Ekskluzywny Fiat Chrysler zbliża się do ugody w amerykańskiej próbie oszustw związanych z emisją – źródła

  • Rozmowy FCA śledzą źródła rozliczania emisji Volkswagena
  • Grzywny mogą sięgać nawet 300 milionów dolarów ze źródeł

(Reuters) – Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jest bliski zawarcia ugody w sprawie rozwiązania wieloletniego dochodzenia w sprawie oszustw związanych z emisją z udziałem pickupów Ram i SUV-ów z silnikiem Diesla, powiedzieli ludzie zaznajomieni z tą sprawą.

Prawnicy Fiat Chrysler Automobiles i urzędnicy Departamentu Sprawiedliwości USA prowadzą mediację w sprawie ugody, która może zostać ujawniona w nadchodzących tygodniach i obejmuje grzywny w wysokości od 250 do 300 milionów dolarów, poinformowali urzędnicy.

Taka decyzja z FCA, która jest teraz częścią Stellantis NV (STLA.MI), nadchodzi ponad cztery lata po Volkswagen AG (VOWG_p.DE)przyznał się do zarzutów karnych Aby rozwiązać skandal związany z emisją silników Diesla, który dotyczył prawie 600 000 samochodów. To także ostatni ważny rozdział w rządowej rozprawie z praktykami producentów samochodów w zakresie emisji, które doprowadziły do ​​oszustwa Volkswagena, które stało się znane jako „dieseljet”.

Dochodzenie FCA skupia się na prawie 100 000 pojazdów z silnikiem Diesla, które rzekomo ominęły wymagania dotyczące emisji. Negocjacje w sprawie zarzutów są niepewne, a niektóre warunki, w tym wysokość wszelkich kar finansowych, mogą ulec zmianie w miarę kontynuowania dyskusji, powiedzieli ludzie.

Ludzie powiedzieli, że urzędnicy Departamentu Sprawiedliwości przygotowują dokumenty, które prawdopodobnie będą negocjowane z Urzędem ds. Postępowania Finansowego (FCA), aby sfinalizować ugodę, co może prowadzić do zmian, a także zapewnić zewnętrzną okazję do upadku umowy.

Porozumienie w sprawie zarzutu obejmie szereg dochodzeń sięgających 2015 r. dotyczących pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w amerykańskiej ofercie FCA. Obecne śledztwo kryminalne wymierzone jest w amerykańską jednostkę włosko-amerykańskiego producenta samochodów. Samochody, których to dotyczy, obejmują okres od roku modelowego 2014 do 2016 roku.

Przedstawiciele Stellantis, spółki macierzystej FCA i Departamentu Sprawiedliwości odmówili komentarza.

READ  wszystko jest gotowe! Pierwszy po pandemii statek wycieczkowy ze Stanów Zjednoczonych odpływa

Skandale związane z oszustwami związanymi z emisjami nadszarpnęły technologię diesla i przyspieszyły przejście branży na pojazdy elektryczne.

Europejscy producenci samochodów promują technologię „czystego oleju napędowego” jako sposób na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i ułatwienie przejścia na całkowicie elektryczną przyszłość. Kiedy organy regulacyjne po obu stronach Atlantyku odkryły dowody na to, że pojazdy z silnikami wysokoprężnymi zanieczyszczają znacznie bardziej w rzeczywistych warunkach jazdy, argument za powolnym przejściem na pojazdy z napędem elektrycznym został rozerwany.

Obecnie producenci samochodów przyspieszają rozwój pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami, aby spełnić bardziej rygorystyczne normy dotyczące emisji zanieczyszczeń po oleju napędowym.

Partia próbna 2022 r.

Dyskusje FCA nagrzewają się, gdy jeden z jej pracowników przygotowuje się do procesu w przyszłym roku Zarzuty, że wprowadził organizatorów w błąd Jeśli chodzi o zanieczyszczenie z samochodów, oszustwo trwało nawet po tym, jak urzędnicy przyłapali Volkswagena na oszustwie podczas rządowych testów emisji.

W kwietniu Departament Sprawiedliwości ujawnił zarzuty przeciwko dwóm dodatkowym pracownikom FCA za domniemane oszustwa związane z emisjami. Aresztowane władze włoskie Jeden dodatkowy personel we wrześniu.

Akt oskarżenia twierdzi, że pracownicy spiskowali w celu zainstalowania nielegalnego oprogramowania znanego jako urządzenia oszukujące w pojazdach, aby mogli oszukiwać rządowe testy emisji, a następnie zanieczyszczać je na drogach poza dozwolonymi przepisami.

FCA wcześniej rozstrzygała powiązane roszczenia cywilne, zaprzeczając, że celowo próbował oszukać testy emisji.

Rozwiązał również inne problemy prawne z producentem samochodów. W marcu firma przyznała się do złamania amerykańskiego prawa pracy i przyznała, że ​​spiskowała w celu dokonania nielegalnych płatności na rzecz urzędników związkowych.

Obecne negocjacje potwierdzające realizację emisji następują po innych zmianach w FCA. Firma na początku tego roku zawarła fuzję z francuskim producentem PSA Peugeot, tworząc Stellantis. We wrześniu Stellantis powiedział, że były dyrektor naczelny FCA odejdzie, aby zostać dyrektorem generalnym AutoNation Inc (AN.N), największa sieć agentów w Stanach Zjednoczonych.

READ  Rynki azjatyckie spadają, gdy inwestorzy rozważają ostatnie obawy związane z globalnymi wirusami

W dochodzeniu dotyczącym emisji oczekuje się, że sprawa karna przeciwko FCA będzie ściśle powiązana ze sprawą przeciwko Volkswagenowi, którą Departament Sprawiedliwości ujawnił w 2017 roku, powiedział People.

Volkswagen przyznał się do oszukiwania rządowych testów emisji w pojazdach z silnikiem Diesla, wprowadzając w błąd amerykańską Agencję Ochrony Środowiska i klientów. Niemiecki producent samochodów przyznał się do zarzutów, w tym spisku w celu oszukania Stanów Zjednoczonych, oszustwa internetowego i naruszenia ustawy o czystym powietrzu.

Volkswagen zgodził się zapłacić 2,8 miliarda dolarów za rozwiązanie tej sprawy karnej, miliardy dolarów na uregulowanie roszczeń cywilnych w Departamencie Sprawiedliwości oraz pozwy od właścicieli samochodów i urzędników państwowych.

Tymczasem Fiat Chrysler rozmawiał z najwyższymi urzędnikami Departamentu Sprawiedliwości w ostatnich miesiącach, aby odpowiedzieć na wniosek, w którym firma przyznała się do winy, powiedzieli ludzie zaznajomieni z tą sprawą.

Zamiast tego, jak mówiono, producent samochodów argumentował w tak zwanym porozumieniu o odroczeniu oskarżenia. W takich umowach firma jest oskarżona o popełnienie przestępstwa i zgadzasz się na monitorowanie i inne warunki zamiast przyznania się do winy. Jeśli firma dotrzyma umowy, prokuratorzy zwracają się później do sędziego o oddalenie zarzutów.

Urzędnicy Departamentu Sprawiedliwości odrzucili prośbę FCA o łagodniejsze traktowanie.

W rozmowach z amerykańskimi prokuratorami generalnymi FCA podkreśliła, że ​​producent samochodów zawarł ze stycznia 2019 r. umowę o zapłaceniu prawie 800 milionów dolarów w celu uregulowania pozwów cywilnych wniesionych przez Departament Sprawiedliwości, urzędników stanowych i konsumentów, którzy twierdzą, że samochody firmy omijały wymagania dotyczące emisji, powiedziała jedna z osób.

W tym roku FCA odrębnie rozstrzygała roszczenia klientów, którzy zrezygnowali z udziału w poprzedniej ugodzie z konsumentami, jak wynika z akt sądowych.

(Mike Spector w Nowym Jorku i David Shepardson w Waszyngtonie.) Dodatkowe raporty Joe White’a w Detroit; Montaż przez Edwarda Tobin

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top