IKEA twierdzi, że zakłócenia w łańcuchu dostaw prawdopodobnie utrzymają się w 2022 r.

Sztokholm –

Ikea, największa na świecie marka meblowa, czarteruje więcej statków, kupuje kontenery i przekierowuje towary między magazynami, ponieważ ciężko pracuje, aby złagodzić „idealną burzę” zakłóceń globalnego łańcucha dostaw, która może trwać w przyszłym roku, powiedzieli dyrektorzy.

Firma, która wcześniej w czwartek odnotowała rekordową roczną sprzedaż, ponieważ ograniczeni konsumenci wydają więcej niż kiedykolwiek w swoich domach, pracuje również nad zmniejszeniem liczby wydań niektórych produktów, ponieważ zmaga się z niedoborami surowców, aby zapewnić dostępność najpopularniejszych produktów.

„To retargeting i retargeting. A jeśli chodzi o handel detaliczny, nauczyliśmy się zwinności, jak nigdy dotąd, ponieważ każdego dnia musisz pracować z tym, co masz. Musisz znaleźć sposoby na rozwiązywanie potrzeb klientów z ograniczeniami, których nigdy wcześniej nie widzieliśmy, – powiedział Jesper Brodin, CEO Grupy Ingka, która jest właścicielem większości sklepów Ikea.

John Abrahamson, dyrektor generalny właściciela marki Inter Ikea, powiedział agencji Reuters, że spodziewa się, że kryzys w łańcuchu dostaw utrzyma się w 2022 r., a największym wyzwaniem jest obecnie sprowadzanie towarów z Chin, gdzie wytwarzana jest około jedna czwarta produktów Ikei.

Sklepy Ikea w Ameryce Północnej najbardziej ucierpiały z powodu niedoborów produktów, a następnie w Europie. Aby uniknąć rozczarowania kupujących, usuwa tymczasowo niedostępne produkty ze swoich stron internetowych i salonów sklepowych, proponując podobne produkty.

Prudden powiedział, że nikt w IKEA nie spodziewał się obecnego globalnego kryzysu w łańcuchu dostaw i że w przyszłości będzie trzeba przygotować się na nieoczekiwane wahania dostaw.

„To idealna burza”, powiedział. „(Ale) myślę, że minęło już niespodzianka. To dla nas nowa normalność. Kiedy wszystko się uspokoi, wiele się nauczymy o zwinności i kierunku sprzedaży”.

Znaczna część grupy Ikea jest nabywana stosunkowo blisko rynków zbytu. Około 70% produktów sprzedawanych w Europie, gdzie Ikea jest właścicielem większości sprzedaży, powstaje na kontynencie.

READ  Air Canada wypłaciło 10 milionów dolarów premii za COVID-19 kadrze kierowniczej podczas negocjowania rządowego planu ratunkowego - Informacje krajowe

Inter Ikea podała, że ​​sprzedaż produktów i usług we wszystkich sklepach Ikea i w Internecie wyniosła 41,9 miliarda euro (48,7 miliarda USD) w roku podatkowym do końca sierpnia, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu z rokiem poprzednim i 1% w porównaniu z rokiem fiskalnym sprzed pandemii. rok 2019. E – Commerce wzrósł o 73%, stanowiąc 26% całkowitej sprzedaży detalicznej.

Ingka podała, że ​​sprzedaż detaliczna wzrosła o 6% do 37,4 mld euro. To było o 2% wyższe niż poziomy sprzed pandemii, powiedział Broden.

„Na całym świecie rośnie zainteresowanie życiem w domu” – powiedział Brodin. „Nic nie wskazuje na spadek popytu w żadnym z naszych regionów, tak jak jest teraz” – powiedział.

W bieżącym roku podatkowym Broden powiedział, że wierzy, iż popyt pozostanie wysoki. „Jest to również pytanie, w jaki sposób udaje nam się być zwinnym w całym łańcuchu wartości… Jestem naprawdę optymistą, że mamy przed sobą dobry i mocny rok”.

Dodał, że w tym roku w centralnym centrum handlowym w Sztokholmie otworzy się nowy sklep Ikea, który jest obecnie w trakcie budowy.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *