Uniwersytet ogłosił w komunikacie prasowym, że Creative School na Ryerson University oferuje teraz kurs, który zagłębia się w życie muzycznych talentów dla urodzonych w Toronto artystów muzycznych Drake Weekend.
Według profesora Ryersona Daltona Higginsa, który poprowadzi zajęcia, kurs zatytułowany „Deconstructing Drake & The Weeknd” będzie oferowany w semestrze zimowym rozpoczynającym się w styczniu 2022 roku.
„Czas poznać i szanować ikony kanadyjskiego rapu i R&B, zarówno akademickie, jak i inne” – powiedział Higgins. „Najważniejsze dla naukowców i historyków jest zbadanie sceny muzycznej w Toronto, która zrodziła Drake/Weekend i pomogła stworzyć im warunki do osiągnięcia ogromnego sukcesu”.
Klasa będzie oferowana jako jeden z głównych kursów programu studiów licencjackich w Creative School, „pierwszego multidyscyplinarnego profesjonalnego programu studiów licencjackich w Kanadzie”, zgodnie z uniwersytetem.
„Nawet przed rozpoczęciem rejestracji entuzjazm dla klasy jest naprawdę bardzo ważny, więc mam wrażenie, że szybko się nabierze” – powiedział CNN Charles Falzone, kreatywny dziekan szkoły.
Higgins prowadził wykłady na temat czarnej muzyki i hip-hopu na wielu uniwersytetach i napisał na ten temat sześć książek.
Higgins powiedział, że jednym z celów jego stażu było przeprowadzenie dogłębnej analizy tekstów artystów, których wpływ na branżę muzyczną był ogromny.
„Ludzie zapominają o Drake’u, że jest on naprawdę świetnym pisarzem” – powiedział CNN profesor. „W swoich piosenkach używa wszelkiego rodzaju środków literackich, takich jak metafory, pentametr jambiczny i porównania, więc podzielimy jego teksty i zbadamy, jak jego piosenki są ze sobą połączone”.
W trakcie kursu zostanie również przeanalizowany The Weeknd, którego prawdziwe nazwisko to Abel Makkonen Tesfaye, zdobywca nagrody Grammy etiopski artysta.
„Kiedy tych dwóch czarnych kanadyjskich artystów z Toronto zajmuje się rapem, R&B i popem i prawdopodobnie w przyszłości jest na drodze do zostania miliarderem, można się od nich wiele nauczyć” – powiedział Higgins.
Klasa przeanalizuje również przedsiębiorczą stronę obu artystów muzycznych, którzy według Higginsa muszą być silnymi biznesmenami, aby odnieść sukces po podniesieniu się „ze skromnych korzeni”.
„Kiedy usuniesz warstwy, zauważysz, jak szalone są ich marki i przedsiębiorczość” – powiedział. „Na przykład Drake ze swoją linią odzieży OVO, która generuje duże dochody, lub jego rolą jako globalny ambasador Toronto Raptors, kanadyjskiej drużyny NBA”.
Higgins powiedział, że jego największą nadzieją dla uczniów jest upewnienie się, że wyjdą z jego klasy i będą zadawać trudne pytania dotyczące życia, rasy, muzyki i tego, jak to wszystko łączy się w całość.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”