Kanadyjczycy zmieniają nawyki kupowania żywności w 2022 r.: Ankieta

Większość Kanadyjczyków twierdzi, że zmieni swoje nawyki dotyczące kupowania żywności, ponieważ oczekuje się, że ceny wzrosną w 2022 r. w związku z trwającą pandemią COVID-19.

Tak wynika z nowego raportu laboratorium Agro-Food Analytics na Dalhousie University, we współpracy z Caddle.

Badanie dotyczyło obaw Kanadyjczyków dotyczących rosnących cen żywności i tego, jak w rezultacie zamierzają zmienić nawyki kupowania i używania żywności w 2022 roku.

W ankiecie wzięło udział łącznie 9999 dorosłych Kanadyjczyków, których zapytano, czego oczekują w 2022 roku, jeśli chodzi o ceny w sklepach spożywczych i restauracjach.

Sondaż pojawia się tuż po raporcie opublikowanym na początku tego miesiąca, w którym stwierdzono, że ceny żywności ogólnie wzrosną o pięć do siedmiu procent w 2022 roku.

Jednak w tym raporcie 60,2 procent respondentów stwierdziło, że spodziewa się, że ceny żywności wzrosną o siedem procent wyżej niż oczekiwano.

Sylvain Charlebois, profesor Dalhousie University i dyrektor naukowy w laboratorium Agri-Food Analytics Lab, powiedział we wtorek w programie CTV Your Morning, że Kanadyjczycy „przynoszą do sklepu spożywczego strategię”.

„Stają się mądrzejsi, kiedy faktycznie kupują jedzenie” – powiedział.

Zwyczaje kupowania żywności

Badanie wykazało, że 63 procent respondentów stwierdziło, że zamierza zmienić swoje nawyki związane z zakupami żywności w 2022 roku.

Większość – 52,8% – zadeklarowało, że zamierza częściej korzystać z bonów.

Raport wykazał, że drugą najczęstszą zmianą nawyków było mniej jedzenia na zewnątrz, a 51,7% Kanadyjczyków deklaruje, że zamierza unikać restauracji w 2022 roku.

Duża część ankietowanych (45,5 proc.) stwierdziła, że ​​planuje częstsze zapoznawanie się z ulotkami przed zakupami żywności.

Co więcej, 31,9 procent Kanadyjczyków powiedziało, że rozważyłoby odwiedzenie różnych sklepów spożywczych w 2022 roku.

Niektórzy Kanadyjczycy (30,3 proc.) powiedzieli, że kupią więcej w większych ilościach w 2022 r., a 26,8 proc. stwierdziło, że będą kupować przecenione produkty spożywcze, które wkrótce wygasną.

Charlebois powiedział, że sprzedawcy również dostrzegają nawyki swoich klientów dotyczące kupowania żywności i próbują „umocnić konsumentów do zostania uczonymi żywnościowymi”.

„Produkty, które wkrótce wygasną, zamiast po prostu być przechowywane, obniżają ceny, aby skłonić konsumentów do zakupu niektórych z tych produktów” – powiedział. „I możesz dużo zaoszczędzić.”

Ogólnie rzecz biorąc, Charlebois powiedział, że nawet jeśli ceny w sklepie spożywczym idą w górę, „nie oznacza to, że musisz wydawać więcej”.

„Myślę, że wielu konsumentów” [are] Powiedział, że zaczął to rozumieć.

Obawy o ceny żywności

W 12. edycji kanadyjskiego raportu o cenach żywności, opublikowanego na początku tego miesiąca, przewidywano, że w 2022 r. przeciętna czteroosobowa rodzina wyda na żywność do 14 767 USD.

Oczekuje się, że koszty produktów mlecznych wzrosną o 6 do 8 procent w 2022 roku, a ceny piekarni wzrosną o 5 do 7 procent.

Oczekuje się, że koszt warzyw wzrośnie o pięć do siedmiu procent, a koszt owoców o trzy do pięciu procent.

Raport przewiduje, że mięso i owoce morza będą kosztować nawet o 2 procent więcej.

Raport mówi, że jedzenie poza domem będzie kosztować więcej, a ceny w restauracjach wzrosną o sześć do ośmiu procent w 2022 roku.

Nowe badanie wykazało, że 49,3 procent Kanadyjczyków jest zaniepokojonych cenami mięsa, podczas gdy tylko 22,8 procent stwierdziło, że są zaniepokojeni cenami warzyw.

Tylko 12,8% zaniepokoiło się cenami owoców, a 6,4% respondentów wyraziło zaniepokojenie cenami nabiału.

Kanadyjczycy mniej interesowali się cenami ryb, owoców morza i produktów piekarniczych.

Zdecydowana większość (89,8 procent) respondentów stwierdziła, że ​​uważa, iż ceny żywności rosły szybciej niż ich dochody.

W sumie 65,4 proc. stwierdziło, że ceny żywności rosną „w szybszym tempie”, a 24,4 proc. stwierdziło, że ceny rosną „nieco szybciej” niż ich dochody.

Zrób więcej z jedzeniem

Respondentów ankiety zapytano również, co planują zrobić więcej w 2022 roku.

Pierwszą odpowiedzią było skupienie się na ograniczeniu marnowania żywności, z 53,3% ankietowanych.

Ograniczenie marnowania żywności jest „najważniejszą rzeczą, o której ludzie teraz myślą” – powiedział Charleboa.

„Jeśli uda im się zmniejszyć ilość marnowanej w domu żywności, będą mogli zaoszczędzić pieniądze” – powiedział. „Wiedzą o tym, muszą tylko zrozumieć, co jest w ich lodówce [and] Co jest w ich szafkach, zanim pojawią się w sklepie spożywczym i nie kupują dużo”.

Ponad 30 procent ankietowanych stwierdziło również, że zje więcej owoców i warzyw, a 28,5 stwierdziło, że planuje więcej gotować.

Nieco ponad jedna piąta (20,2 proc.) respondentów deklaruje, że zamierza jeść zdrową żywność w 2022 roku.

METODOLOGIA: W ankiecie wzięło udział łącznie 9999 Kanadyjczyków. Reprezentatywne badanie Kanadyjczyków zostało przeprowadzone w listopadzie 2021 r. we współpracy z Caddle. Margines błędu dla tego badania wynosi +/- 1,3 procent, 19 razy na 20. Wszelkie rozbieżności w wartościach całkowitych lub między nimi wynikają z przybliżenia.

READ  Pożar baterii Tesli sfałszowany i rozbity przez firmę ubezpieczeniową w dziwacznym programie

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *