Ford kontratakuje w sporze „Cruise” z GM | Wiadomości CTV

DETROIT — Ford Motor Co powiedział pod koniec piątku, że zwróci się do Urzędu Patentowego USA o unieważnienie znaków towarowych konkurencyjnych GM dla terminów „cruise” i „super cruise”, co doprowadziło do eskalacji bójki, która rozpoczęła GM pozywa Forda. zautomatyzowany system jazdy.

Prawna bitwa między dwoma producentami samochodów z Detroit toczy się o to, czy „rejs” jest ogólnym terminem określającym technologię, która pozwala samochodowi przejąć część obowiązków związanych z prowadzeniem pojazdu od ludzkiego kierowcy.

Konflikt podkreśla intensywność rywalizacji między uznanymi producentami samochodów, którzy będą postrzegani jako liderzy w technologii zautomatyzowanej jazdy, rywalizując z rywalami z Doliny Krzemowej Teslą Inc, jednostką Waymo firmy Alphabet Inc i innymi.

General Motors wnosi federalny pozew przeciwko Fordowi https://www.reuters.com/business/autos-transportation/gm-cruise-demand-ford-drop-bluecruise-name-hands-free-driving-2021-07-24 pod adresem 24 lipca, oskarżając Forda o naruszenie znaków towarowych General Motors poprzez użycie nazwy „Blue Cruise” dla systemu umożliwiającego jazdę bez użycia rąk.

General Motors wcześniej zarejestrował Super Cruise jako znak towarowy częściowo zautomatyzowanej technologii jazdy bez użycia rąk. Nosi również markę „Cruise”, która jest nazwą jednostki robo-taksówek w San Francisco.

Ford w piątek powtórzył swoje stanowisko, że garnitur GM jest niepoważny. Wysiłek na rzecz promowania znaków towarowych General Motors za używanie słowa „rejs” przenosi walkę na nowy poziom.

„W swojej obronie Ford nie ma innego wyjścia, jak zwrócić się do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych USA o wyrejestrowanie znaków towarowych GM „Cruze” i „Super Cruise”, które nie powinny były być rejestrowane w pierwszej kolejności” – powiedział Ford. „Każda liczba firm używa słowa „rejs” w odniesieniu do technologii wspomagania kierowcy”.

Przykłady cytowane przez Forda obejmują: „Predictive Cruise” sprzedawany przez Mack Trucks; „Smart Cruise Control” sprzedawany przez Hyundai Motor Co. i Autocruise używany przez dostawcę samochodów ZF Friedrichshafen AG.

READ  Uderzenie Pfizera jest mniej skuteczne i nadal chroni przed pochodzeniem z Indii: badanie

GM powiedział w piątek, że Super Cruise „ma solidną obecność handlową od 2017 roku” i dodał w oświadczeniu, że firma „jest nadal zaangażowana w energiczną obronę naszych marek i ochronę praw własności, które nasze produkty i technologie zyskały w ciągu kilku lat w rynku. I to się nie zmieni.” “.

Raportowanie Joe White’a; Edytowanie przez Sonyę Hepstel i Daniela Wallisa)

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top