Czy Twoja podróż jest zakłócona? Oto, co jesteś winien — i czego nie dostaniesz

Czy Twoja podróż jest zakłócona?  Oto, co jesteś winien — i czego nie dostaniesz

Pogoda może się poprawiła, ale wielu podróżnych nadal nie jest w stanie dotrzeć do celu ani wrócić do domu po zimowej burzy z zeszłego tygodnia. Wielu innych wciąż czeka na odpowiedzi i zwrot kosztów po tym, jak ich plany podróży się nie powiodły.

Setki Kanadyjczyków spędziło wiele dni w Meksyku, na Kubie i na Dominikanie po tym, jak Sunwing wielokrotnie odwoływał loty do domu. Unieruchomieni podróżni twierdzą, że otrzymali niewiele informacji lub wsparcia od linii lotniczych.

  • Utknąłeś z powodu odwołanego lotu lub pociągu? Chcemy z tobą porozmawiać. Wysłać e-maila do [email protected].

Pasażerowie WestJet i Air Canada również zgłaszali problemy z dotarciem do miejsc docelowych.

Tymczasem niektórzy dojeżdżający koleją wciąż czekają na dotarcie do celu po tym, jak pociągi Via Rail między Windsorem a Quebec City zatrzymały się od piątku wieczorem do soboty, pozostawiając podróżnych uwięzionych na pokładzie przez ponad 20 godzin. ViaRail wznowił we wtorek usługi między Toronto, Ottawą i Montrealem, ale ostrzegł o znacznych opóźnieniach z powodu zatorów na trasach.

Podczas gdy niektórzy podróżni czekają, aby zobaczyć, kiedy dotrą do celu, inni zastanawiają się, kiedy mogą otrzymać zwrot pieniędzy i odszkodowanie — czy w ogóle są do nich uprawnieni.

Długie oczekiwanie na podróżnych rozpoczęło się w piątek na międzynarodowym lotnisku Pierre Elliott Trudeau w Montrealu. Niektórzy pasażerowie nie dotarli jeszcze do celu, podczas gdy inni utknęli i nie mogą wrócić do domu. (Andriej Iwanow/AFP/Getty Images)

Prawa do podróży lotniczych

tam Jasne zasady Kanadyjskie linie lotnicze są narażone na opóźnienia i odwołania lotów, ale dokładnie to, do czego pasażerowie są uprawnieni, zależy od przyczyny zakłócenia. Na przykład, jeśli pasażerowie zostaną zatrzymani z przyczyn pozostających pod kontrolą linii lotniczej – takich jak brak załogi – mają prawo do wyżywienia i napojów, zakwaterowania, jeśli muszą czekać przez noc na nowy lot, oraz odszkodowania, jeśli ich lot jest opóźniony o więcej niż trzy godziny.

Ale jeśli sytuacja poza kontrolą linii lotniczejI podobnie jak w przypadku złej pogody pasażerowie nie otrzymują takich samych standardów opieki ani odszkodowania.

READ  Tesla zaczęła oferować opcję przejścia na standardowy asortyment dla istniejących posiadaczy rezerwacji modelu Y z siedzibą w Austin w celu szybszej dostawy

Linie lotnicze mają również zmienić rezerwację pasażerów na nowy lot do miejsca docelowego w ciągu 48 godzin od pierwotnego czasu odlotu, nawet jeśli oznacza to zmianę rezerwacji na lot konkurencji. Dla wielu osieroconych Kanadyjczyków w ciągu ostatniego tygodnia, którzy dzwonili do CBC News, nie wydawało się to być opcją.

W oświadczeniu Sunwing powiedział, że pracuje nad lotami „odzyskiwaczowymi”, a klienci mogą zarezerwować własny lot do domu inną linią lotniczą, a następnie Prześlij prośbę o zwrot pieniędzy Za ich niewykorzystany lot Sunwing. Nie wspomniał o swoim zobowiązaniu wynikającym z przepisów federalnych do zmiany rezerwacji pasażerów w innych liniach lotniczych.

John Lawford, dyrektor wykonawczy Public Interest Advocacy Centre w Ottawie, powiedział, że wygląda na to, że linie lotnicze nie rozmawiały z pasażerami o ich prawie do zmiany rezerwacji na innego przewoźnika.

Wiele osób siedzi lub stoi wokół swojego bagażu na lotnisku.  Niektórzy ludzie siedzą na podłodze i patrzą na swoje telefony komórkowe.
Pasażerowie Sunwinga czekają we wtorek na międzynarodowym lotnisku w Cancun w Meksyku. Linia lotnicza twierdzi, że organizuje loty „odzyskiwania” dla podróżnych, którzy utknęli, ale nie powiedziała, gdzie i kiedy te loty się odbędą. (Elizabeth Ruiz/AFP/Getty Images)

„Nalegam, aby spróbować dostać lot inną linią lotniczą… Pasażerowie powinni wiedzieć, że mają do tego prawo, jeśli nie zmienią rezerwacji w ciągu dwóch dni” – powiedział Lawford.

Lawford zaleca, aby każdy opóźniony lub unieruchomiony pasażer zachował wszystkie rachunki i złożył wniosek o odszkodowanie w swoich liniach lotniczych.

Mniej praw dla pasażerów kolei

Żadne równe prawa pasażerów nie chronią podróżujących koleją – co oznacza, że ​​klienci Via Rail, których podróże zostały zakłócone w ostatnich dniach, mają prawo tylko do tego, co firma chce im dać.

We wtorkowym oświadczeniu dla CBC News Via Rail poinformowała, że ​​pasażerowie, których pociągi zostały odwołane między 24 a 26 grudnia, automatycznie otrzymają pełny zwrot pieniędzy. Podróżni mogą anulować loty 27 grudnia online i otrzymać zwrot pieniędzy.

Klienci będą potrzebować Komunikacja kolejowa Aby poprosić o zwrot kosztów nieprzerwanej części podróży lub podróży powrotnej.

Osoba w płaszczu i masce rozmawia z ciemnoniebieskim taksówkarzem przed stacją kolejową VIA w śnieżny dzień.
Ester Ahn bierze taksówkę po tym, jak jej pociąg został odwołany z powodu postoju linii kolejowej w okolicy Cobourg w Ontario w sobotę. (Nick Lachance/Reuters)

Nie było jasne, czy pasażerowie, którzy spędzili dłuższy czas uwięzieni w zatrzymanych pociągach w zeszłym tygodniu, otrzymają jakiekolwiek odszkodowanie.

READ  W jaki sposób Kanada osiągnie swój obowiązek dotyczący pojazdów elektrycznych do 2035 r.?

ViaRail powiedział, że wszystkie pociągi z Toronto do Ottawy i Toronto do Montrealu będą kursować według zwykłego rozkładu jazdy od środy, ale prawdopodobne są opóźnienia.

lepsza odpowiedzialność?

W Stanach Zjednoczonych Southwest Airlines przechodzi dodatkową kontrolę po tym, jak tysiące lotów zostało odwołanych, a podróżni utknęli na lotniskach w całym kraju w ostatnich dniach.

Departament Transportu USA i Senacka Komisja Handlu, Nauki i Transportu USA planują przyjrzeć się działaniom linii lotniczej – w tym przyczynom odwołania większej liczby lotów po przejściu najgorszej pogody.

Pasażer leży na podłodze w kolejce przy południowo-zachodniej kasie.
Southwest Airlines odwołało ponad 12 000 lotów na weekend, co skłoniło Departament Transportu USA i komisję senacką do wszczęcia dochodzenia. Tutaj podróżni czekają na międzynarodowym lotnisku Baltimore/Waszyngton we wtorek. (Michael A. McCoy/Reuters)

Lawford zasugerował, że kanadyjscy podróżni mogą wywierać presję na ustawodawców, aby poprawili prawa pasażerów linii lotniczych, kontaktując się z lokalnym parlamentarzystą w celu podzielenia się swoimi doświadczeniami z podróży.

W oświadczeniu dla CBC News rzecznik federalnego ministra transportu Omara Al-Ghabry powiedział, że jego biuro i Transport Canada są „w stałym kontakcie z liniami lotniczymi i lotniskami, aby zapewnić im to, czego potrzebują, aby pasażerowie mogli bezpiecznie podróżować”.

Jeśli chodzi o zamieszki związane z Via Rail, rzecznik powiedział, że rząd „pociągnie do odpowiedzialności wszystkich zaangażowanych”, nie podając dalszych szczegółów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *