Fala odwołanych lotów z Omicron kończy się w 2021 r.


David Koenig, Associated Press

Opublikowano w piątek, 31 grudnia 2021 o 15:27 EST


Ostatnia aktualizacja w piątek, 31 grudnia 2021 o 19:10 EST

Więcej odwołanych lotów sfrustrowało podróżnych w ostatnim dniu 2021 r. i wydawało się, że spowoduje niedogodności dla setek tysięcy w weekend świąteczny Nowego Roku.

Linie lotnicze obwiniają za wiele odwołań niedobory załogi związane z nagłym wzrostem infekcji COVID-19, a także zimową pogodą w niektórych częściach Stanów Zjednoczonych.

United Airlines, które odniosły najwięcej odwołań wśród największych amerykańskich linii lotniczych, zgodziły się płacić pilotom premie w celu naprawienia niedoboru personelu.

Do wczesnego piątkowego wieczoru na Wschodnim Wybrzeżu linie lotnicze odwołały ponad 1550 lotów w USA – około 6% wszystkich zaplanowanych lotów – i około 3500 lotów na całym świecie, zgodnie z usługą śledzenia FlightAware.

To spowodowało, że liczba odwołań w USA od Wigilii przekroczyła 10 000 i przekroczyła poprzedni jednodniowy szczyt w tym sezonie świątecznym, który wyniósł 1520 w dniu 26 grudnia.

W miarę zbliżania się weekendu sylwestrowego liczba podróży rośnie. Od 16 grudnia przez punkty kontroli bezpieczeństwa na lotniskach w USA przechodzi średnio ponad dwa miliony pasażerów dziennie, co stanowi wzrost o prawie 100 000 dziennie od listopada i prawie podwoił się w grudniu ubiegłego roku.

Linie lotnicze na czele z Southwest i United odwołały już w sobotę 1500 lotów do USA – około 700 na lotnisku O’Hare w Chicago, gdzie prognozy przewidywały burzę zimową – i kolejne 700 w niedzielę.

Liczba odwołanych lotów zaczęła rosnąć z kilkuset dziennie na krótko przed Bożym Narodzeniem, w szczególności United Airlines, Delta Air Lines i JetBlue Airways.

W piątek United odwołało ponad 200 lotów, czyli 11% swojego rozkładu – i nie uwzględniało to odwołań w regionalnym oddziale United Express. Według FlightAware, CommutAir, który obsługuje kilka lotów United Express, odwołał jedną trzecią swojego rozkładu.

READ  Międzynarodowa Agencja Energii spodziewa się spadku popytu na ropę w Kanadzie - Wiadomości biznesowe

United postanowił wydać więcej pieniędzy na wypełnienie pustego kokpitu. Zgodnie z notatką Briana Quigleya, wiceprezesa United, linia lotnicza osiągnęła porozumienie ze związkiem zawodowym, aby płacić 3,5-krotność normalnej pensji pilotom wykonującym dodatkowe loty do poniedziałku i potroić pensję za loty od wtorku do 29 stycznia. Operacje lotnicze.

JetBlue odwołał ponad 140 lotów, czyli 14% swojego rozkładu, a Delta uziemiła ponad 100 lotów, czyli 5% swoich lotów, do południa w piątek. Allegiant, Alaska, Spirit i regionalne linie lotnicze SkyWest i Mesa wyrzuciły co najmniej 9% swoich lotów.

FlightAware zgłosił mniej odwołań w Southwest, 3% i USA, 2%.

Wirus zainfekował także więcej federalnych kontrolerów ruchu lotniczego. Federalna Administracja Lotnictwa (Federal Aviation Administration) poinformowała, że ​​więcej jej pracowników uzyskało wynik pozytywny – nie podała danych w piątek – co może skłonić kontrolerów do zmniejszenia rozmiarów lotów i „może prowadzić do opóźnień w ruchliwych okresach”.

Podczas gdy podróże rekreacyjne w Stanach Zjednoczonych powróciły do ​​poziomu niemal sprzed pandemii, podróże międzynarodowe pozostają na niskim poziomie, a rząd daje podróżnym nowy powód do ponownego rozważenia wyjazdów za granicę. W czwartek Departament Stanu ostrzegł Amerykanów, że jeśli wynik testu na koronawirusa będzie pozytywny podczas pobytu w obcym kraju, może to oznaczać kosztowną kwarantannę, dopóki wynik testu nie będzie ujemny.

Od marca 2020 r. amerykańskie linie lotnicze otrzymały 54 miliardy dolarów pomocy federalnej, aby utrzymać pracowników na liście płac podczas pandemii. Kongres zabronił liniom lotniczym zatrudniania pracowników, ale pozwolił im oferować zachęty do rezygnacji z pracy lub wzięcia dłuższego urlopu – i wiele zdziałał. Linie lotnicze zatrudniają o 9% mniej pracowników niż dwa lata temu.

Kurt Ebenhuch, były rzecznik linii lotniczych, a później adwokat konsumentów podróży, powiedział, że linie lotnicze agresywnie dodały loty, zredukowały liczbę personelu i przeszacowały liczbę pracowników, którzy wrócą do pracy po urlopie. Wszystko zostało zrobione, powiedział, „w pogoni za zyskiem… a ich klienci za to zapłacili, wielki czas”.

READ  Superszybka witryna modowa Shein zdobyła portfele młodych kupujących. Ale jakim kosztem?

Wiele linii lotniczych spieszy się teraz z zatrudnieniem pilotów, stewardes i innych pracowników. W międzyczasie niektórzy ograniczają harmonogramy, nad którymi nie mogą już pracować. Southwest zrobiło to przed świętami, przy czym JetBlue odciął loty do połowy stycznia, a Cathay Pacific z Hongkongu zawiesił przewozy towarowe i zmniejszył liczbę lotów pasażerskich, ponieważ nie było wystarczającej liczby pilotów.

Inne formy transmisji są również dotknięte ze względu na znaczny wzrost liczby zachorowań na wirusy. Amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom poinformowało w czwartek, że monitoruje ponad 90 statków wycieczkowych z powodu wybuchu COVID-19. Agencja zdrowia ostrzega ludzi, aby nie wybierali się na rejsy, nawet jeśli zostali w pełni zaszczepieni przeciwko wirusowi.

Resztowe zmienne delta i pojawienie się nowej zmiennej omikronowej podniosły siedmiodniową średnią krążącą nowych codziennych przypadków COVID-19 w Stanach Zjednoczonych do ponad 350 000, prawie trzy razy szybciej niż dwa tygodnie temu, zgodnie z danymi z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top