Europa / Polska – Ta misja jest dziś reklamowana

Europa / Polska – Ta misja jest dziś reklamowana

Warszawa (Agenzia Fides) – Rok Jubileuszowy z okazji rocznicy ewangelizacji, gigantów reklamy misyjnej, młodzieży, nowych wyzwań konfliktu na Ukrainie i Papieskich Towarzystw Misyjnych (PMS) w Polsce. Agenzia Fides rozmawiała z o. Maciejem Będzińskim, dyrektorem krajowym Papieskich Towarzystw Misyjnych w Polsce, o tych problemach. W wywiadzie opublikowanym w całości na portalu „Omnis Terra” ks. Będziński zauważa: „Miso ad Gentes mocno przypomniało nam o pierwszej profesji Kościoła Chrystusowego św. Pawła VI, a teraz, po jej opublikowaniu, papieża Franciszka”. Witamy pilność i priorytet”. „Stały kontakt z misjonarzami i znajomość obszarów misyjnych – kontynuuje dyrektor – Widzę dzisiaj, że trzeba zintensyfikować wysiłki na rzecz pomocy w tworzeniu, seminariów i wychowawców seminariów i szkół, które potrzebują dobrych projektantów. Powstała uczelnia im. Weissinsky’ego z ideą stworzenia kursu obok kursów teologicznych dla księży w krajach afrykańskich. Ks. Będziński kontynuuje: „Grupy reklamowe w historii przeplatają się z odkryciami geograficznymi; dziś internet, radio i telewizja to „nowe odkrycia geograficzne”, a my musimy umieć szerzyć ziarno ewangelii w sposób i z entuzjazmem”. (…)


Udział:

READ  Własność Evy Temersick. Czy dziewczyna będzie bez niczego?

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top