Czy z Vancouver mogą latać nowoczesne samoloty przypominające sterowce?

Dla tych, którzy szukają niskoemisyjnego sposobu podróżowania, rozważasz hybrydowy sterowiec opracowany na podstawie amerykańskiego programu wojskowych sterowców szpiegowskich?

Według Hybrid Air Vehicles (HAV), może to być nowy sposób podróżowania między Vancouver a Seattle. Firma opracowała Airlander 10, który jest zasadniczo nowoczesnym sterowcem lub sterowcem (chociaż nigdy nie używali tego terminu Sterowiec Sterowiec jest rzadko używany). „Samolot hybrydowy” używa kadłuba wypełnionego gazem (helem) dla większości żurawi, chociaż są one cięższe od powietrza, więc wymagają silnika i konstrukcji, aby zapewnić większą siłę nośną.

Według firmy głównym punktem sprzedaży jest zrównoważony rozwój, ponieważ loty wytwarzają tylko ułamek dwutlenku węgla na pasażera, jak na innych trasach.

Prototyp od jakiegoś czasu lata po Europie, a pierwsze statki handlowe mają powstać w 2025 roku (zaledwie trzy lata później).

W ramach swojej prezentacji HAV zasugerował trzy przykłady dróg na całym świecie jako idealne zastosowania dla Airlandera 10; Jednym z tych sposobów jest Z Vancouver do Seattle.

„Z Seattle do Vancouver to ważna trasa między dwoma miastami. Opcje transportu między tymi dwoma miastami to samochód, pociąg lub samolot. Opcje te są albo pochłaniające dużo dwutlenku węgla, albo czasochłonne”, zauważyli w komunikacie prasowym.

Porównując podróże z centrum do centrum, HAV zauważa, że ​​samoloty (3 godziny 6 minut) i samochody (2,5 godziny) są szybsze, ale produkują znacznie więcej CO2 na pasażera (23,6 kg w przypadku podróży samochodem i 53,2 kg w przypadku podróży samolotem). Pociągi są bliżej balonu HAV; Oszacowali, że loty trwają średnio 5 godzin i 9 minut, wytwarzając 7,8 kg CO2.

Airlander 10 wyprodukuje szacunkowo 4,61 kg CO2 na pasażera podczas lotu trwającego 4 godziny i 12 minut. Uwzględnia to czas wejścia na pokład i odprawę bezpieczeństwa, jeśli ma to zastosowanie.

READ  Teff McClem wzmacnia przesłanie, że Kanadyjczycy muszą przygotować się na wyższe stopy procentowe

„Transport miejski jest już uciążliwy, a transport między głównymi obszarami regionalnymi jest obsługiwany przez opcje pochłaniające dużo dwutlenku węgla lub czasochłonne. Zrównoważony transport w obrębie obszarów miejskich i między nimi nigdy nie był ważniejszy”, mówi HAV.

Aby jeszcze bardziej ograniczyć emisje CO2, planują do 2030 r. wersję całkowicie elektryczną, zasadniczo tworząc podróże lotnicze o zerowej emisji, w zależności od tego, skąd pochodzi energia elektryczna.

Inne ważne cechy Airlandera 10 to jego zdolność do lądowania na wodzie i mniejsze wymagania dotyczące obszaru lądowania niż komercyjny samolot pasażerski (wymaga stosunkowo płaskiego 600 m).

Analiza emisji dwutlenku węgla i czasu podróży z Seattle do Vancouver. Powietrzne pojazdy hybrydowe

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top