Chris Novak, szef działu badań i projektowania w Microsoft Xbox, ogłosił, że odchodzi z firmy po prawie dwóch dekadach. Doświadczony inżynier konsoli był wiodącą siłą twórczą w dziale, który nadzorował tworzenie wszystkiego, od Osiągnięć do przepustki do gryusługa, która zmieniła sposób, w jaki wiele osób kupuje i gra w gry.
Napisał: „Kochałem swój czas z Xboxem” na LinkedIn wczoraj. „Budowanie holistycznych doświadczeń dla graczy to przywilej. Niewiele jest rzeczy, nad którymi można pracować w życiu, które wzbudzają taką pasję u ludzi na całym świecie.”
Ścieżka Novaka w firmie została naznaczona rozkwitem dni Xbox 360 i fazą przebudowy, gdy firma przeorientowała się na gry subskrypcyjne. Dołączył do Microsoftu w 2002 roku, rok po premierze oryginalnej konsoli Xbox, gdy gigant technologiczny wciąż próbował zdobyć przyczółek na rynku zdominowanym przez Sony i Nintendo. Super Mario Sunshine Właśnie dotarli do GameCube i Grand Theft Auto Vice City Dominował na PlayStation 2. Xbox był w posiadaniu port konsoli The Elder Scrolls III: Morrowind I ekskluzywna kontynuacja Odrzutowiec Radio Ale nie ma zabójczych hitów poza poprzednim rokiem Wyewoluowała aura walki.
Zmieniło się to od tamtej pory, a Novak był tam ze swoimi wzlotami i upadkami, najpierw jako dyrektor ds. Projektów, a później jako inżynier ds. Projektowania na Xbox One z kredytami od 2003 r. Projekt Gotham Racing 2 do 2016 Przerwa kwantowa. Zespół Novak naciskał na rozszerzenie osiągnięć Xbox Live po tym, jak zobaczył, jak Wyścigi Gotham 2 Powiedział, że nagradza graczy za robienie rzeczy poza szybką jazdą żebrowany w wywiadzie. Ta lekcja na temat otwartej gry jest prosta dla dzisiejszej konsoli Xbox.
W 2016 roku, po zmaganiach z Xbox One, objął stanowisko Head of Xbox Research and Design, nadzorując wrażenia graczy we wszystkim, od Xbox Live i Game Pass po xCloud, a teraz Xbox Cloud Gaming i Xbox Series X/S. okres to możliwość zapłaty 15 USD miesięcznie za strumieniowe przesyłanie setek gier na swój telefon Z dotykowym sterowaniem.
„Jak duże jest wyzwanie, gdy próbujesz stworzyć kompletne wrażenia z gier na urządzeniu, które nigdy nie zostało stworzone? To było wyzwanie” – powiedział Novak. żebrowany. „Spędziliśmy dużo czasu w ramach wysiłków xCloud, z inżynierami xCloud, ścigając to i upewniając się, że wszystkie technologie pozwalają nam dostarczać dane wyjściowe do dowolnego urządzenia”.
Novak powiedział, że teraz skupia się na swoim „okresie refleksji” po opuszczeniu Microsoftu i przed przejściem do innych projektów.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.