Facebook zaczyna kojarzyć korzystanie z mediów społecznościowych z reklamami wyświetlanymi w ekosystemie VR

Wszyscy się boimy Utwórz aplikację Oculus na Facebooka i system wirtualnej rzeczywistości zaczął się spełniać.

Środowy wpis na blogu Potwierdził, że Oculus, ramię Facebooka zajmujące się VR, wyświetla teraz reklamy w wybranych grach VR i aplikacjach dla graczy. Jak potwierdził Facebook od tego czasu w E-maile są wysyłane bezpośrednio do prasyReklamy te będą wykorzystywać „własne informacje Facebooka do kierowania tych reklam” – FB jeszcze nie ogłosił Który Ograniczenia dotyczące tego, do czego można wykorzystać dane konta na Facebooku. (Ars Technica nie została poinformowana o tej wiadomości przed ogłoszeniem i nie mieliśmy okazji poprosić o opinie innych przedstawicieli mediów.)

Dodatkowe wyjaśnienia FB dotyczące danych biometrycznych i użytkowania w VR zostały starannie opracowane, aby pokazać, że firma Zrobić Sprawdź konkretne dane użytkowania według własnego uznania, a obecnie dane te nie będą miały zastosowania do nowej platformy reklamowej. Facebook twierdzi, że przetwarza i śledzi następujące dane, które są przesyłane przez użytkowników podczas połączenia z dowolną usługą Oculus:

  • Informacje o wadze, wzroście lub płci, które zdecydujesz się podać Oculus Move [a pre-installed fitness suite]”
  • „Dane o ruchu”, które Facebook wykorzystuje, „aby chronić Cię przed wpadnięciem na obiekty ze świata rzeczywistego” — innymi słowy, każdy sposób poruszania się Twojej głowy i rąk w VR oraz względne dane przestrzenne dotyczące pomieszczeń, w których grasz w VR, który Naukowcy doszli do wniosku, że można go wykorzystać do stworzenia identyfikowalnego profilu biologicznego Już po kilku minutach treningu
  • Treść Twoich rozmów z osobami w aplikacjach takich jak Messenger, Party i [Oculus] lub twoje czaty [Oculus] interakcje głosowe

Na razie Facebook nadal informuje użytkowników, że „dane przetwarzane na urządzeniu” nie są przesyłane na serwery Facebooka, co obejmuje „surowe obrazy” z czujników gogli Oculus oraz „obrazy twoich rąk” w interfejsie śledzenia dłoni. W międzyczasie, jeśli chcesz wiedzieć, ile danych o użytkowaniu na Facebooku (i Instagramie i innych usługach związanych z FB) może być wykorzystanych przez wbudowaną sieć reklamową, wyczyść harmonogram reszty dnia i nurkowanie w.

READ  OnePlus 10 Ultra ma podobno pakować ulepszone aparaty i Snapdragon 8 Gen 1 Plus

Dzisiejsze ogłoszenie potwierdza, że ​​ta opcja reklamy ma na celu stworzenie „nowych sposobów dla programistów na generowanie przychodów. Rzecz w tym, że sam Facebook stworzył bloker przychodów dla gier VR i twórców aplikacji nawet teraz, od tego czasu Umowa dotycząca ich zasad aplikacyjnych Zawsze zabronione Strona trzecia Usługi reklamowe w ramach dowolnych produktów. Teraz, gdy Facebook może uruchomić platformę reklamową i pozbyć się przychodów z góry, wszystko się zmieniło.

Jak szybko będzie działać downstream?

Sam Facebook sugeruje, że reklama jest kluczowym elementem w rozwoju biznesu VR: „Jest to niezbędny element zapewnienia samowystarczalnej platformy, która może wspierać różne modele biznesowe”. Przyznaje również, że ceny produktów mogą się różnić w zależności od reklamy w miksie: „Pomaga nam nadal tworzyć innowacyjne AR”. [augmented reality]/ Urządzenia wirtualnej rzeczywistości są dostępne dla większej liczby osób.”

Ta wiadomość nie jest zaskakująca dla tych, którzy obserwują Kwartalne wyniki finansowe Facebooka, który w dużej mierze obraca się wokół platform reklamy ukierunkowanej, które zręcznie przechodzą od aplikacji do aplikacji i usługi do usługi. Tymczasem konkurujący producenci sprzętu VR, tacy jak HTC Odpowiedziała głośno na podejście Facebooka do sprzedaży taniego sprzętu.

Niedawno dyrektor generalny HTC Vive, Dan O’Brien, powiedział Ars Technica, co następuje:

Kiedy Oculus został wybrany jako najlepiej sprzedający się wybór konsumencki w VR, O’Brien był szczery: HTC chce zarabiać na VR z wpływów z zakupów z góry, a nie z „ostatecznych” możliwości. Szczegółowo opisał model biznesowy „niektórych marek” wspierających drogi sprzęt w niskich sugerowanych cenach producenta „mając nadzieję na zarabianie na wspólnych usługach” i „prawdopodobnie wykorzystujący techniki eksploracji danych w celu zrozumienia zachowań użytkowników, a następnie uruchamiający program, który również generuje dochód”. „.

Ale także: Zwróć uwagę na oficjalne zastrzeżenie dla Wzmacniacz Znajduje się na środowym stadionie na Facebooku. ostatnie Wyświetl połączenie z Facebookiem Koncentrował się na badaniach i sprzęcie Oculus i zawierał szeroko otwarty stadion, którego gospodarzem był długoletni lider Oculus, Michael Abrash. Porozmawiaj o ambicjach firmy związanych z urządzeniami podobnymi do Google Glass, które ludzie mogą kiedyś nosić publicznie, wypełnionymi wirtualnymi obrazami w czasie rzeczywistym osadzonymi w Twoim najbliższym otoczeniu. A Przetwarzanie na wysokim poziomie wszystkich rozmów głosowych i rozmów w pobliżu. Chociaż nie dziwi nas, że Facebook może chcieć, aby jego urządzenie zawsze na twojej twarzy w końcu skorzystało z jego systemu reklamowego, dzisiejsze ogłoszenie jest wyraźnym ostrzeżeniem: jeśli taki produkt powinien trafić na rynek, to jest jak 299 USD Oculus Quest 2Można go bardzo dobrze wycenić – ale kosztem przekraczającym dolary i centy kupujących.

READ  Sony rozpoczyna testy przesyłania strumieniowego gier na PS5 w chmurze

Przypominamy, że wszystkie nowe urządzenia marki Oculus posuwają się do przodu Wymaga konta na Facebooku do pracy. Tymczasem urządzenia sprzedane przed wejściem w życie tej zmiany będą wymagały zawarcia umowy ToS od 1 stycznia 2023 r. Łączne Warunki korzystania z usługi firmy mogą nakładać na użytkowników kary za tworzenie fałszywych lub fikcyjnych kont na Facebooku wyłącznie w celu włączenia połączonych funkcji Oculus VR ; Wyrażając zgodę na niniejsze Warunki świadczenia usług, Facebook może anulować Twoje konto i powiązane zakupy, jeśli okaże się, że naruszają jego zasady.

A ponieważ Facebook nadal pozyskuje twórców gier wideo skoncentrowanych na VR, zwłaszcza twórców gier Megahit Wygrana szabla, te w pełni posiadane role programistów mogą stać się głównymi celami wewnętrznych narzędzi reklamowych Facebooka. Małe i odnoszące sukcesy firmy nie są przejmowane przez duże firmy na cel charytatywny, w sumie.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *