Kanał Sueski został zablokowany przez kontenerowiec Evergreen. Kolejna próba usunięcia statku nie powiodła się

Kolejna próba wyciągnięcia kontenerowca, Evergreen, do zablokowania Kanału Sueskiego, jednego z największych statków towarowych na świecie z mielizny, nie powiodła się – powiedział w piątek szef służb technicznych dywizji. Pomoc została udzielona przez Stany Zjednoczone i Turcję w celu zablokowania jednej z najważniejszych dróg wodnych na świecie.

Statek ma 400 metrów długości i 59 metrów szerokości i może pomieścić 18 000 kontenerów Zapobiega wąskim wodom łączącym Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym. Egipski Urząd Kanału Sueskiego (SCA) twierdzi, że Egipt otrzymał wiele pomocy międzynarodowej, w tym ze Stanów Zjednoczonych i Turcji. Ankara zaproponowała wysłanie lawety na japoński statek. Turcja jest napięta od obalenia prezydenta Mohameda Morsiego w 2013 r., Ponieważ chciała poprawić stosunki z Kairem, przy wsparciu prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana.

Oglądaj TVN24 na żywo TVN24 >>>

Szef działu technicznego Bernharda Schultza powiedział w piątek, że kolejna próba wyciągnięcia kontenerowca Evergreen z mielizny tego dnia nie powiodła się. Dwie dodatkowe wieże mają przybyć do Kanału Sueskiego w niedzielę, aby pomóc uwolnić statek od japońskiej firmy Shohi Kisan.

Czytaj więcej: Największy na świecie korek morski. Otwarcie zostało ukończone w 87 procentach

Jak duży jest zawsze kontenerowiec?tvn24.pl

Z kosmosu widać również korek przed Kanałem Sueskim Reuters

Wypadek do 10 miliardów dolarów

Według niemieckiej firmy ubezpieczeniowej Alliance, zablokowanie kanału może kosztować światowy handel od 6 do 10 miliardów dolarów tygodniowo. Według agencji ratingowej Moody’s, europejscy producenci i dostawcy części samochodowych zostaną poważnie dotknięci.

„Kanał Sueski to trasa transportu towarów między Europą a Azją. W 2019 roku przepłynęło przez niego ponad 19 000 statków, co odpowiada około 1,25 miliarda ton ładunku. Badacze.

Według Bloomberga codziennie przez Kanał Sueski przepływa 600 000 baryłek ropy naftowej z Bliskiego Wschodu do Europy i Stanów Zjednoczonych.

Zdjęcie satelitarne kontenerowca Evergreen blokującego Kanał Sueski Maker Technologies

Korki i rosnące ceny ropy

Ceny ropy naftowej wzrosły w piątek o ponad 3 procent. Według Lloyds od wtorku po obu stronach kanału czeka ponad 200 statków, w tym 30 tankowców. Jednak analitycy zwracają uwagę, że opóźnienia w dostawach występują w okresach niskiego sezonowego zapotrzebowania na ropę i skroplony gaz ziemny, co może łagodzić wpływ cen. Firma żeglugowa Mersk i niemiecki Habat-Lloyd ogłosiły w czwartek, że planują przenieść swoje jednostki z powrotem na tyły w dobrej wierze, aby okrążyć kontynent afrykański, co oznacza, że ​​będą musieli przebyć 9000 km, podróż trwającą 10 dni. Nie wiadomo, dlaczego kontenerowiec utknął w kanale. Statek doświadczył rozległej przerwy w dostawie prądu, a silne wiatry i burza piaskowa przyczyniły się do jego zatkania na pojedynczym pasie kanału.

Kluczowe źródło zdjęć: Maker Technologies

READ  Msza bez dystansu społecznego, wierni bez masek. Zatrzymano dwóch księży

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top