Delta kupuje 100 samolotów Boeing 737 Max 10

Delta kupuje 100 samolotów Boeing 737 Max 10

Amerykańskie linie lotnicze poinformowały w poniedziałek, że Delta Air Lines kupi 100 samolotów Boeing 737 Max 10 o wartości około 13,5 miliarda dolarów po cenach katalogowych i ma opcje zakupu kolejnych 30 samolotów.

Reuters poinformował w marcu, że Delta dąży do zamówienia na 100 samolotów Max 10, a w zeszłym tygodniu poinformował, że Airbus prowadził rozmowy z Deltą w sprawie rozszerzenia istniejącego zamówienia na samoloty A220.

Delta, która ogłosiła to na Farnborough Air Show, powiedziała, że ​​zacznie otrzymywać przesyłki MAX 10 w 2025 roku. Delta była wcześniej jedyną dużą linią lotniczą w USA, która nie miała MAXa w swojej flocie ani na zamówienie. MAX został uziemiony na 20 miesięcy po dwóch śmiertelnych wypadkach, w których zginęło 346 osób. Uziemienie zostało zniesione w listopadzie 2020 r. po aktualizacji oprogramowania i szkoleń.

„To wspaniałe świadectwo wartości MAXa” – powiedział podczas ceremonii podpisania Ehsan Mounir, starszy wiceprezes ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu w Boeingu. „Co za aprobata globalnej linii lotniczej”.

Stan Dale, dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes, powiedział, że Boeing ma „silny popyt” na MAX, ponieważ nie było dolnego piętra, z ponad 1000 zamówień i 1,7 miliona godzin lotu.

Dzięki nowemu zamówieniu flota Boeingów 737 Delta powiększy się do ponad 300 samolotów i będzie drugą co do wielkości flotą po Airbusie A320.

Reuters osobno poinformował, że dodatkowe zamówienie na fracht Delta na kilkanaście samolotów Airbus A220 ma zostać podpisane już we wtorek na pokazie lotniczym.

Boeing czeka grudniowy termin uzyskania zatwierdzenia dla 737 Max 10 — największego członka rodziny najlepiej sprzedających się samolotów jednonawowych. W przeciwnym razie musi spełniać nowe wymagania dotyczące alertów w kokpicie zgodnie z ustawą z 2020 r., chyba że Kongres zrezygnuje z tego.

READ  Spadek zapasów Shopify przy zyskach Shopify w trzecim kwartale, brak szacunkowych przychodów

Dyrektor generalny Boeinga, Dave Calhoun, powiedział Aviation Week w wywiadzie opublikowanym w tym miesiącu, że producent samolotów może być zmuszony do anulowania 737 MAX 10 z powodu potencjalnych problemów regulacyjnych. W niedzielę Stan Dale, dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes, powiedział, że anulowanie Max 10 „nie jest ścieżką o wysokim prawdopodobieństwie”.

W przypadku opóźnień w uzyskaniu certyfikacji Delta powiedziała: „Umowa ma wystarczającą ochronę, w tym umożliwienie Delta przejścia na inny model z rodziny MAX, jeśli to konieczne”.

Delta przeprowadziła szeroko zakrojone rozmowy z Boeingiem przed wyrażeniem zgody na transakcję. „Dotarcie tutaj zajęło nam dużo czasu”, powiedział wiceprezes Delta Mahindra Nair, mówiąc, że ma opcje, jeśli MAX 10 nie posunie się do przodu. „To samolot, którego naprawdę chcemy i miejmy nadzieję, że Boeing otrzyma rozszerzenie potrzebne do uzyskania certyfikatu”.

Max 10 będzie o 20% do 30% bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa niż odrzutowce Delta, które zastąpi.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *