Honda wydaje 1,3 miliarda dolarów na modernizację fabryki GTA z napędem hybrydowym CR-V – czy doprowadzi to do bardziej elektrycznej jazdy?

Honda wydaje 1,3 miliarda dolarów na modernizację fabryki GTA z napędem hybrydowym CR-V – czy doprowadzi to do bardziej elektrycznej jazdy?

Oddział Honda Canada Inc. W środę poinformował, że wyda 1,38 miliarda dolarów w ciągu sześciu lat na modernizację fabryki w Ontario, aby produkować samochody hybrydowe typu plug-in, co obejmuje milionowe finansowanie od rządów federalnych i prowincji.

Rzecznik prasowy Hondy, John Bordignon, potwierdził, że 2023 CR-V i CR-V Hybrid będą produkowane w fabryce w Allston w Ontario, około godziny jazdy na północ od Toronto.

Powiedział również, że będzie to główna fabryka hybrydowego crossovera CR-V 2023.

Podczas ogłoszenia byli obecni premier Justin Trudeau i premier Ontario Doug Ford.

Rządy federalne i prowincjonalne przekażą po 131,6 miliona dolarów na naprawę elektrowni, przy łącznej inwestycji wynoszącej około 263 miliony dolarów.

„Dzisiaj ogłaszamy wspaniałe wieści, które zapewnią tysiące dobrych miejsc pracy dla klasy średniej w południowym Ontario i zbudują silną i zrównoważoną gospodarkę” – powiedział Trudeau. „Ponieważ budujemy czystszą przyszłość, sektor motoryzacyjny jest kluczowym partnerem w podążaniu naprzód”.

Ford dodał, że jest podekscytowany tym, co oznacza ogłoszenie dla bojkotu.

„Żadna prowincja nie ma bardziej dumnej historii w przemyśle motoryzacyjnym niż Ontario” – powiedział. „Powinniśmy być bardziej podekscytowani tym, co przyniesie przyszłość, a to, co dzieje się dzisiaj, jest dużą częścią tej przyszłości”.

Wydatki Hondy zwiększają jej łączne kanadyjskie inwestycje produkcyjne do ponad 6 miliardów dolarów od 1986 roku, kiedy to stała się pierwszym japońskim producentem samochodów, który wybudował zakład produkcyjny w Kanadzie.

„Modernizując nasze fabryki na przyszłość, chronimy tysiące wysokiej jakości, dobrze płatnych kanadyjskich miejsc pracy w nadchodzących latach” – powiedział Pordenion.

To ogłoszenie pojawia się w obliczu rosnących cen gazu

nadchodzi Ceny benzyny wzrosły Na całym świecie w następstwie niesprowokowanej inwazji Rosji na Ukrainę, która skłoniła kraje zachodnie, w tym Kanadę, do zakazu importu rosyjskiej ropy naftowej i produktów energetycznych.

READ  IKEA twierdzi, że zakłócenia w łańcuchu dostaw prawdopodobnie utrzymają się w 2022 r.

Honda obiecała, że ​​do 2040 roku będzie w pełni elektryczna, dzięki czemu zapowiedź pojazdu hybrydowego typu plug-in będzie ważnym krokiem na drodze do osiągnięcia tego celu.

Według projektu komunikatu prasowego, Honda jest w stanie wyprodukować ponad 400 000 pojazdów i 190 000 silników rocznie, w tym modele Hondy Civic i CR-V na rynek kanadyjski i północnoamerykański, a także na eksport. W Kanadzie rocznie sprzedaje się około 100 000 wyprodukowanych w Kanadzie modeli Civic i CR-V.

Kilku producentów samochodów działających w Kanadzie zobowiązało się do montażu pojazdów elektrycznych w ciągu ostatnich dwóch lat, przy wsparciu finansowym rządu prowincji i rządu federalnego.

Liberalny rząd obiecał przed zeszłorocznymi wyborami federalnymi przyspieszyć swój cel, aby każdy nowy lekki samochód sprzedawany w Kanadzie był elektryczny. Chce, by do 2035 r. wszystkie nowe samochody i lekkie ciężarówki były pojazdami o zerowej emisji, czyli pięć lat wcześniej niż w poprzednim planie.

Kanada zobowiązała się, że do 2050 r. jej gospodarka nie będzie emitować żadnych gazów cieplarnianych ani zrównoważyć zanieczyszczenia, które prowadzi do zmian klimatu, za pomocą innych środków.

Inni producenci samochodów rozszerzają ofertę pojazdów elektrycznych w Kanadzie

Inwestycja Hondy nie jest pierwszą w Kanadzie, której producentem jest producent samochodów próbujący poszerzyć swoją ofertę pojazdów elektrycznych.

General Motors i południowokoreańska firma Posco Chemical ogłosiły niedawno umowę o wydaniu 400 milionów dolarów na budowę fabryki w Quebecu do produkcji materiałów akumulatorowych do użytku w pojazdach elektrycznych.

Amerykański producent samochodów ogłosił także wielomiliardowy plan budowy nowej, całkowicie elektrycznej ciężarówki BrightDrop EV600 w Ingersoll w prowincji Ontario, w pierwszej w Kanadzie fabryce pojazdów elektrycznych na dużą skalę dla samochodów dostawczych.

Ford obiecał 1,8 miliarda dolarów na modernizację swojego rozległego, zabytkowego obiektu w Oakville w prowincji Ontario, w celu budowy samochodów elektrycznych, podczas gdy Fiat Chrysler Automobiles planuje wydać do 1,5 miliarda dolarów w swoim zakładzie montażowym w Windsor na montaż zarówno hybrydowych, jak i akumulatorowych pojazdów elektrycznych, z jednym nowym modelem. Przynajmniej w 2025 roku.

READ  Rząd federalny przyznał RCMP kontrakt na scementowanie stosunków z Chinami

Podczas gdy Ontario wycofało swój program zniżek na zakup samochodów elektrycznych, Ottawa oferuje kupującym zniżkę z góry w wysokości do 5000 USD lub 2500 USD, a następnie sprzedawcy muszą ubiegać się o zwrot tych zachęt.

Statistics Canada twierdzi, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 r. zarejestrowano ponad 65 000 nowych hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-and-battery, w porównaniu z 54 353 w całym 2020 r. i 56 165 w 2019 r.

Stanowią one jednak tylko pięć procent zarejestrowanych nowych samochodów, w porównaniu z 3 procentami zarówno w 2020, jak i 2019 roku.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *