Keurig Canada ukarał grzywną w wysokości 3 milionów dolarów za wprowadzające w błąd twierdzenia dotyczące recyklingu kapsułek kawy

Biuro ds. Konkurencji twierdzi, że Keurig Canada zapłaci grzywnę w wysokości 3 milionów dolarów za fałszywe lub wprowadzające w błąd twierdzenie, że jednorazowe kubki K-Cup można poddać recyklingowi.

W czwartkowym oświadczeniu biuro poinformowało, że firma dobrowolnie osiągnęła porozumienie, które obejmuje grzywnę, a także darowiznę w wysokości 800 000 USD na rzecz organizacji charytatywnej na rzecz ochrony środowiska i 85 000 USD na wydatki na biuro ds. konkurencji na rzecz sprawy.

Keurig podobno osiągnął porozumienie w sprawie rozstrzygnięcia pozwu zbiorowego w Stanach Zjednoczonych w tej samej sprawie w zeszłym miesiącu, chociaż szczegóły tej ugody nie zostały jeszcze podane do wiadomości publicznej.

Firma została zbadana przez Biuro ds. Konkurencji w związku z zarzutami, że jednorazowe plastikowe kapsułki po napojach można poddać recyklingowi, jeśli konsumenci oderwą metalową nakrętkę i opróżnią zawartość, taką jak mielona kawa.

Ale biuro powiedziało, że K-Cups nie są powszechnie akceptowane do recyklingu w żadnej prowincji z wyjątkiem Quebecu i Kolumbii Brytyjskiej, a ta instrukcja nie idzie wystarczająco daleko w wielu miastach, które mogą przyjąć je w programie recyklingu.

Zamówiłem zmianę opakowania, poinformuj subskrybentów

Oprócz grzywien, Keurig Canada jest zobowiązana do zmiany opakowania, publikowania powiadomień o zmianach na swoich stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w mediach lokalnych i krajowych, a także do umieszczania informacji na opakowaniach nowych maszyn do parzenia Keurig i wysyłania wiadomości e-mail do subskrybentów.

„Przedstawianie produktów lub usług jako mających więcej korzyści dla środowiska niż w rzeczywistości jest nielegalną praktyką w Kanadzie” – powiedział w oświadczeniu komisarz ds. konkurencji Matthew Boswell.

Fałszywe lub wprowadzające w błąd twierdzenia firm o promowaniu produktów „przyjaznych dla środowiska” szkodzą konsumentom, którzy nie są w stanie podejmować świadomych decyzji zakupowych, a także konkurencji i firmom już oferującym produkty o mniejszym wpływie na środowisko.

Niewiele programów recyklingu akceptuje kubki K

Trzy lata temu firma Keurig zmieniła swoje kapsułki, aby używać tego rodzaju plastiku, który jest najbardziej akceptowalny w kanadyjskich programach recyklingu, powiedziała Cynthia Shanks, starszy dyrektor ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Keurig Canada, w oświadczeniu w e-mailu.

READ  Taktyczna ekspozycja TD Securities zwraca się po krachu na rynku złota

Ale powiedziała, że ​​wielu nadal nie akceptuje Pucharu Korei.

„Ponieważ kontynuujemy współpracę z gminami i branżą recyklingową w celu zwiększenia akceptacji recyklingu K-Cup, rozwinęliśmy naszą komunikację z konsumentami, aby dzielić się potencjałem recyklingu strąków w określonych społecznościach i przypominać im o odpowiednich krokach w zakresie recyklingu” – powiedział Shanks .

„Porozumienie z Kanadyjskim Biurem ds. Konkurencji usprawni naszą komunikację, przypominając konsumentom o sprawdzeniu, czy kapsułki K-Cup są dopuszczalne w programie recyklingu ich gminy, a jeśli tak, o wszelkich dodatkowych krokach, które mogą być konieczne w celu przygotowania kapsułek do recyklingu”.

Prawo konkurencji zabrania firmom składania fałszywych lub wprowadzających w błąd twierdzeń na temat ich produktów, w tym twierdzeń dotyczących ochrony środowiska. Pięć lat temu Biuro Konkurencji wydało ostrzeżenie dla firm, że „zielone pranie” ich produktów jest w Kanadzie nielegalne.

„Prawo konkurencji ma na celu niejasne, nieokreślone, niekompletne lub nieistotne twierdzenia środowiskowe, których nie można poprzeć weryfikowalnymi metodami testowymi” – czytamy w oświadczeniu z 2017 roku.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top