Jak rosnące koszty utrzymania zmieniają krajobraz randek

Kilka lat temu typowa randka dla Davida Yarantona często wiązała się z kolacją i koktajlami w modnej restauracji.

Ale wraz ze wzrostem kosztów utrzymania 27-latek zaczyna być kreatywny. Nadal lubi spędzać wieczory poza domem, ale chętnie je też posiłki w domu lub popołudniowe wyjścia na łyżwy i gorącą czekoladę.

„Uważam, że jest to równie skuteczne w poznawaniu kogoś bez konieczności rozbijania banku” – powiedział Yarranton, który mieszka w Calgary.

Równoważenie — między zaimponowaniem potencjalnej ukochanej a ograniczeniem budżetu (bez taniego spotkania) — zawsze było częścią randkowania. Ale wraz ze wzrostem inflacji uderzenie stało się trudniejsze.

Jak wynika z październikowych danych Statistics Canada, zdobycie nowej miłości do obiadu kosztuje około osiem procent więcej niż w zeszłym roku. Przedłużenie wieczoru przy drinku przy barze to kolejne 4 proc. więcej niż w 2021 r. – oprócz i tak już wysokich dziennych kosztów w Leasing i sklep spożywczy.

To trochę zostało opóźnienie Inni dokładnie planują randki, podczas gdy inni upraszczają randki, proponując raczej swobodne niż wyszukane zajęcia, zgodnie z ostatnimi ankietami użytkowników portalu randkowego Dating.com, Dużo ryb i jąkać się.

Nieformalne randki zyskują na popularności

Tendencja odchodzenia od „fantazyjnych” randek w kierunku bardziej swobodnych randek jest widoczna w randkowym życiu Bree Woolard w tym roku.

24-latka, która niedawno przeprowadziła się z Toronto do Calgary, ma około 30 randek w wyzwaniu „50 pierwszych randek”: samodzielnym eksperymencie TikTok, który ma pomóc jej poznać nowych ludzi po zerwaniu.

Bree Woolard jest w trakcie narzuconego sobie eksperymentu TikTok na 50 pierwszych randkach. (Paula Duhacek/CBC)

Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane rosnącą inflacją, czy zmianą języka (lub jednym i drugim), zauważyłem, że rodzaje randek, na które jestem zapraszany, zmieniły się w ostatnich miesiącach, z mniejszą liczbą kolacji poza domem i większą liczbą wzlotów.

Po drodze były też zawstydzające momenty finansowe, na przykład randka, która przyprowadziła Woolard do eleganckiej restauracji, gdzie nieoczekiwanie skończyła pokrywać rachunek.

„Wciąż świetnie się bawiliśmy” – powiedział Woolard.

„Ale myślę, że ważne jest, aby iść naprzód – dziś bardziej niż kiedyś – aby porozmawiać z góry i powiedzieć:„ Hej, mam tylko budżet ”lub„ Hej, próbuję zaoszczędzić na kosztach w tym miesiącu. .. Czy możemy zrobić coś innego? „

skalę konsumencką

Zanim postawisz stopę na randce, niektórzy świadomi budżetu single również oszczędzają pieniądze, chowając do kieszeni to, co wydają na aplikacje randkowe i strony internetowe.

Na przykład na przychody Plenty of Fish wpłynęło „pogorszenie warunków ekonomicznych”, według innego Pismo o zarobkach Z Match Group, która jest także właścicielem Tinder, Hinge i wielu innych aplikacji i witryn randkowych. W liście napisano, że inne „ugruntowane” marki, takie jak Match i Okupid, również odnotowały spadki w tym kwartale.

Zdjęcie stockowe przedstawiające ręce trzymające smartfon z sercem, sugerujące aplikację randkową.
Niektóre platformy randkowe odnotowały spadek przychodów w wyniku obecnych warunków ekonomicznych. (iStock/Getty Images)

Dyrektor finansowy firmy powiedział podczas niedawnej konferencji inwestorów Nasdaq, że inflacja wpłynęła również na niektóre oferty „na żądanie” tych platform. W żargonie aplikacji randkowych może to oznaczać, na przykład, możliwość zapłaty pieniędzy, aby ulepszyć swój profil randkowy i pokazać go większej liczbie osób.

„Ludzie, czytają w gazetach o zwolnieniach, czytają o recesjach, są coraz bardziej zestresowani, więc obserwujemy pewne pogorszenie koniunktury” — powiedział Gary Swedler, dyrektor operacyjny i dyrektor finansowy Match Group. bardziej powszechne wśród niektórych grup demograficznych, takich jak młodsi użytkownicy. „Jesteśmy w pewnym stopniu miarą konsumenta”.

Ze swojej strony Bumble powiedział inwestorom, że widzi szansę w obecnym środowisku gospodarczym: pozycjonowanie aplikacji jako sposobu na znalezienie potencjalnego dopasowania, które jest tańsze niż uderzenie w poprzeczkę i nadzieja na najlepsze.

„Nasza cotygodniowa subskrypcja Boost kosztuje mniej niż piwo w barze w Nowym Jorku, a koszt chodzenia na wiele randek w tygodniu szybko się sumuje” – powiedział dyrektor generalny Whitney Wolfe Heard podczas ostatniego wezwania do zarobków za trzeci kwartał.

„Opieramy się na tym z perspektywy produktu i marketingu”.

Mówiąc o pieniądzach, wcześnie

Adam Gallovan, który bada związki małżeńskie na Uniwersytecie Alberty w Edmonton, mówi, że jedną z potencjalnych wad randkowania z ograniczonym budżetem jest stres dla par, jeśli nie są one na ten temat zgodne.

„Może to być trudne, gdy masz pewne oczekiwania, kiedy masz te koszty i okresy inflacji, kiedy możesz nie być w tak przyjemnych miejscach” – powiedział Gallovan, profesor nadzwyczajny nauk o rodzinie na uniwersytecie. Departament Środowiska Człowieka.

I chociaż finanse są powszechnym obszarem napięć w każdym związku, Galvan zauważył, że nawigacja na wczesnych etapach może być bardzo trudna.

Adam Gallovan jest fotografowany na Uniwersytecie Alberty w Edmonton.
Mówienie o pieniądzach na początku związku może być trudne, kiedy ludzie starają się jak najlepiej, mówi Adam Gallovan, profesor nadzwyczajny nauk o rodzinie na Uniwersytecie Alberty. (John Olan)

„Jestem wielkim zwolennikiem komunikacji i mówienia poprzez rzeczy” – powiedział Gallovan.

„Ale na scenie randkowej czasami próbujesz zaimponować lub pokazać się z jak najlepszej strony, więc na początku może być trochę trudno prowadzić takie rozmowy”.

Pomimo trudnych rozmów antropolog Helen Fisher uważa, że ​​otwartość na niedrogie wycieczki jest w pewnym sensie odzwierciedleniem większej dojrzałości umawiających się na randki i częścią tego, co opisuje jako trend w kierunku „inteligentnych randek”.

Nadal flirtuje, ale się wycofuje

Fisher, który jest także głównym doradcą naukowym Match, bierze udział w corocznym projekcie badawczym zleconym przez platformę randkową, która bada osoby samotne w całych Stanach Zjednoczonych.

W tym roku znalazłem większy udział Spośród respondentów, którzy preferowali randki niezobowiązujące, zdecydowana większość wymieniła podobne podejście do długów i wydatków jako ważne cechy u partnera.

Rosnąca liczba osób stwierdziła, że ​​są również bardziej otwarci na bezpłatne zajęcia na randkach lub wyjazdy gdzieś blisko domu, aby zaoszczędzić pieniądze na benzynie. Fisher powiedział, że w porównaniu z poprzednimi latami więcej powiedziało również, że rozmawiają wideo z potencjalnymi zalotnikami przed wydaniem pieniędzy i energii na osobistą randkę.

„Ludzie wciąż flirtują, ale powstrzymują się, aby zaoszczędzić pieniądze, co do tego nie ma wątpliwości” – powiedziała Fisher, która wierzy, że trendy w jej badaniu dotyczą również Kanady i innych krajów metropolitalnych.

„Mniej dbają o to, jak wyglądasz, a bardziej o to, czy jesteś stabilny finansowo”.

Grupa ludzi jedzących w restauracji.
Niedawne badanie singli z USA przeprowadzone na zlecenie Match.com wskazuje, że stabilność finansowa staje się coraz bardziej pożądaną cechą. (Shutterstock/Monkey Action)

być zamierzonym

Jeśli chodzi o Bree Woolard, wciąż ma prawie 20 randek – ale robi sobie tymczasową przerwę, aby dać odpocząć mózgowi, sercu i portfelowi.

„Boże Narodzenie… jest drogie, więc skupiam się na tym, gdzie chcę je spędzić? Głównie z przyjaciółmi i rodziną” – powiedziała.

„Myślę, że do tego czasu musisz być we właściwym nastawieniu [I’m] Poczekaj, aż znowu to poczuję”.

Ze swojej strony Yarranton zaczyna spotykać się z kimś coraz częściej. I chociaż część zabawy z wczesnych związków polegała na planowaniu wspólnych podróży i wycieczek, powiedział, że obecnie bardziej dba o planowanie i budżet z wyprzedzeniem.

„Nie sądzę [inflation] To powinno powstrzymać cię od życia swoim życiem”.

„Po prostu musisz być bardziej nieugięty w kwestii tego, gdzie wkładasz swoje pieniądze.”

READ  Sprzedaż samochodów używanych BC: obowiązują nowe zasady cen zakupu

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top