Grywalizacja, dawne nawyki mogą w przyszłości w różny sposób wpłynąć na proekologiczne tendencje

Grywalizacja, dawne nawyki mogą w przyszłości w różny sposób wpłynąć na proekologiczne tendencje

Źródło: Unsplash/CC0 Domena publiczna

Praktyki grywalizacyjne mogą nie wpływać na ekologiczne nawyki konsumentów, ale według zespołu naukowców, którzy kupowali ekologiczne produkty w przeszłości, częściej będą to robić. konsumpcja.


Grywalizacja to technologia, która próbuje zmotywować osobę do kontynuowania aktywności, takiej jak zakup, za pomocą funkcji, takich jak programy punktów lojalnościowych, grupy liderów i społeczności internetowe.

Zespół badawczy, kierowany przez Lewina Wei, w prelekcji wygłoszonej przez Donalda B. Bellisario College of Communications, absolwenta Penn State, powiedział, że zespół jest zainteresowany zrozumieniem złożoności motywacyjnej stojącej za codziennymi praktykami zrównoważonego rozwoju. W ramach projektu zbadano rozwiązania oparte na grach, które mogą zwiększyć wewnętrzną motywację do zakupu produktów przyjaznych dla środowiska.

„Potrzebujemy ciągłego zaangażowania w ekologię Konsumpcjonizm W celu wywarcia wpływu na szkody w środowisku spowodowane przez: ludzka aktywnośćwymaga zatem silnej wewnętrznej motywacji, zwłaszcza pomimo wielu czynników zewnętrznych, które mogą ograniczać ich zachowania, takich jak Wysokie koszty Wei, badacz z tytułem doktora na Uniwersytecie w Tampere w Finlandii, powiedział:

Według zespołu jednym z wyzwań związanych z utrzymaniem ekologicznych praktyk zakupowych jest licencjonowanie etyczne, „zjawisko psychologiczne, które występuje, gdy ludzie widzą, że są upoważnieni do powstrzymania się od dobre zachowanie Kiedy gromadzą nadmiar moralnej waluty” – piszą autorzy w artykule „Gamifikowanie stron internetowych z zielonym konsumpcjonizmem: czy manipulacja rozwodni przyzwolenia moralne i opór ideologiczny wobec zielonych zachowań?” W ostatnim numerze magazynu. Czasopismo technologii komunikacji.

„Poprzednie zaangażowanie w zieloną konsumpcję może uwolnić ludzi od kontynuowania tej praktyki przez jakiś czas, ponieważ mogą czuć, że zarobili wystarczająco dużo kredytów jako osoba oddana zrównoważonym zachowaniom, więc należy to uznać za dopuszczalne, jeśli zdecydują się na mniej ekologiczne wybory w przyszłości” — powiedziała Jessica Merrick, profesor ds. studiów nad mediami i członkini zespołu badawczego.

W badaniu zespół badawczy skupił się na trzech elementach gry: dostosowywaniu awatara, informacjach zwrotnych na temat wyborów uczestników oraz obecności społeczności.

„Przetestowaliśmy efekty nie tylko jednego przedmiotu w grze, ale także różnych ich kombinacji — na przykład wyświetlanie wszystkich trzech przedmiotów w grze jednocześnie w jednym ustawieniu — aby sprawdzić, czy pojedynczy przedmiot w grze był wystarczająco przydatny w ułatwianiu przyszłej zieleni konsumpcja czyli ile grywalizacja „To było ważniejsze niż jakikolwiek jeden składnik” – powiedział Wei.

Chociaż zespół badawczy spodziewał się odkryć, że grywalizacja wpłynie na zieloną konsumpcję w przyszłości, poinformowali, że dane nie potwierdzają tej teorii. Naukowcy powiedzieli, że wierzą, że potrzeba więcej dowodów empirycznych, aby potwierdzić odkrycia. Powiedzieli również, że różne rodzaje projektowania grywalizacji mogą prowadzić do różnych wyników.

„Wierzymy, że grywalizacja pozostaje bardzo obiecująca w zwiększaniu wewnętrznej motywacji ludzi do wytrwałości zrównoważone praktyki ułatwiając tym samym zieloną konsumpcję”.

W przeciwieństwie do tego, zespół spodziewał się zaobserwować etyczne licencjonowanie wśród osób, które zaangażowały się w zieloną konsumpcję, ale dane nie potwierdzają tej teorii.

„Zamiast tego znaleźliśmy dowody na etyczną spójność, to znaczy uczestnicy, którzy byli przygotowani do swoich wcześniejszych zielonych wysiłków, zgłosili chęć podjęcia bardziej konkretnych zielonych działań” – powiedział Wei.

Wei i Myrick powiedzieli, że wierzą, że te badania mogą być przydatne dla innych badaczy zainteresowanych manipulacją związaną z wysiłkami w zakresie komunikacji środowiskowej i zrównoważonej, zapewniając wstępny wgląd w złożoność motywacji ludzi w tym procesie i co można lub nie można zrobić, aby je przezwyciężyć, inspirując przyszłość studia. Ponadto twórcy i projektanci stron internetowych i aplikacji mogą czerpać korzyści z uczenia się, w jaki sposób grywalizacja jest odbierana w kontekście ekologicznej konsumpcji z praktycznymi implikacjami związanymi z agregacją. przewodnik po demo Aby zrozumieć ich grupę docelową przed wdrożeniem rozwiązań opartych na grach.


Nowa metoda łagodzi stres po klęsce żywiołowej podczas rozmowy kwalifikacyjnej podczas zbierania doświadczeń ocalałych


więcej informacji:
Lewen Wei i in., Witryny hazardowe dotyczące zielonego konsumpcjonizmu: czy manipulacja może osłabić przyzwolenia moralne i opór ideologiczny wobec zachowań ekologicznych?, Magazyn Technologii Komunikacyjnych (2022). DOI: 10.51548 / joctec-2022-001

cytatGrywalizacja, przeszłe nawyki mogą inaczej wpływać na przyszłe zielone tendencje (2022, 10 marca) Pobrano 10 marca 2022 z https://phys.org/news/2022-03-gamification-habits-impact-future-eco-fri-friendly. język programowania

Niniejszy dokument podlega prawu autorskiemu. Bez względu na jakiekolwiek uczciwe postępowanie w celach prywatnych studiów lub badań, żadna część nie może być powielana bez pisemnej zgody. Treść udostępniana jest wyłącznie w celach informacyjnych.

READ  Poznaj prawdziwego naukowca NASA stojącego za Don't Look for Netflix

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *