FNE Film Meets Games: Q&A z Magdaleną Zimecką, dyrektorem zarządzającym polskiego filmu ORKA

Warszawa: FNE rozmawiało z Magdaleną Zimecką, Dyrektor Zarządzającą na Polskę Film ORKAO ich aktualnych projektach i działaniach.

Magdalena Jimeka – Dyrektor administracyjny Studio Filmowe ORKA. Absolwent Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina W Warszawie. Producent reklamowy w OTO Film Studios; Założyła Kawiarnia Ole Studio dźwięku w 1999 roku, Ekspresowe Butik postprodukcyjny w 2007 roku. Od 15 lat zarządza ORKA – największym studiem produkcyjnym i postprodukcyjnym w Polsce jako współwłaściciel. Wizjonerski lider wyznacza alternatywne ścieżki rozwoju firmy, ma „kulturę DO” i zawsze myśli nieszablonowo.

ORKA Films to polska firma produkcyjno-produkcyjna założona w 1995 roku. Choć początkowo skoncentrowana na rynku komercyjnym, ORKA szybko wyrosła na czołowy polski obiekt filmowy, oferujący kompleksową linię produkcyjną i postprodukcyjną dla największej polskiej i międzynarodowej branży reklamowej i filmowej. projektowanie. W ciągu blisko 20 lat działalności ORKA zgromadziła pod jednym dachem najbardziej zaawansowaną technologię w Polsce.

Europa Środkowo-Wschodnia to jedna z najważniejszych lokalizacji dla globalnych twórców gier i studiów, a artyści z regionu coraz częściej pracują zarówno dla filmów, jak i gier. FNE przygląda się, jak te dwa sektory przemysłu rozrywkowego łączą się i dlaczego ten trend jest ważny dla przyszłego wzrostu obu.

FNE: Kiedy powstała ORKA i jakie są Twoje dotychczasowe główne zadania i plany strategiczne?

Magdalena Zimeka: ORKA powstała w 1995 roku w Warszawie. Naszym celem od samego początku było dostarczanie najlepszej jakości; Materiały wideo zawsze traktujemy z szacunkiem. Lata rozwoju dały nam możliwość bycia liderem na rynku fabularnym i komercyjnym. Teraz jako producent wykonawczy zaczęliśmy rozwijać własne projekty filmowe.

FNE: Nad jakimi dużymi projektami obecnie pracuje firma?

Magdalena Jimeka: Obecnie pracujemy Smark i plusk Wyprodukowany przez It’s Alive Films w reżyserii fińskiego reżysera Teemu Niki, jest to film fantasy dla dzieci z dużą liczbą scen VFX. Jeden z największych hitów 2022 roku Nieskończona burza Reżyseria Małgorzata Szumowska i Michał Englert, produkcja Maven Screen Media i JamTart Productions, z udziałem Naomi Watts. Byliśmy zaangażowani w ten projekt jako studio postprodukcyjne i VFX oraz producent.

READ  „Rolnik szuka żony”. Tak na żywo bohaterowie 8. edycji programu telewizyjnego! (Kino)

FNE: Co wyróżnia Twoją firmę spośród innych i jaki sprzęt techniczny oferujesz początkującym artystom?

Magdalena Zimeka: ORKA to wyjątkowe miejsce, w którym znajdziesz zaawansowane technologicznie rozwiązania postprodukcyjne oraz wsparcie doświadczonych producentów. Pracujemy nad projektami od samego początku, od opracowania literackiego po pełne procesy produkcyjne i postprodukcyjne. Pozyskujemy fundusze jako koproducenci i podejmujemy się całego procesu produkcyjnego, łącznie z efektami specjalnymi i dźwiękiem, aby nadawać materiał zgodnie z wymaganiami wymagających platform, takich jak Netflix. Kanał +.

Teraz otwieramy The Reference Spot, naszą drugą salę kinową z doskonałym już projektorem laserowym i ekranem. Nasi artyści zawsze pracują na najnowszych wersjach wysokiej jakości oprogramowania. Zawsze staramy się współpracować z własnym zespołem graficznym.

ORKA zatrudnia ponad 50 osób, topowych grafików i czołowych producentów z doświadczeniem w pracy przy dużych międzynarodowych projektach.

FNE: Co możesz nam powiedzieć o programie rabatów gotówkowych, ponieważ zapewniasz lepsze usługi swoim klientom, jednocześnie korzystając z różnych ofert. Ile produktów zagranicznych ubiegało się o rabat gotówkowy w 2022 roku?

Magdalena Jimeka: Rabaty gotówkowe są ogólnie uważane za opcję biznesową w przypadku usług na planie. Ale w ORKA patrzymy na to inaczej: proponujemy zastosowanie systemu rabatów gotówkowych również do budżetów postprodukcyjnych i VFX. Daje większe możliwości i elastyczność budżetową, a także wydłuża harmonogram wydatków uwzględnionych w systemie rabatów gotówkowych.

FNE: Jak ważna jest dla Polski koprodukcja i obsługa filmowania produkcji z krajów FNE?

Magdalena Zimeka: Polska to duży, bezpieczny kraj z długą historią oscarowego kina i doskonałości Szkoła Filmowa w Lodu. Od gór po plażę, możesz znaleźć scenerię do najtrudniejszych ujęć. Istnieje również wiele możliwości pozyskania funduszy na koprodukcje międzynarodowe. Ten rodzaj filmowania jest głównym priorytetem produkcyjnym ORKI.

FNE: Konwergencja filmu i gier to obecnie gorący temat. Co Twoje doświadczenie może nam powiedzieć o związkach przemysłu gier z filmem?

READ  IIHF - Złoto dla Polski!

Magdalena Zimeka: Teraz łączą się wszystkie gałęzie nauk technicznych. Eksperci z różnych dziedzin tego biznesu dzielą się między sobą swoimi odkryciami i osiągnięciami.

Moim zdaniem to dobry moment, aby połączyć siły i wykorzystać umiejętności zdobyte podczas filmowania w grach i na odwrót. Gry będą stawać się coraz bardziej kinowe, z bogatszą fabułą i lepszymi postaciami. W filmach akcja coraz bardziej przypomina wielowarstwową fabułę gier.

To świetna okazja dla filmowców, by poszerzyć swoją działalność i wejść na lukratywny rynek finansów sportowych. Projekty filmowe w naturalny sposób zaczną produkować wersję gry, co zwiększy szansę na zebranie pieniędzy.

FNE: Jak widzisz rozwijające się relacje między przemysłem filmowym i gamingowym?

Magdalena Jimeka: Filmowanie to naturalny sposób łączenia naszych zawodów. Ale chcę iść dalej. W fazie tworzenia filmu, pracując nad scenariuszami oraz tworząc budżet i plan finansowy, w ORKA myślimy zarówno o grach, jak i filmach. Zaplanowanie tego od początku będzie okazją do zbliżenia interesariuszy z branży filmowej. Już wkrótce na naszej stronie www.orkafilm.pl

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top