryturę w komforcie finansowym. Około 30 procent wszystkich respondentów stwierdziło, że nie czuje się bezpiecznie finansowo.

Zarówno w przypadku milenialsów, jak i milenialsów koszty życia są wymieniane jako ich numer jeden, a następnie zmiany klimatyczne.

Ponadto 43% pokolenia Z i 33% milenialsów stwierdziło, że podjęło drugą pracę w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin. Deloitte twierdzi, że może to wynikać z obaw finansowych, ale może też wynikać z chęci doskonalenia nowych umiejętności.

Wielka rezygnacja trwa nadal

Ankieta Deloitte wskazuje również, że może minąć trochę czasu, zanim zobaczymy koniec „Wielka rezygnacja” Co wskazuje na trwające zjawisko coraz większej rezygnacji pracowników z pracy od początku pandemii COVID-19.

Badanie wykazało, że 40 procent pokolenia Z i 24 procent milenialsów chce odejść z pracy w ciągu dwóch lat. Ponadto 35 procent pokolenia Z i 32 procent milenialsów powiedziało, że zrezygnuje nawet bez nowej pracy w swoich szeregach.

Zarówno milenialsi, jak i milenialsi stwierdzili, że dobra równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, możliwości rozwoju kariery i wysoka pensja były najważniejszymi czynnikami przy wyborze organizacji, w której będą pracować. Deloitte twierdzi, że wyniki ankiety podkreślają potrzebę wprowadzania przez pracodawców zmian w celu zatrzymania talentów.

READ  Rozpoczyna się zamknięcie CP Rail, ponieważ rozmowy trwają, a rolnicy przygotowują się na potencjalny spadek

„Istnieje pilna potrzeba i szansa dla liderów biznesu, aby przedefiniować doświadczenie talentów, aby lepiej zaspokajać potrzeby ludzi” – powiedział Barmilly.

Preferowana jest praca hybrydowa

Ponieważ coraz więcej pracodawców rezygnuje z opcji pracy z domu, trzy czwarte młodych dorosłych twierdzi, że nie chce wracać do biura na stałe.

Wśród respondentów z pokolenia Z 63 proc. stwierdziło, że woli hybrydowy model pracy, a 12 proc. zawsze preferuje pracę zdalną. W przypadku millenialsów 62 procent stwierdziło, że woli pracę hybrydową, a 14 procent preferuje stałą pracę zdalną.

Obecnie 49 proc. pokolenia Z i 45 proc. millenialsów twierdzi, że pracuje już z domu lub przynajmniej przez pewien czas ma możliwość pracy zdalnej. Respondenci twierdzą, że podoba im się elastyczność telepracy i sposób, w jaki pomaga im ona zaoszczędzić pieniądze.

Jednak Deloitte mówi, że pracownicy mogą napotkać wyzwania, jeśli praca zdalna nie będzie skutecznie wdrażana. Jeden z pięciu respondentów stwierdził, że nawiązywanie relacji ze współpracownikami stało się trudniejsze dzięki pracy zdalnej, a prawie 14 procent stwierdziło, że praca zdalna utrudnia znalezienie możliwości mentoringu.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top