FNE Film Meets Games: Q&A z Magdaleną Zimecką, dyrektorem zarządzającym polskiego filmu ORKA

Warszawa: FNE rozmawiało z Magdaleną Zimecką, Dyrektor Zarządzającą na Polskę Film ORKAO ich aktualnych projektach i działaniach.

Magdalena Jimeka – Dyrektor administracyjny Studio Filmowe ORKA. Absolwent Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina W Warszawie. Producent reklamowy w OTO Film Studios; Założyła Kawiarnia Ole Studio dźwięku w 1999 roku, Ekspresowe Butik postprodukcyjny w 2007 roku. Od 15 lat zarządza ORKA – największym studiem produkcyjnym i postprodukcyjnym w Polsce jako współwłaściciel. Wizjonerski lider wyznacza alternatywne ścieżki rozwoju firmy, ma „kulturę DO” i zawsze myśli nieszablonowo.

ORKA Films to polska firma produkcyjno-produkcyjna założona w 1995 roku. Choć początkowo skoncentrowana na rynku komercyjnym, ORKA szybko wyrosła na czołowy polski obiekt filmowy, oferujący kompleksową linię produkcyjną i postprodukcyjną dla największej polskiej i międzynarodowej branży reklamowej i filmowej. projektowanie. W ciągu blisko 20 lat działalności ORKA zgromadziła pod jednym dachem najbardziej zaawansowaną technologię w Polsce.

Europa Środkowo-Wschodnia to jedna z najważniejszych lokalizacji dla globalnych twórców gier i studiów, a artyści z regionu coraz częściej pracują zarówno dla filmów, jak i gier. FNE przygląda się, jak te dwa sektory przemysłu rozrywkowego łączą się i dlaczego ten trend jest ważny dla przyszłego wzrostu obu.

FNE: Kiedy powstała ORKA i jakie są Twoje dotychczasowe główne zadania i plany strategiczne?

Magdalena Zimeka: ORKA powstała w 1995 roku w Warszawie. Naszym celem od samego początku było dostarczanie najlepszej jakości; Materiały wideo zawsze traktujemy z szacunkiem. Lata rozwoju dały nam możliwość bycia liderem na rynku fabularnym i komercyjnym. Teraz jako producent wykonawczy zaczęliśmy rozwijać własne projekty filmowe.

FNE: Nad jakimi dużymi projektami obecnie pracuje firma?

Magdalena Jimeka: Obecnie pracujemy Smark i plusk Wyprodukowany przez It’s Alive Films w reżyserii fińskiego reżysera Teemu Niki, jest to film fantasy dla dzieci z dużą liczbą scen VFX. Jeden z największych hitów 2022 roku Nieskończona burza Reżyseria Małgorzata Szumowska i Michał Englert, produkcja Maven Screen Media i JamTart Productions, z udziałem Naomi Watts. Byliśmy zaangażowani w ten projekt jako studio postprodukcyjne i VFX oraz producent.

READ  Wzrost płac realnych w Polsce jest najszybszy od 16 lat

FNE: Co wyróżnia Twoją firmę spośród innych i jaki sprzęt techniczny oferujesz początkującym artystom?

Magdalena Zimeka: ORKA to wyjątkowe miejsce, w którym znajdziesz zaawansowane technologicznie rozwiązania postprodukcyjne oraz wsparcie doświadczonych producentów. Pracujemy nad projektami od samego początku, od opracowania literackiego po pełne procesy produkcyjne i postprodukcyjne. Pozyskujemy fundusze jako koproducenci i podejmujemy się całego procesu produkcyjnego, łącznie z efektami specjalnymi i dźwiękiem, aby nadawać materiał zgodnie z wymaganiami wymagających platform, takich jak Netflix. Kanał +.

Teraz otwieramy The Reference Spot, naszą drugą salę kinową z doskonałym już projektorem laserowym i ekranem. Nasi artyści zawsze pracują na najnowszych wersjach wysokiej jakości oprogramowania. Zawsze staramy się współpracować z własnym zespołem graficznym.

ORKA zatrudnia ponad 50 osób, topowych grafików i czołowych producentów z doświadczeniem w pracy przy dużych międzynarodowych projektach.

FNE: Co możesz nam powiedzieć o programie rabatów gotówkowych, ponieważ zapewniasz lepsze usługi swoim klientom, jednocześnie korzystając z różnych ofert. Ile produktów zagranicznych ubiegało się o rabat gotówkowy w 2022 roku?

Magdalena Jimeka: Rabaty gotówkowe są ogólnie uważane za opcję biznesową w przypadku usług na planie. Ale w ORKA patrzymy na to inaczej: proponujemy zastosowanie systemu rabatów gotówkowych również do budżetów postprodukcyjnych i VFX. Daje większe możliwości i elastyczność budżetową, a także wydłuża harmonogram wydatków uwzględnionych w systemie rabatów gotówkowych.

FNE: Jak ważna jest dla Polski koprodukcja i obsługa filmowania produkcji z krajów FNE?

Magdalena Zimeka: Polska to duży, bezpieczny kraj z długą historią oscarowego kina i doskonałości Szkoła Filmowa w Lodu. Od gór po plażę, możesz znaleźć scenerię do najtrudniejszych ujęć. Istnieje również wiele możliwości pozyskania funduszy na koprodukcje międzynarodowe. Ten rodzaj filmowania jest głównym priorytetem produkcyjnym ORKI.

FNE: Konwergencja filmu i gier to obecnie gorący temat. Co Twoje doświadczenie może nam powiedzieć o związkach przemysłu gier z filmem?

READ  Tragiczny pożar pod Siedlcami. Zginęły trzy osoby, w tym dwoje dzieci

Magdalena Zimeka: Teraz łączą się wszystkie gałęzie nauk technicznych. Eksperci z różnych dziedzin tego biznesu dzielą się między sobą swoimi odkryciami i osiągnięciami.

Moim zdaniem to dobry moment, aby połączyć siły i wykorzystać umiejętności zdobyte podczas filmowania w grach i na odwrót. Gry będą stawać się coraz bardziej kinowe, z bogatszą fabułą i lepszymi postaciami. W filmach akcja coraz bardziej przypomina wielowarstwową fabułę gier.

To świetna okazja dla filmowców, by poszerzyć swoją działalność i wejść na lukratywny rynek finansów sportowych. Projekty filmowe w naturalny sposób zaczną produkować wersję gry, co zwiększy szansę na zebranie pieniędzy.

FNE: Jak widzisz rozwijające się relacje między przemysłem filmowym i gamingowym?

Magdalena Jimeka: Filmowanie to naturalny sposób łączenia naszych zawodów. Ale chcę iść dalej. W fazie tworzenia filmu, pracując nad scenariuszami oraz tworząc budżet i plan finansowy, w ORKA myślimy zarówno o grach, jak i filmach. Zaplanowanie tego od początku będzie okazją do zbliżenia interesariuszy z branży filmowej. Już wkrótce na naszej stronie www.orkafilm.pl

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *