Kolejna próba wyciągnięcia kontenerowca, Evergreen, do zablokowania Kanału Sueskiego, jednego z największych statków towarowych na świecie z mielizny, nie powiodła się – powiedział w piątek szef służb technicznych dywizji. Pomoc została udzielona przez Stany Zjednoczone i Turcję w celu zablokowania jednej z najważniejszych dróg wodnych na świecie.
Statek ma 400 metrów długości i 59 metrów szerokości i może pomieścić 18 000 kontenerów Zapobiega wąskim wodom łączącym Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym. Egipski Urząd Kanału Sueskiego (SCA) twierdzi, że Egipt otrzymał wiele pomocy międzynarodowej, w tym ze Stanów Zjednoczonych i Turcji. Ankara zaproponowała wysłanie lawety na japoński statek. Turcja jest napięta od obalenia prezydenta Mohameda Morsiego w 2013 r., Ponieważ chciała poprawić stosunki z Kairem, przy wsparciu prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana.
Szef działu technicznego Bernharda Schultza powiedział w piątek, że kolejna próba wyciągnięcia kontenerowca Evergreen z mielizny tego dnia nie powiodła się. Dwie dodatkowe wieże mają przybyć do Kanału Sueskiego w niedzielę, aby pomóc uwolnić statek od japońskiej firmy Shohi Kisan.
Wypadek do 10 miliardów dolarów
Według niemieckiej firmy ubezpieczeniowej Alliance, zablokowanie kanału może kosztować światowy handel od 6 do 10 miliardów dolarów tygodniowo. Według agencji ratingowej Moody’s, europejscy producenci i dostawcy części samochodowych zostaną poważnie dotknięci.
„Kanał Sueski to trasa transportu towarów między Europą a Azją. W 2019 roku przepłynęło przez niego ponad 19 000 statków, co odpowiada około 1,25 miliarda ton ładunku. Badacze.
Według Bloomberga codziennie przez Kanał Sueski przepływa 600 000 baryłek ropy naftowej z Bliskiego Wschodu do Europy i Stanów Zjednoczonych.
Korki i rosnące ceny ropy
Ceny ropy naftowej wzrosły w piątek o ponad 3 procent. Według Lloyds od wtorku po obu stronach kanału czeka ponad 200 statków, w tym 30 tankowców. Jednak analitycy zwracają uwagę, że opóźnienia w dostawach występują w okresach niskiego sezonowego zapotrzebowania na ropę i skroplony gaz ziemny, co może łagodzić wpływ cen. Firma żeglugowa Mersk i niemiecki Habat-Lloyd ogłosiły w czwartek, że planują przenieść swoje jednostki z powrotem na tyły w dobrej wierze, aby okrążyć kontynent afrykański, co oznacza, że będą musieli przebyć 9000 km, podróż trwającą 10 dni. Nie wiadomo, dlaczego kontenerowiec utknął w kanale. Statek doświadczył rozległej przerwy w dostawie prądu, a silne wiatry i burza piaskowa przyczyniły się do jego zatkania na pojedynczym pasie kanału.
Kluczowe źródło zdjęć: Maker Technologies
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.