Dlaczego Toyota nie jest kompleksowa w samochodach elektrycznych?

Dyrektor generalny Akio Toyoda wyjaśnił podczas dorocznego spotkania dealerów Toyoty w Las Vegas w zeszłym tygodniu, które nazywało się „Gra, aby wygrać”. Dlaczego firma nie zajmuje się wyłącznie samochodami elektrycznymi?. Raporty CNBC: Toyoda powiedział w zeszłym tygodniu po prostu, czym chciałby być jego dziedzictwo: „Kocham samochody”. Pomimo krytyki ze strony niektórych inwestorów i grup ekologicznych, Toyoda w tym tygodniu podwoiła swoją strategię dalszego inwestowania w gamę zelektryfikowanych pojazdów, w przeciwieństwie do rywali, takich jak Volkswagen i General Motors, którzy zapowiedzieli, że będą w pełni elektryczne. Można przypuszczać, że plany te mogą wzmocnić lub zniweczyć dziedzictwo Toyody „samochody miłości”, w zależności od tego, jak szybko kierowcy przyjmą samochody elektryczne. „Dla mnie granie o zwycięstwo oznacza również robienie rzeczy inaczej” – powiedział. „Robienie rzeczy, które inni mogą kwestionować, ale uważamy, że umieściłoby nas w dłuższym kręgu zwycięzców”. […]. Opisując Toyotę jako dom towarowy, Toyoda powiedział, że cel firmy „pozostaje taki sam, zaspokojenie jak największej liczby klientów z możliwie najszerszą gamą silników”. Obejmą one silniki hybrydowe, pojazdy hybrydowe, takie jak Prius, pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi, takie jak Mirai, oraz 15 modeli z całkowicie elektrycznymi akumulatorami do 2025 r.

Toyoda powtórzył, że z różnych powodów nie wierzy, że wszystkie pojazdy elektryczne zostaną przyjęte tak szybko, jak myślą rywalizujący regulatorzy i politycy. Jako przykłady potencjalnych przeszkód na drodze podał brak infrastruktury, cen i różnice w wyborach dokonywanych przez klientów w zależności od regionu. Uważa, że ​​„trudne” będzie spełnienie ostatnich przepisów wzywających do zakazu konwencjonalnych pojazdów z silnikami spalinowymi do 2035 r., ponieważ Kalifornia i Nowy Jork ogłosiły, że je przyjmą. „Podobnie jak darmowe, autonomiczne samochody, którymi teraz wszyscy mamy jeździć, pojazdy elektryczne potrwają dłużej, aby stać się głównym nurtem, niż media chcą, abyśmy w to wierzyli” – powiedział Toyoda, nagrywając uwagi do dealerów pokazywanych dziennikarzom. . „W międzyczasie masz wiele opcji dla klientów”. Toyoda uważa również, że w ciągu najbliższych 5–10 lat nastąpi „ogromny niedobór” litu i niklu do akumulatorów, co doprowadzi do problemów w produkcji i łańcuchu dostaw.

READ  Premier Kolumbii Brytyjskiej podwaja wysiłki w sprawie wstrzymania stóp procentowych

Celem Toyoty jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, i to nie tylko w przypadku pojazdów całkowicie elektrycznych. Niektórzy kwestionowali wpływ pojazdów elektrycznych na środowisko, biorąc pod uwagę wydobycie surowców i ogólną produkcję pojazdów. Od czasu premiery Priusa w 1997 roku Toyota sprzedała na całym świecie ponad 20 milionów pojazdów elektrycznych. Firma twierdzi, że sprzedaż ta oszczędziła 160 milionów ton emisji dwutlenku węgla, co odpowiada 5,5 milionom w pełni elektrycznych samochodów na baterie. „Toyota może wyprodukować osiem 40-milowych pojazdów hybrydowych na jeden akumulator o długości 320 mil, oszczędzając do ośmiu razy więcej dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery”, zgodnie z notatkami przygotowanymi przez Toyodę dla mediów. Toyoda powiedział również, że firma nie planuje remontu swojej sieci dealerów franczyzowych, ponieważ inwestuje w pojazdy zelektryfikowane, podobnie jak niektórzy konkurenci. ogłosić.

„Wiem, że martwisz się o przyszłość. Wiem, że martwisz się o to, jak zmieni się ten biznes. Chociaż nie mogę przewidzieć przyszłości, mogę ci to obiecać: ty, ja, my, ten biznes, to dane jest modelem” – powiedział dealerom przy gromkim aplauzie.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *