iPod jest włączony, ale nie znajduje się w iPhonie

iPod jest włączony, ale nie znajduje się w iPhonie

Źródło: iMore

Jeśli w zeszłym tygodniu nie mieszkałeś pod kamieniem, słyszałeś wiadomość, że Apple oficjalnie Wyłącz iPoda. Firma ogłosiła, że ​​obecna generacja iPoda touch będzie ostatnim modelem iPoda – w historii.

Ludzie gromadzili się w mediach społecznościowych (i oczywiście na takich stronach internetowych), aby porozmawiać o iPodzie i jego wpływie na przemysł muzyczny i na samą firmę Apple, a także o wielu historiach o tym, jak iPod wpłynął na nich osobiście. Wiele osób myślało o tym, że iPod był nie tylko pierwszym urządzeniem Apple, ale także pierwszą technologią, która sprawiła, że ​​poczuli coś, gdy technologia i sztuka przecinają się, mówiąc słowami Apple.

Apple Ipod End Of Life Ipod Touch 7. generacji

Źródło: Apple

Spędziłem też dużo czasu myśląc o swoich doświadczeniach z iPodem. Byłem też wśród tych, dla których iPod był pierwszym urządzeniem Apple. Z dzieciństwa pamiętam dwie rzeczy, jeśli chodzi o technologię: moja rodzina dostała komputer Gateway (pudełko z odciskami krów i wszystko inne) oraz oryginalnego iPoda nano. Kolejka do iTunes, Napster, wypalanie płyt CD, w końcu dostanie MacBooka i wszystkie inne rzeczy, które nastąpiły po tym prostym zakupie, który utrzymywał mnie z Apple przez następne dwie dekady.

Chociaż fajnie było myśleć o iPodzie i jego historii, Apple i nas wszystkich, zacząłem się również zastanawiać, dokąd zmierza teraz. iPoda już nie ma, ale, jak powiedział Apple, „muzyka żyje”. To stwierdzenie skłoniło mnie do myślenia, że ​​jeśli nie mieszka już w maszynie, która wkładała do naszych kieszeni 1000 piosenek, to gdzie teraz żyje muzyka?

iPod żyje w dwóch urządzeniach: AirPods i HomePod

AirPods 3 bez etui

Źródło: Łukasz Filipowicz / iMore

Chociaż może to być instynktem powiedzieć, że przyszłość iPoda żyje w środku Najlepszy iPhoneIm dłużej o tym myślałem, tym bardziej byłem przekonany, że tak nie jest. Chociaż jednym z trzech filarów iPhone’a był pierwotnie „szerokoekranowy iPod z dotykowym sterowaniem”, już dawno wyrósł z tego i stał się prawie wszystkim dla wszystkich ludzi. To Twój aparat, kalkulator, GPS, notatnik i telefon. Dodaj App Store, a iPhone to tyle samo, co iPod, iPad i Apple Newton (znajdź go na Wikipedii).

READ  Apple Insider ujawnia ogromną nową aktualizację aparatu iPhone 14 Pro

Chociaż iPhone jest zdecydowanie urządzeniem, z którego większość z nas korzystałaby, aby uzyskać dostęp do naszej muzyki, niezależnie od tego, czy jest to Apple Music, czy inny serwis strumieniowania muzyki, nie sądzę, aby iPhone uosabiał miłość Apple do muzyki. Tim Cook powiedział, że „muzyka zawsze była sercem Apple”. Teraz, gdy iPod zniknął, myślę, że dusza iPoda nie jest w jednym, ale w dwóch: AirPods i HomePod.

Dwa białe homepody siedzące na szafce telewizyjnej

Źródło: iMore

Rzecz, która uświadomiła mi, że dusza iPoda mieszka teraz w AirPods i HomePods, była w rzeczywistości całkiem prosta: były to własne reklamy Apple. iPod miał odrębną serię reklam, które przedstawiały sylwetki ludzi tańczących do muzyki z iPodami Apple i EarPods, zgadliście. Nawet gdy iPod ewoluował i wprowadził wideo, a potem iPod touch otworzył App Store, skupiono się głównie na muzyce.

Kiedy patrzysz na reklamy kampanii na iPhone’a, rzeczy nie skupiają się już tak bardzo na muzyce. Jest tak wiele rzeczy, które Apple może objąć, a iPhone to coś więcej niż tylko muzyka. Reklamy skupiają się na aparacie, ekranie, trwałości nowego szkła i najnowszym procesorze — jak mówi Steve Jobs, „prędkości i odżywianie”. Jednak gdy spojrzysz na AirPods i HomePod, muzyka i sposób, w jaki produkt sprawia, że ​​​​czujesz się interesujący, powróci.

Szczególnie widoczne w reklamach Apple AirPodsI łatwo zgadnąć, dlaczego. AirPods to słuchawki i do czego głównie używasz słuchawek, jeśli nie słuchasz muzyki? Cofaj osoby, które korzystają z podcastów i audiobooków – Apple nie zapewnia w tym celu reklam. Reklamy Apple dla AirPods nie mówią o prędkościach i kanałach, mówią o tym, jak zagubiony możesz czuć się w muzyce. A jeśli chcesz poczuć się jak ludzie z reklam, powinieneś kupić parę AirPods.

To samo dotyczy HomePod. Chociaż urządzenie jest zapakowane w Siri, co pozwala mu działać jako inteligentny asystent dla całego domu, marketing Apple wokół urządzenia nie jest taki jak Amazon, który w dużej mierze opiera się na głośniku domowym jako asystencie, a bardziej jak AirPods. Najlepszym odzwierciedleniem tego jest „Welcome Home”, reklama HomePod od Spike Jonze, która, podobnie jak reklamy AirPods, nie dotyczy funkcji urządzenia i więcej o tym, jak zatracić się w muzyce w domu. Firma zrobiła coś podobnego z HomePod mini także.

READ  Od iPhone’a 13 po ściereczkę do polerowania, każdy produkt Apple wprowadzony na rynek w 2021 r.

muzyka na żywo

Chociaż iPod może zniknąć, muzyka z pewnością żyje w Apple dzięki AirPods i HomePod. Urządzenie, które pomaga zatracić się w muzyce, zostało w pełni wyrażone w zapowiedziach bezprzewodowych słuchawek i głośnika domowego firmy Apple. Jasne jest, że Apple widzi ducha swojego oryginalnego odtwarzacza muzycznego w każdym urządzeniu.

Żyje też oczywiście w Muzyka AppleUsługa przesyłania strumieniowego muzyki firmy. Firma nadal inwestuje w muzykę, ostatnio dodając Dźwięk przestrzenny i dźwięk bezstratny we własnym abonamencie do strumieniowego przesyłania muzyki bez dodatkowych kosztów dla subskrybentów.

Z pomocą Apple Music, AirPods i HomePod 1000 utworów w Twojej kieszeni rozrosło się do 90 milionów utworów w dowolnym miejscu. Chociaż będę tęsknić za iPodem i wspólną historią, jestem podekscytowany przyszłością muzyki i tym, w jaki sposób Apple ją zabierze.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *