Dynamiczne ceny biletów Springsteen to najnowszy zwrot w sadze Ticketmaster

Jeśli byłeś na jednym balu maturalnym w ciągu ostatnich kilku dekad, prawdopodobnie spędziłeś trochę czasu, próbując odpowiedzieć na jedno pytanie: „Jak Ticketmaster uchodzi na sucho, gdy zostanie obciążony wygórowaną opłatą?”

Chociaż to pytanie sięga prawie do podstaw sprzedawcy biletów, ostatnio koncentruje się wokół mistrza robotniczego Bruce’a Springsteena. Dwa tygodnie temu, po spędzeniu godzin w cyfrowej kolejce po bilety na jego następną trasę po Ameryce Północnej, wielu fanów prezydenta stanęło twarzą w twarz ze wszystkim, co pozostało: bilety „Dynamic Price” — które zmieniają się w górę i w dół na żądanie — do 5000 dolarów amerykańskich, a wszystkie bilety o skromnej cenie nominalnej już dawno zniknęły.

A fani Springsteena są dalecy od odosobnienia. W 2018 roku fani Taylor Swift narzekali na ceny biletów sięgające 1500 USD, a wielu fanów narzekało na to. Nie pozwolono im nawet wejść do programu Pozwoliłoby im to na zakup biletów w skromniejszych cenach w przedsprzedaży.

Patrząc wstecz na początek tego roku, ceny biletów Harry’ego Stylesa o wartości 200 USD regularnie rosły do ​​ponad 1000 USD podczas jedynej kanadyjskiej części jego trasy — co doprowadziło niektórych fanów do Rozpocznij petycję o tańsze opcje. Tymczasem, zaledwie w zeszłym miesiącu, bilety na OVO Fest Drake’a wyprzedały się niemal natychmiast, z „trawiastymi” miejscami w Budweiser Theatre w Toronto – daleko od miejsca, w którym raper będzie występował – Wystawione na 900 $.

Jednak pomimo ostatnich przykładów to katastrofa w Springsteen na nowo rozgorzała trwającą dziesięciolecia walkę między Ticketmasterem a koncertowiczami. Zaniepokojeni jego dominacją na rynku i brakiem przejrzystości, fani ci domagają się poznania przyczyny pozornie nieistotnych gigantycznych cen biletów.

Przy bliższym przyjrzeniu się to zamieszanie nie jest niczym nowym – to tylko symptom monopolistycznej branży i złożonego charakteru sprzedaży biletów.

READ  Billie Eilish „wstydzi się” pojawiania się starych notatek, mówiących, że nie jest sama

Udział w koncertach drożeje

W 1994 roku alt-rockowa grupa Pearl Jam była jedną z pierwszych, która zmierzyła się z platformą biletową. po spróbowaniu – i porażka Aby naliczyć maksymalną opłatę serwisową w wysokości 1,80 USD za bilet Ticketmaster za 18 USD, zespół złożył skargę do Departamentu Sprawiedliwości USA, twierdząc, że firma naruszyła przepisy antymonopolowe, wykorzystała swój monopol do pobierania wygórowanych opłat, a później skłoniła organizatorów imprez do odmowy wstępu artystom. do innych miejsc.

„W naszej branży dobrze wiadomo, że część opłat serwisowych, które pobiera Ticketmaster przy sprzedaży biletów, jest przekazywana z powrotem do promotorów i miejsc” – powiedział Stone Gossard, basista i basista Pearl Jam przed podkomisją Kongresu w 1994 roku. To kazirodztwo i brak jakichkolwiek krajowych konkursów na Ticketmaster stworzyły sytuację, z którą mamy dziś do czynienia.

Po rocznym śledztwie Ministerstwo Sprawiedliwości Nagle upuść skrzynkęAdwokat USA Janet Reno odniosła się do wejścia „nowych firm” do branży biletowej. Piosenkarz Pearl Jam Eddie Vader zareagował bardziej pesymistycznie. Powiedz fanom na późniejszym koncercie On nienawidzi[d] Myślę, że to fala przyszłości – gigantyczne korporacje, których nie da się obalić”.

Od tego czasu świat sprzedaży biletów stał się bardziej złożony i droższy.

Na początek nastąpił wzrost opłat serwisowych i opłat dodawanych do cen biletów, podczas gdy Ticketmaster robił to często Nacisk na przepisy dotyczące przejrzystości Mogą być poproszeni o wyjaśnienie kupującym tych dodatkowych kosztów.

Ale jednocześnie zmienił się również sposób, w jaki postrzegamy i oceniamy muzykę na żywo.

w 2011 wywiadPonieważ Internet stał się tak istotną częścią życia ludzi, liczba i szybkość sprzedaży biletów przez brokerów eksplodowała, wyjaśnia Fred Rosen, były dyrektor generalny Ticketmaster. To, wraz z szeregiem zmian w przemyśle, zmusiło artystów do: Polegaj na muzyce na żywo znacznie bardziej niż na sprzedaży nagrańZamienił koncerty w drogi przemysł, jakim jest dzisiaj.

READ  Horoskop dzienny: 6 sierpnia

„Kiedyś byłeś twórcą płyt, koncertowałeś w celu wspierania płyty” – powiedział Rosen, który odszedł z firmy w 1998 roku. na tym samym poziomie.”

Ponad dziesięć lat temu Springsteen, który opuścił, złożył skargę do Ticketmaster po tym, jak odkryto, że fani byli przekierowywani z platformy do firmy stowarzyszonej, również należącej do Ticketmaster, która pobierała opłaty znacznie powyżej wartości nominalnej za bilety. (Klaus Fisker/AFP/Getty Images)

Musiałem bardziej skupić się na trasach koncertowych – co oznacza radzenie sobie z Ticketmasterem – przynoszącym więcej problemów artystom. Problem ten narastał tak bardzo, że w 2009 roku sam Bruce Springsteen został zmuszony do przeciwstawienia się firmie.

W tamtym czasie fani skarżyli się, że próbując kupić bilety po cenie nominalnej na Ticketmaster, zostali przekierowani na stronę partnerską Ticketmaster, na której sprzedający wylicytowali bilety o setki dolarów wyższe niż ich pierwotna cena.

Przed dochodzeniem amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu i Uzgodniłem z Ticketmaster w sprawie roszczeńzespół Springsteen wydał oświadczenie, w którym przeprosił fanów i potępił firmę.

„Nadużycie naszych fanów i zaufanie ze strony Ticketmaster rozzłościło nas tak samo, jak wielu z was” – napisali Springsteen i jego menedżer John Landau na stronie internetowej rockmana, zanim zaoferowali kilka proroczych rad.

„Jedyną rzeczą, która pogorszy obecną sytuację z biletami dla fanów niż jest teraz, jest Ticketmaster i [artist manager and venue operator] Live Nation tworzy jeden system, który sprowadza nas z powrotem do sytuacji niemal monopolistycznej w zakresie biletów muzycznych”.

Naruszenia przepisów antymonopolowych

Niecały rok później fuzja Ticketmaster i Live Nation została zatwierdzona przez obie Ministerstwo Sprawiedliwości i(D) Kanadyjskie Biuro Konkurencji.

Od tego czasu pojawiło się mnóstwo historii o fanach muzyki, którzy skarżą się – i pozywają – w związku z naruszeniami prawa antymonopolowego, ukrytymi opłatami i podwyżkami cen biletów.

W 2019 roku kanadyjskie biuro konkursowe nakazało Ticketmaster zapłacić za to karę w wysokości 4,5 miliona dolarów Wprowadzać klientów w błąd co do sprzedaży biletów onlinePrzez cały czas biuro rządziło również praktyką firmy polegającą na potajemnym werbowaniu spekulantów Kupowanie i odsprzedawanie biletów Ticketmaster było legalne po zawyżonych kosztach.

Ale wkrótce potem Ministerstwo Sprawiedliwości człowiek ogłaszający że Ticketmaster i Live Nation „wielokrotnie i przez kilka lat” naruszały umowę prawną, która pozwalała im na połączenie, stosując „zachowania groźne i odwetowe” w celu zastraszania obiektów, aby zobowiązały się do Ticketmaster, „aby nie ryzykować utraty imprez Live Nation, utrudniając skuteczną rywalizację o podstawowe usługi sprzedaży biletów.” „.

Obaj później osiągnęli porozumienie w sprawie przedłużenia warunków fuzji, która miała wygasnąć w 2020 roku, i zaostrzenia jej zasad. W odpowiedzi American Antitrust Institute, organizacja non-profit, opublikował list, w którym stwierdził, że potrzebne są mocniejsze poprawki, aby zająć się faktem, że fuzja miała szkodliwe konsekwencje dla branży rozrywkowej.Nie można tego lekceważyć. „

Oglądaj | Dlaczego niektóre z największych gwiazd muzyki sprzedają swoje katalogi:

Dlaczego niektóre z największych gwiazd muzyki sprzedają swoje katalogi?

Majątek Davida Bowiego właśnie sprzedał cały jego katalog muzyczny za 250 milionów dolarów – ostatni z długiej serii podobnych posunięć takich jak Bruce Springsteen, Stevie Nicks i Neil Young.

Skargi pojawiają się do dziś. Na początku tego roku trafiono na Ticketmaster i Live Nation Kolejny garniturtwierdząc, że stworzył „barierę wejścia” dla innych firm biletowych, pozwalając im na arbitralne zawyżanie cen biletów na imprezy zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym (odsprzedaży).

Ticketmaster nie odpowiedział na prośbę CBC o komentarz, a zarówno Ticketmaster, jak i zespół Springsteen bronili dynamicznego modelu cenowego. Ticketmaster powiedział Variety, że te bilety są tylko reprezentowane 11 procent tego, co było dostępnepodczas gdy menedżer Springsteen John Landau powiedział W oświadczeniu dla New York Times, Wybierz ceny, które są „niższe niż niektóre” [performers] I na równi z innymi”.

W rzeczywistości astronomiczne ceny, które po raz kolejny zwróciły uwagę na problem, mogą być odrobiną czerwonego szumu.

John Bergmayer, dyrektor prawny amerykańskiej organizacji non-profit Public Knowledge, powiedział, że dynamiczny model wyceny Ticketmaster nie jest nowym wynalazkiem. Model ten, znany również jako wycena niespodzianka, ma na celu dostosowywanie cen do popytu w czasie rzeczywistym – złożone zadanie, które prawdopodobnie najlepiej znasz w takich branżach, jak podróże lotnicze, współdzielenie lotów i hotele.

Ticketmaster klasyfikuje swoje bilety o dynamicznej cenie jako „miejsca platynowe”. Chociaż nazwa sugeruje doskonałą lokalizację, ławki te można umieścić w dowolnym miejscu w obiekcie. W przypadku niektórych programów firma po prostu zarezerwuje liczbę biletów za cenę, która może się zmieniać w zależności od popytu.

W praktyce oznacza to, jak wyjaśnił Bergmayer, że Ticketmaster działa jako odsprzedawca swoich biletów – i pozostawia pewną liczbę dostępnych po znacznie wyższych cenach, nawet gdy popyt jest wyższy niż podaż.

Oglądaj | Kanadyjscy muzycy walczą o utrzymanie podczas pandemii:

Kanadyjscy muzycy walczą o utrzymanie podczas pandemii

Wielu muzyków w Kanadzie zmagało się z utrzymaniem podczas pandemii z powodu przestrzeni wewnętrznych i usług przesyłania strumieniowego, które średnio kosztowały zaledwie pół centa na transmisję.

Witryna Ticketmaster opisuje tę praktykę jako zapewnienie fanom uczciwego i bezpiecznego dostępu do najlepszych biletów, jednocześnie umożliwiając artystom i innym osobom zaangażowanym w organizację wydarzeń na żywo wycenę biletów bliższą ich rzeczywistej wartości rynkowej.

Zamiast próbować naliczać wysokie ceny tylko na wielkie koncerty, Bergmayer powiedział, że Ticketmaster reklamuje tę technologię jako mającą przede wszystkim na celu obronę przed spekulantami, ponieważ sprzedaż biletów za tak niewielkie pieniądze doprowadziłaby do tego, że niezależni sprzedają je zamiast – bez przechodzenia od zarobków do artystów.

Jeśli chodzi o jego skuteczność, Bergmayer mówi, że ma wątpliwości.

„Ticketmaster powie, że to jedyny sposób [to fight scalpers] Używa ich systemu”, powiedział, „ale są systemy konkurencyjne. Nie zawsze działają ze względu na ograniczenia Ticketmaster i zwykle są tańsze w użyciu przez konsumentów. Ale pokazuje, że przynajmniej na taką skalę konkurencja może obniżyć ceny”.

Brak konkurencji szkodzi fanom i artystom

Rosnące koszty stają się coraz bardziej naglące dla konsumentów. według Najnowszy raport z branżowej publikacji PollstarŚrednie ceny biletów na koncerty wzrosły o prawie 20 procent w latach 2019-2022. Ale Pascal Corti, profesor ekonomii na Uniwersytecie Wiktorii, powiedział, że monopol Ticketmaster jest dużym problemem, ale podwyżka cen niekoniecznie jest najgorszym wynikiem.

Bez konkurencji, powiedział Corti, Ticketmaster może odmówić dzielenia się, ile biletów jest sprzedawanych po cenie lub ile biletów jest dostępnych – co pozwala stworzyć sztuczny niedobór. Ponadto powiedział, że wiele opłat powyżej ceny biletu pojawia się dopiero po wybraniu biletów i nie jest wyjaśnione.

„W końcu próbują tworzyć i czerpać zyski z szaleństwa kupowania wydarzeń i czerpać z tego korzyści. Brak przejrzystości rani publiczność, marnuje czas wszystkich, a czasem nawet szkodzi artystom” – powiedział Corti.

Co do tego, czy dynamiczne ceny Ticketmaster frustrują spekulantów, Courtey mówi, że to pytanie za milion dolarów.

Obecna strategia Ticketmaster to połączenie dynamicznych cen, aukcji i programu „certyfikowanych fanów”, który próbuje ograniczyć dostęp do dystrybutorów – strategia, która okazała się uczciwa Nie współpracujemy z Paramore zaledwie kilka dni po wydaniu biletów na Springsteen. W obu przypadkach bilety w taryfie standardowej zniknęły niemal natychmiast, pozostawiając jedynie „platynowe” miejsca.

„Problem polega na tym, czy chcesz sprzedać po cenie rynkowej? Czy chcesz zostawić pieniądze na stole?” powiedział Kurti.

Courty wierzy, że złamanie monopolu Ticketmaster pomoże stworzyć zachęty do rozwiązania tych problemów. Ale Shiraz Mwani, niezależny broker biletów i YouTuber z Toronto, mówi, że to nie jest takie proste.

Moaney powiedział, że chociaż firma może złagodzić gniew fanów, czyniąc z nich „zaufanych fanów”, którzy w jakiś sposób nie znajdują się na stronie internetowej oferującej dynamiczne ceny po godzinach oczekiwania, problem będzie się powtarzał niezależnie od tego, czy Ticketmaster zmniejszy się, czy wzrośnie.

„Zawsze będziesz miał ten problem” – powiedział Mwani. „Zawsze będzie ta rozbieżność między tym, ile ktoś jest gotów zapłacić według wartości nominalnej, a tym, co ktoś faktycznie zapłaci, a wartością rynkową”.

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top