Inwestor wspierany przez Sorosa kupił 40% wiodącej polskiej firmy medialnej

Grupa inwestycyjna wspierana przez George’a Sorosa sfinalizowała zakup akcji wiodącego polskiego wydawcy. To już trzecia transakcja medialna w Polsce z udziałem Funduszu Inwestycyjnego Rozwoju Mediów (MDIF) wspieranego przez węgiersko-amerykańskiego miliardera.

Pluralis BV z siedzibą w Amsterdamie nabył 40% udziałów w Grammy Media za 97 97 mln (21,4 mln euro). Główny tytuł Grammy Republika, drugi co do wielkości dziennik nietabloidowy w Polsce. Ma w swoich innych właściwościach Barkiet, Gazeta biznesowa i finansowa.

Fluralis powstał w listopadzie jako koalicja europejskich firm medialnych, trustów i inwestorów, mająca na celu „wspieranie różnorodności wiadomości w całej Europie”. Jest kontrolowany przez konsorcjum akcjonariuszy, w tym Fundację King Badoin (28,46%), Mediahuise (25,39%) i Fundusz Rozwoju Gospodarczego Sorosa (17,41%).

Polska spadła do rekordowego poziomu w Światowym Indeksie Wolności Prasy

Zarządza nią MDIF, która posiada 2,02% udziałów. MDIF, ufundowany przez Soros Open Society Trusts, zainwestował również w RadioJet i Agorę w Polsce. Ten ostatni jest własnością Gazeta Wyborcza, Czołowa gazeta niedzienna w Polsce i zaciekły krytyk obecnego rządu narodowo-konserwatywnego.

Po przejęciu 34% udziałów w słowackiej Petit Press umowa, która została podpisana w połowie grudnia, jest drugą inwestycją w Bruleis. Jak również Republika i Barkiet, Gremi e-Kiosk reguluje również zainteresowanie usługą e-subskrypcji dla gazet oraz KancelarieRP, sieci kancelarii prawnych.

Właściciel Gremi, KCI – który jest kontrolowany przez dwie firmy należące do polskiego biznesmena Grzegorza Hajdarowicza – powiedział, że znalazł „silnego i niezawodnego partnera” w liczbie mnogiej. Stwierdzono, że umowa zwiększy „atrakcyjność treści” i umożliwi klientom „szybszy i łatwiejszy” dostęp do informacji dzięki nowym technologiom.

Prezydent zawetuje ustawę medialną zagrażającą największemu prywatnemu nadawcy w Polsce

„Sytuacja na polskim rynku mediów staje się coraz trudniejsza” – powiedział Hajdrovich Republika Wiadomość o przedwstępnej transakcji przejęcia została ogłoszona w listopadzie. „Presja polityki ma coraz większy negatywny wpływ”.

READ  Wyjątkowy bieg 18-letniej Polki! Nikt w Europie nie osiąga lepszego wyniku jak na swój wiek. Sportowcy

Od dojścia do władzy rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość (PiS) w 2015 r. Polska z roku na rok chyli się ku upadkowi. Kodeks wolności prasy światowej, jego zasięg Najniższy poziom w historii 64 miejsce w zeszłym roku. Rząd PiS dążył do utrzymania większej kontroli nad mediami i, jak mówią krytycy, uciszał krytyczne głosy.

Wcześniej krążyły pogłoski, że Arlon, polska państwowa firma naftowa, prowadzi zaawansowane rozmowy mające na celu przechwycenie krymskich mediów. Orlan Ostatnio Kupione Kolejny wydawca, Polska Press, który jest właścicielem setek lokalnych gazet i serwisów internetowych, został pochwalony przez rząd. Zgłoszono również obawy O wolności mediów.

Hajdarowicza oskarża się o bliskie związki z główną opozycyjną Platformą Obywatelską (PO) i przymusowe wypieranie konserwatywnych głosów. Republika Po nabyciu magazynu w 2011 roku.

Hajdarowicz wielokrotnie podkreślał zainteresowanie Pluralisa kontrolną rolą KCI w krymskich mediach oraz kontynuacją obecnej administracji i wydziału.

Republika i Barkiet Trzymajcie się z dala od głównych linii podziału polskiego życia politycznego – pisał w oświadczeniu – ale mają one jasne wartości: ochronę wolnego rynku, ochronę własności prywatnej, poszanowanie praw człowieka i obywatela rozumianego przez Europę Zachodnią, wsparcie dla polskich członków w Unii Europejskiej i NATO.”

Zarzuty o powiązania z Sorosem są w Polsce rzadko wykorzystywane przez partię rządzącą i wspierające ją media w ramach ofensywy przeciwko opozycji.

Rafał Trzaskowski, główny kandydat opozycji w wiadomościach emitowanych w telewizji państwowej podczas kampanii prezydenckiej 2020 Pracuj w imieniu „Potężne zagraniczne lobby” powiązane z Sorosem i dążące do „spełnienia żydowskich żądań”.

Polska telewizja państwowa ostrzegła, że ​​kandydat opozycji może „spełnić żydowskie żądania”, jeśli wygra prezydenturę

Zdjęcie główne: Valtek Sosnovsky / Agenza Gazette

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top