Kanadyjski rząd krytykuje Tima Hortonsa za śledzenie inwazyjnych aplikacji

Kanadyjski rząd krytykuje Tima Hortonsa za śledzenie inwazyjnych aplikacji

Tim Hortons używał swojej aplikacji mobilnej do zbierania „ogromnych ilości danych o lokalizacji” od użytkowników, w tym śledzenia, kiedy odwiedzają konkurencyjne kawiarnie, mówi kanadyjski organ nadzorujący ochronę prywatności. Wczoraj kanadyjskie Biuro Komisarza ds. Prywatności opublikowało wyniki Osiągnięcie 2020 w sieci Coffee and Donut, prosząc o usunięcie wszelkich pozostałych danych z witryny i ograniczenie ich gromadzenia w przyszłości. Komisja twierdzi, że Tim Hortons zgodził się wdrożyć przepisy.

Podsumuj cały raport Zakrojona na szeroką skalę i nieuczciwa próba wywnioskowania o zachowaniu klientów Tima Hortonsa w celu kierowania do nich reklam – mimo że firma najwyraźniej nie wykorzystała do tego danych. Zauważa, że ​​w maju 2019 r. Tim Hortons zaktualizował swoją aplikację mobilną, aby zbierać dokładne i częste aktualizacje lokalizacji z telefonów użytkowników. Amerykańska platforma geolokalizacyjna Radar przeanalizowała wzorce w danych, aby ustalić, gdzie mieszkali użytkownicy, kiedy pracowali i kiedy podróżowali. Jego półtrwała grupa została trafiona danymi, że zbierała informacje o lokalizacji tylko wtedy, gdy aplikacja była otwarta, i że wypowiadała swoje ujawnienia tylko wtedy, gdy The Stanowisko finansowe Opublikowałem artykuł Ujawnij jej szczegółowy zbiór danych – co wywołało śledztwo komisji.

Według danych zweryfikowanych przez panel, Tim Hortons poszukiwał danych wspierających raporty trendów, które klienci zwracają się do konkurentów – a wraz z rozprzestrzenianiem się pandemii COVID-19, aby śledzić przesunięcia z dala od lokalizacji w centrum miasta i na przedmieścia bliżej domu. . Jego analiza radarowa zaowocowała „zdarzeniem”, gdy użytkownicy odwiedzają jednego z dziewięciu konkurentów Tim Hortons, w tym McDonald’s, Starbucks i Second Cup Cafe. Zbadano również czas, w którym ludzie odwiedzali główne obiekty sportowe, i oznaczono jako moment, w którym ludzie wyjeżdżali i wracali do swoich miejsc pracy. Komisja ustaliła, że ​​radar generował średnio około 10 zdarzeń dziennie na użytkownika.

READ  Princess Auto uda się do dawnej siedziby Lowe'a następnego lata

Wygląda na to, że Tim Hortons rozważał wykorzystanie danych do prowadzenia spersonalizowanych promocji w oparciu o lokalizację użytkowników, ale ostatecznie skoncentrował swoje wysiłki i wykorzystał je tylko do szerokiej analizy opartej na trendach. Panel zauważa, że ​​nawet jeśli dane nie były wykorzystywane, były one hipotetycznie przechowywane przez rok – i chociaż miały być zanonimizowane, kilka badań pokazuje, że nie jest trudno zidentyfikować osoby na podstawie rzekomo zanonimizowanych danych. Tim Hortons zawiesił program w 2020 roku, zaledwie kilka dni po ogłoszeniu śledztwa.

Wiele aplikacji na smartfony śledzi ruchy użytkowników, w tym niektóre z tych aplikacji Dawanie osobom trzecim szerokiego dostępu dla tych danych. Niektóre restauracje nawet publicznie promowały swoje boty. w 2018 roku, Burger King zachęcał ludzi Pobierz aplikację i zamów Whoppers ze zniżką, gdy jesteś w pobliżu McDonald’s. a stół przesuwny Raport z tego samego roku Okazało się, że wiele aplikacji restauracyjnych śledziło użytkowników bez wyraźnego ujawniania praktyki. Ale wygląda na to, że Tim Hortons nie jest już jednym z nich. Mówi, że jego aplikacja wykorzystuje teraz tylko dane o lokalizacji do określania pobliskich lokalizacji, aby wysyłać żądania za pomocą telefonu komórkowego, a komisja nie ujawniła żadnych dowodów przeciwnych.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *