CN odnotowuje silny wzrost zysków, gdy ruch kolejowy odradza się po pandemii COVID-19 – Wiadomości biznesowe

Odzyskiwanie chlorowanych naftalenów po pandemii

Prasa kanadyjska – | Historia: 340573

Kanadyjskie Koleje Państwowe prawie podwoiły swoje zarobki i przychody w drugim kwartale, gdy firma zaczyna odbudowywać się po pandemii COVID-19.

Koleje z siedzibą w Montrealu zarobiły 1,03 mld USD, czyli 1,46 USD na akcję, w porównaniu z 545 mln USD, czyli 0,77 USD na akcję, w pierwszym kwartale 2021 r. Po wyłączeniu pozycji jednorazowych skorygowany zysk wyniósł 1,06 mld USD, czyli 1,49 USD na akcję. do 988 milionów dolarów, czyli 1,28 dolara na akcję. na akcję w pierwszym kwartale.

Przychody za trzy miesiące zakończone 30 czerwca wyniosły 3,60 mld USD, w porównaniu z 3,21 mld USD w poprzednim kwartale.

Firma ogłosiła również wypłatę we wrześniu dywidendy za trzeci kwartał w wysokości 61,5 centa na akcję.

W 2020 r. CN została zmuszona do budowy wyższych i cięższych pociągów z powodu gwałtownego spadku wolumenu kolei i popytu klientów podczas pandemii COVID-19. Firma poinformowała we wtorek, że wraz z ożywieniem gospodarczym była w stanie powrócić do standardowego planu operacyjnego i poprawić prędkość pociągów.

Pod koniec czerwca CN straciło ważny most w drodze do Vancouver z powodu pożarów w rejonie Lytton w Kolumbii Brytyjskiej. Kolei udało się przywrócić usługi w zeszłym tygodniu po dwutygodniowej przerwie, ale dyrektor operacyjny Rob Riley powiedział we wtorek, że minie kilka tygodni, zanim CN w pełni wyzdrowieje z powstałych zaległości w ruchu.

„Jest to część linii kolejowej ze średnią 25 pociągów dziennie” – powiedział Riley analitykom podczas telekonferencji. „Otworzyliśmy to, ale powiedziałbym również, że jest to bardzo aktywny przypadek w Kolumbii Brytyjskiej z powodu pożarów. Więc są przystanki i tam się zaczyna”.

READ  Elon Musk twierdzi, że nowe wymagania dotyczące logowania na Twitterze są „tymczasową” odpowiedzią na skrobanie danych

Wyniki finansowe pojawiają się, gdy kolej oczekuje na decyzję amerykańskiej Rady ds. Transportu Lądowego w sprawie wniosku o wotum zaufania dla Kansas City Southern, podczas gdy oferta przejęcia o wartości 33,6 miliarda dolarów jest analizowana przez regulatora.

CN może mieć kłopoty z zapłaceniem 1 miliarda dolarów grzywny na rzecz American Rail, jeśli fundusz głosowania nie zostanie zatwierdzony. Jest to dodatek do 700 milionów dolarów, które zgodził się zapłacić KCS po tym, jak wycofał się z umowy, którą ma kupić Canadian Pacific Railway Ltd z siedzibą w Calgary.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *