Dlaczego napływ skarg pasażerów linii lotniczych spowodował, że linie lotnicze zostały ukarane tak niskimi grzywnami

Dlaczego napływ skarg pasażerów linii lotniczych spowodował, że linie lotnicze zostały ukarane tak niskimi grzywnami

Eksperci apelują, aby agencja odpowiedzialna za egzekwowanie przepisów dotyczących ochrony pasażerów lotniczych zaostrzyła kary pieniężne, gdy linie lotnicze naruszają te przepisy.

Quasi-sądowa Kanadyjska Agencja Transportu (CTA) ma prawo nałożyć na linie lotnicze grzywnę w wysokości do 25 000 USD, jeśli nie zastosują się do przepisów dotyczących ochrony pasażerów linii lotniczych, które weszły w życie w 2019 r. Przepisy te nakładają na linie lotnicze obowiązek zrekompensowania pasażerom zagubionego bagażu lub lotu. Opóźnienia i odwołania, które są pod kontrolą linii lotniczej.

Ale na początku tego miesiąca przewodniczący CTA powiedział komisji transportu Izby Gmin, że agencja nie nałożyła ani jednej grzywny za brak odszkodowania dla pasażerów.

Są to kwoty odszkodowania za opóźniony lot, które są pod kontrolą linii lotniczej i nie są związane z bezpieczeństwem. Kwota zależy od tego, jak późno podróżny dotrze do miejsca docelowego w porównaniu z czasem przybycia wskazanym na oryginalnym bilecie. (sześcienna cementownia)

Zamiast nakładać grzywny na linie lotnicze, agencja skupiła się na rozwiązywaniu skarg pasażerów, powiedział Tom Ohmen, dyrektor generalny działu analityki i komunikacji CTA.

„Rozwiązywanie skarg pasażerów zapewnia odszkodowanie, zwraca zwrot pieniędzy i wkłada opłaty do kieszeni pasażerów” – powiedział Omen CBC. „Nasz system egzekwowania prawa tego nie robi. Grzywny nie trafiają do pasażerów”.

Ale agencja boryka się z zaległościami w postaci ponad 30 000 skarg od pasażerów, którzy jej zdaniem nie otrzymali odpowiedniej rekompensaty.

Zaległości stanowią zachętę dla linii lotniczych do kwestionowania roszczeń odszkodowawczych dla pasażerów, powiedział Ian Jacques, rzecznik Canadian Automotive Association (CAA), biura podróży non-profit.

„Wysyła sygnał do linii lotniczych, kiedy tak długo trwa podjęcie decyzji, że niekoniecznie muszą załatwiać sprawy już dziś. Mogą sobie pozwolić na czekanie” – powiedział Jack.

Jack powiedział, że CTA powinno używać grzywien, aby płacić liniom lotniczym za przestrzeganie zasad odszkodowań. Zgadza się z tym John Griddick, profesor zarządzania lotnictwem na Uniwersytecie McGill.

„Nie będą grać w gry, ponieważ wiedzą, że kiedy zaczną grać, zostaną mocno uderzeni grzywnami” – powiedział Gradke.

READ  Akcje amerykańskie zamknęły dzisiejsze minima, podczas gdy obligacje wzrosły

CTA nałożyło kilka grzywien za naruszenia zasad z 2019 r. — około dwudziestu, o łącznej wartości 171 400 USD. Omen powiedział, że CTA nałożyło grzywny po części dlatego, że przepisy z 2019 roku są stosunkowo nowe.

Zgodnie z karami wymienionymi na stronie internetowej CTA, większość tych grzywien wynikała z nieprawidłowego wyświetlania niektórych opłat podczas zakupu biletu przez pasażera lub z nieprawidłowego wyświetlania informacji o zasadach odszkodowań.

Minister transportu Omar Al-Ghabra wstaje podczas przesłuchania w Izbie Gmin na Wzgórzu Parlamentarnym w Ottawie w czwartek, 1 grudnia 2022 r.
Minister transportu Omar Al-Ghabra powiedział, że nie może się doczekać wzmocnienia systemów ochrony pasażerów lotniczych, które weszły w życie w 2019 roku. (Justin Tang / Kanadyjska prasa)

Kilka grzywien zostało nałożonych na linie lotnicze za niedostarczenie jedzenia lub napojów pasażerom podczas dużych opóźnień lotów, za niedostarczenie wystarczających informacji o opóźnieniach lub odwołaniach oraz za brak odpowiedzi na prośby pasażerów o odszkodowanie w ciągu wymaganych 30 dni. .

Niektóre linie lotnicze zostały ukarane grzywną w wysokości zaledwie 200 USD za poszczególne wykroczenia.

Ohmen powiedział, że CTA stosuje stopniowe podejście do naruszeń grzywien – za pierwsze naruszenia nakładane są niewielkie grzywny, które są podwajane za kolejne naruszenia.

Jredick powiedział, że agencja musi nałożyć maksymalne grzywny w wysokości 25 000 USD, aby zapewnić przestrzeganie przepisów przez linie lotnicze. Powiedział, że grzywny nałożone do tej pory przez agencję antyterrorystyczną są równoznaczne z „klepnięciem w nadgarstek… ukąszeniem komara”.

Powiedział: „Nikt nie zwraca na to uwagi”.

Ale Jack powiedział, że rząd powinien rozważyć zmianę zasad, aby umożliwić RTA nakładanie wyższych grzywien.

„CTA nie ma obecnie żadnych dużych patyków, którymi można by grozić ludziom. Ma kilka małych gałązek” – powiedział.

Na początku tego miesiąca minister transportu Omar Al-Ghabra powiedział, że nie może się doczekać zaostrzenia przepisów chroniących podróżujących samolotami w odpowiedzi na chaos związany z podróżowaniem, który miał miejsce podczas wakacji. CBC zapytało jego biuro, czy mogłoby to obejmować umożliwienie CTA wydawania wyższych grzywien.

„Wszystkie opcje są na stole, aby upewnić się, że to, co wydarzyło się podczas wakacji z Sunwing, nie powtórzy się” – czytamy w oświadczeniu jego biura.

READ  NB Raport COVID-19: 43,5% kwalifikującej się populacji zostało w pełni zaszczepionych, brak nowych przypadków

Krytyk NDP Taylor Patrasch powiedział, że poprze podwyższenie grzywien.

„Musimy poważnie przyjrzeć się sposobowi stosowania grzywien i czy maksymalne grzywny są wystarczające, aby działać odstraszająco” – powiedział.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *