Jak łatwo dostać się do stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Kanadzie?

Ten pomysł na historię wyszedł od członków publiczności, takich jak ty, którzy skontaktowali się z nami. Prześlij nam swoje pytania dotyczące samochodów elektrycznych i zmian klimatycznych. Słuchamy: [email protected]

Ponieważ ceny gazu nadal rosną,Słyszeliśmy Twoje pytania dotyczące pojazdów elektrycznych (EV). To właśnie chcesz wiedzieć.

Ile kosztuje eksploatacja pojazdu elektrycznego w porównaniu z pojazdem na gaz?

Według 2022 Analityka całkowitych kosztów posiadania popularnych modeli samochodów czysta energia kanadakoszt każdego analizowanego pojazdu elektrycznego był niższy – często znacznie niższy – niż koszt ekwiwalentu gazowego, z jednym tylko wyjątkiem.

Przeciętny samochód elektryczny będzie kosztował od 5 do 12 USD, aby przejść od pustego do pełnego w Kanadzie, powiedziała Joanna Kyriazis, kierownik programu Clean Transportation w Clean Energy Canada.

„Szukasz około 16 dolarów, aby przejechać 100 km [on gas] …gdzie samochód elektryczny zużywa około 20 kilowatów [hours] energii, aby zrobić to samo” – powiedział David Giles, specjalista techniczny ds. pojazdów elektrycznych i założyciel firmy Wszystko Kanada EVkanadyjska grupa ekspertów ds. pojazdów elektrycznych.

Powiedział, że za przejechanie 100 km pojazdem elektrycznym cena byłaby bliższa 2 dolarom.

Większość pojazdów elektrycznych ma zwykle niższe koszty utrzymania, po części dlatego, że ma mniej ruchomych części niż konwencjonalny silnik spalinowy. Oznacza to, że nie wymagają wymiany oleju, aby utrzymać smarowanie ruchomych części.

Części do pojazdów elektrycznych wymagają również mniejszej liczby wymian. Standardowa bateria wystarcza na około pięć do ośmiu lat.

Jednak gdy pojazdy elektryczne wymagają naprawy, mogą być wyższe niż tradycyjne koszty naprawy.

Jak często należy ładować baterie?

Chociaż zasięg może się różnić w zależności od pojazdu, stanu akumulatora i warunków jazdy, większość pojazdów elektrycznych ładuje teraz blisko 400 kilometrów, według All EV Canada.

READ  Akcje spadają na inflację, stopy procentowe, ostrzeżenie o wirusie: Zamykanie rynków

„Wszystko zależy od stylu jazdy” – powiedział Kyriasis. Na przykład, jeśli codziennie dojeżdżasz do 50 kilometrów, jedno ładowanie może trwać do ośmiu dni.

Port ładowania Chevy Bolt EV jest kompatybilny z wieloma poziomami ładowarek. (Alex Wong/Getty Images)

Nie zaleca się jednak ładowania EV do 80 procent, Według Zielonych AutZestaw do obrony pojazdu elektrycznego, aby zrobić miejsce na hamowanie regeneracyjne, które przekształca energię kinetyczną w energię użytkową – jeśli w akumulatorze jest wystarczająco dużo miejsca.

Grupa twierdzi, że nigdy nie należy dopuścić do całkowitego wyczerpania pojazdu elektrycznego do zera, co zmniejsza ogólną żywotność baterii.

Jeśli więc posiadasz samochód elektryczny, możesz chcieć utrzymać poziom naładowania w przedziale od 30 do 80 procent, aby maksymalnie wykorzystać żywotność baterii.

„Są bardzo blisko swoich zasięgów”, powiedział Giles, jeśli chodzi o porównanie pełnego baku z w pełni naładowanym pojazdem elektrycznym.

Ile czasu zajmuje wysyłka?

Odpowiedź zależy od rozmiaru baterii i zastosowanej metody ładowania.

Istnieją trzy poziomy ładowania pojazdów elektrycznych:

  • Poziom 1: Korzysta ze zwykłego domowego gniazdka 120 V. Ta metoda świetnie sprawdza się w hybrydowych pojazdach elektrycznych, które mają mniejsze akumulatory. W zależności od ładowarki i rozmiaru akumulatora pełne naładowanie pojazdu elektrycznego może zająć do 20 godzin.

  • Poziom 2: Najpowszechniej stosowana codzienna metoda ładowania pojazdów elektrycznych. W Twoim domu można zainstalować ładowarkę. Ładowanie w ten sposób zwykłego pojazdu elektrycznego może zająć od sześciu do siedmiu godzin.

  • Poziom 3: Znane również jako szybkie ładowarki DC. Można je znaleźć na autostradowych stacjach ładowania i mogą naładować samochód elektryczny od pustego do 80 procent w ciągu 30 do 45 minut.

Oglądaj | Wyjaśnienie różnych poziomów ładowania pojazdów elektrycznych:

Różne poziomy ładowania pojazdów elektrycznych

Daniel Britton, prezes i dyrektor generalny Electric Mobility Canada, wyjaśnia różne poziomy ładowania pojazdów elektrycznych.

Daniel Britton, prezes i dyrektor generalny Mobilność elektryczna Kanada.

Jak dostać się do stacji ładowania w całej Kanadzie?

W hrabstwach takich jak PNE. I QuebecInfrastruktura ładowania jest już dobrze rozwinięta, powiedział Britton.

„Tam, gdzie robi się trochę bardziej skomplikowana, jest, gdy mieszkasz, powiedzmy, w centrum Toronto, Calgary lub Montrealu, ponieważ niektórzy ludzie nie mogą pobierać opłat w domu” – powiedział.

Giles powiedział, że jeśli mieszkasz w mieszkaniu lub apartamentowcu i nie masz infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, znalezienie gniazdka na podziemnym parkingu i pozostawienie go podłączonego do zasilania na noc pomoże w naładowaniu samochodu.

Według stanu na maj 2022 r. kanadyjscy kierowcy pojazdów elektrycznych mogą uzyskać dostęp do ponad 16 000 ładowarek na ponad 6 000 publicznych stacjach ładowania. dane Jeden z naturalnych zasobów Kanady.

Podczas gdy większość ładowarek dostępnych publicznie to ładowarki Tier 2, w Kanadzie jest około 1200 stacji szybkiego ładowania.

„Około 80 do 90 procent ładowania odbywa się w domu, gdy masz samochód elektryczny” – powiedział Britton.

Według analizy z 2021 r. Pod względem gotowości samochodów elektrycznych na 10 największych rynkach samochodowych na świecie Kanada zajmuje ósme miejsce wśród dziesięciu wiodących rynków samochodowych. Analiza przeprowadzona przez Ernst & Young przypisuje tę umowę niskiemu popytowi i „nieodpowiedniej” infrastrukturze żeglugowej.

W przeciwieństwie do wyszukiwania stacji benzynowych, kierowcy szukający stacji ładowania pojazdów elektrycznych mogą być zmuszeni do zlokalizowania jej w telefonie za pomocą aplikacji takich jak ChargePoint i PlugShare.

„To zupełnie inny sposób wyszukiwania lub próby znalezienia ładowarki” — powiedział Britton.

Według danych z 2021 r. Kanada miała około 0,06 publicznie dostępnych ładowarek do każdego pojazdu elektrycznego na drogach Międzynarodowa Agencja Energetyczna.

Wadą Kanady, powiedział Giles, jest to, że stacje ładowania autostrad nie mają wystarczającej liczby urządzeń ładujących.

„Będę na stacji ładującej przez 15 minut – dojadę do stacji ładującej, a jest tylko jedna ładowarka i jest już używana” – powiedział.

„Tesla jest dobrym przykładem tego, jak powinna wyglądać – mają 10 stacji ładowania w swoich punktach ładowania” – powiedział. problem? Na tych stacjach można ładować tylko modele Tesli.

Wielu kierowców pojazdów elektrycznych Wyrazili swoją frustrację z powodu problemu.

Sfotografowana stacja ładowania samochodów elektrycznych Tesla w Surrey w Kolumbii Brytyjskiej 11 kwietnia 2021 r. (Ben Nelms/CBC)

że Analityka Firma Natural Resources Canada zasugerowała, że ​​do 2025 r. będziemy potrzebować średnio jednej ładowarki na każde 20 pojazdów elektrycznych, a po tym, jak więcej pojazdów elektrycznych wyjedzie na ulice, stosunek ten spadnie do około jednego na 49 pojazdów do 2050 r.

Analiza wskazuje, że w dłuższej perspektywie ładowanie pojazdów elektrycznych w Kanadzie powinno być na wysokim poziomie, polegające w większym stopniu na szybkim ładowaniu prądem stałym w publicznych systemach ładowania.

Czy tracisz baterię w niskich temperaturach?

Krótka odpowiedź brzmi tak, ale niewiele różni się od tego, co stracisz w samochodzie napędzanym gazem.

Według A . wszystkie pojazdy elektryczne tracą w pewnym stopniu zasięg w niskich temperaturach Raport Od firmy zajmującej się analizą akumulatorów Recurrent.

„Nie wszystkie samochody elektryczne są równie fajne”, powiedział Britton. „Niektóre są bardziej wydajne, inne mniej wydajne”.

Podobnie jak baterie w telefonach komórkowych, zimna pogoda spowalnia chemię baterii, co z kolei zmniejsza moc przyspieszania.

Pojazdy elektryczne również ściągają z akumulatora, aby ogrzać lub schłodzić akumulator, aby utrzymać go w bezpiecznej temperaturze. Ta energia wykorzystywana do utrzymania temperatury baterii również przyczynia się do utraty zasięgu.

Jednak pojazdy napędzane gazem również tracą przebieg na paliwie, aby rozgrzać silnik w chłodne dni w podobnym tempie.

Zimne zimowe powietrze jest gęstsze niż letnie, co zwiększa opór wiatru, co z kolei zwiększa zużycie paliwa o około 1,3 proc Zasoby naturalne Kanada.

„Trudno jest biegać w powietrzu jakimkolwiek samochodem” – powiedział Britton.

Oglądaj | Czy pojazdy elektryczne tracą większy zasięg zimą niż pojazdy na gaz?

Czy pojazdy elektryczne tracą zasięg zimą bardziej niż pojazdy zasilane gazem?

David Giles, specjalista ds. technicznych EV i założyciel All EV Canada, opowiada o zasięgu pojazdów elektrycznych zimą w porównaniu do pojazdów napędzanych gazem.

Czy nasza sieć może to wspierać?

Teraz odpowiedź brzmi tak, ale na dłuższą metę potrzebne będą zmiany.

Kanada będzie musiała wprowadzić poważne zmiany w swoich systemach wytwarzania i dystrybucji energii, aby sprostać rosnącym wymaganiom i celom klimatycznym, zgodnie z 2022 r Raport Z Kanadyjskiego Instytutu Klimatu.

Kyriazis powiedział, że obecnie mamy „nadwyżkę energii elektrycznej w ciągu nocy” w Kanadzie, która jest produkowana w celu zaspokojenia potrzeb w godzinach szczytu.

Przez wiele lat nadwyżka energii z Kanady sprzedawana była do Stanów Zjednoczonych, zasoby naturalne kanada. Kyriasis powiedziała, że ​​uważa, że ​​nadwyżkę najlepiej wykorzystać do podłączenia większej liczby pojazdów elektrycznych w celu ładowania w nocy.

„Pojazdy elektryczne mogą odegrać bardzo pozytywną rolę, ponieważ bardzo łatwo jest wstępnie zaprogramować pojazd elektryczny” – powiedział Britton.

„To, co zrobię, to po prostu użyję telefonu i zaprogramuję go, aby zaczął się ładować o 8, a potem będzie pełny do rana”.

Niektórzy ludzie zwracają się również do energii słonecznej i wiatrowej, aby wytwarzać energię dla swoich pojazdów elektrycznych, powiedział Giles.

„Cokolwiek chcesz wytworzyć energię, aby napełnić swój samochód, masz nad tym kontrolę” – powiedział Giles.

Coraz więcej samochodów elektrycznych jest również w stanie nie tylko magazynować energię, ale także obsługiwać za ich pośrednictwem szerszą sieć Ładowanie dwukierunkowe.

Dzięki ładowaniu dwukierunkowemu pojazdy są również w stanie rozładowywać energię ze swoich akumulatorów, zwracając ją do budynków i sieci po podłączeniu.

Jak działa ładowanie dwukierunkowe: Kiedy wieje wiatr, energia może być doprowadzona przez ładowarkę do pojazdu. Gdy zapotrzebowanie jest duże, samochód zwraca energię do sieci. (CBC)

Najprostszym zastosowaniem tej technologii jest to, co oferują producenci samochodów: zasilanie awaryjne, gdy jest ono najbardziej potrzebne.

Może to być korzystne – a nawet ratujące życie – Ponieważ zmiana klimatu zwiększa ryzyko ekstremalnych warunków pogodowych.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top