Dlaczego Mike Da Pratt zbojkotował oświadczenie premiera Algomy Steele?

Lider związkowy oskarża producenta stali o naruszenie układu zbiorowego pracy poprzez odmowę konsultacji z nim w sprawie środków oszczędnościowych

W pewnym momencie Mike Da Pratt wspierał Justina Trudeau.

Ale kiedy premier Kanady przybył w tym tygodniu do Salt, by ogłosić, że federalne wsparcie dla ajumma Steel ogłosi do 420 milionów dolarów, Da Pratt, prezes największego stowarzyszenia producentów stali, zwrócił uwagę na swoją nieobecność.

Tonaż statku obiecanej federalnej gotówki ma pomóc Algomie w przejściu na elektryczne piece łukowe (EAF) dla przemysłu stalowego.

Ale Da Pratt uważa, że ​​wycofanie się z produkcji opartej na węglu może doprowadzić do utraty setek lokalnych miejsc pracy.

Oskarża firmę o odmowę konsultacji ze związkiem w sprawie zmiany, co, jak twierdzi Da Pratt, jest naruszeniem jego układu zbiorowego z komórką United Steelworkers Local 2251.

Da Pratt mówi, że w 2007 roku wynegocjował klauzulę zwaną Rozdział 7 Ogólnego Statutu Uczestnictwo.

Postanowienie to stanowi, że „Strony omawiają sposoby zapewnienia udziału Unii w sposób doradczy w kwestiach dotyczących przyszłego wzrostu i inwestycji kapitałowych”.

„Firma nadal stara się nakłonić nas do rozwiązania problemu w ramach wspólnego komitetu sterującego” – powiedział SooToday.

„Wspólny Komitet Sterujący stwierdza tylko, że związek otrzyma wkład, podczas gdy sekcja 7 wymaga od nas zaangażowania w rolę doradczą”.

„Odmówili przestrzegania tego orzeczenia, dlatego zbojkotowaliśmy reklamę” – powiedział Da Pratt SooToday.

Aljuma powiedział, że wysłał hutnikom prezentację „innego dnia” na temat jej zamiarów, ale umowa o zachowaniu poufności uniemożliwiła mu przedyskutowanie treści dokumentu.

Firma przedstawiła także związkowi listę cięć w zatrudnieniu o nazwie Projekt Aurora.

Da Prat mówi, że lista została sporządzona „tylko na podstawie danych kierowniczych” bez porad związkowych.

Dodaje, że związek jest zasmucony wykorzystaniem procesu rozstrzygania sporów przed arbitrem.

READ  Canadian Pacific Railway wydaje 72-godzinne powiadomienie o zamknięciu dla Teamsters Canada - Canada News

Da Prat mówi, że jeśli premier chce obniżyć emisję dwutlenku węgla, są inne sposoby, by to osiągnąć.

„Przyjechał i zdecydował, że Północne Ontario jest wspaniałym miejscem do osiągnięcia redukcji emisji dwutlenku węgla”.

„Ten związek nie jest przeciwny redukcji emisji dwutlenku węgla. Ale spójrzmy, co dzieje się w Kanadzie. Mamy niefortunny system kolei”.

Da Prat chce większego wykorzystania transportu kolejowego i morskiego oraz mniejszego uzależnienia od pickupów. ›

„Jeśli zamierzamy zazieleniać nasz kraj, upewnijmy się, że mamy system kolei elektrycznej”.

„Nie mamy możliwości szybkiego przeniesienia naszych wojsk z ich pojazdami i infrastrukturą z jednego wybrzeża na drugie w przypadku rzeczywistej katastrofy” – dodał.

„Nawet gdyby nie był elektryczny, gdybyśmy mieli dobry system kolejowy i lokomotywy do jego ciągnięcia, byłby bardziej wydajny niż transport, który prowadzi dwupasmową autostradę przez północne Ontario z zakrętami i wzgórzami, gdzie transport przyspiesza i zwalnia. ”

„Wszystko, co musisz zrobić, to podążać za jednym, aby zobaczyć czarny dym”.

Przejście do branży stali łukowej jest konieczne, aby „zabezpieczyć konkurencyjną produkcję stali w Sault Ste Marie dla przyszłych pokoleń, zapewniając rentowną, długoterminową przyszłość dla firmy i gospodarki regionu” – mówi Brenda Stenta, dyrektor ds. komunikacji i brandingu w firmie Algoma.

„Wybór pozostania zintegrowanym producentem stali wielkopiecowej naraziłby Algomę na wysokie koszty węgla, które już gwałtownie rosną w Kanadzie; i sprawi, że Algoma będzie mniej konkurencyjna na północnoamerykańskim rynku stali, który jest już zdominowany przez producentów wielkopiecowych”. Senta mówi SooToday.”

„Przeniesiemy naszą działalność do przemysłu stalowego w egipskich siłach zbrojnych przez kilka lat, koncentrując się na zapewnieniu naszym obecnym pracownikom nowych możliwości sprostania wyzwaniu dużej liczby emerytur oczekiwanych w tym samym okresie”.

„Nie postrzegamy potencjalnej transformacji jako kompromisu między działaniami na rzecz klimatu a dobrymi miejscami pracy, ale raczej pierwszym krokiem w budowaniu naszej pozycji na rynku północnoamerykańskim jako bardziej konkurencyjnego i odpowiedzialnego solidnego producenta, skoncentrowanego na dodawaniu wartości dla wszystkich interesariuszy w tym naszych pracowników” – powiedział nam Stenta.

READ  Elon Musk z Tesli zwiedza Gigafabrykę w Teksasie, dla amerykańskiego sekretarza pracy

Da Pratt tego nie kupuje.

„Powiedzieli, że 70 procent producentów stali korzysta z technologii pieców łukowych”, mówi.

„Cóż, oznacza to, że przechodzimy do procesu, który wszyscy mają, i musimy z nim konkurować”.

Zamiast ogłaszać, co zrobił, powiedział Da Pratt, Trudeau powinien był ogłosić przepisy ochronne, aby zapewnić uczciwy handel stalą przywożoną do Kanady.

„Powinna być deklaracja, że ​​cała infrastruktura w Kanadzie zawiera wyłącznie stal kanadyjską” – dodał.

Da Pratt wyraził również obawy dotyczące zadłużenia firmy.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *