China Tech: NetEase wprowadza „Naraka: Bladepoint” w międzynarodowym nacisku

Stoisko do gier NetEase na konferencji China Joy Conference w Szanghaju 30 lipca 2021 r.

Arjun Kharbal | CNBC

Kanton / Hangzhou, Chiny – Netease Przygotowując się do uruchomienia ważnej gry, ma nadzieję zwiększyć międzynarodowe wysiłki na rzecz ekspansji, gdy zasiedziała konkurencja się zaostrzy Tencent i nowicjusz ByteDance.

W rzadkim wywiadzie dla międzynarodowych mediów Hu Zhipeng, wiceprezes NetEase i starszy menedżer w biznesie gier wideo giganta technologicznego, przedstawił plany firmy dotyczące zwiększenia przychodów za granicą. Mówił również o NetEase zanurzającym się w nowych obszarach, w tym grach na konsole i w chmurze.

Wypychanie za granicę następuje w czasie, gdy chińscy regulatorzy przyglądają się krajowym gigantom technologicznym i obawiają się dalszych rozpraw z sektorem gier.

W czwartek NetEase wyda globalnie „Naraka: Bladepoint”, 60-osobową grę w stylu battle royale, w której gracze rywalizują o miano ostatniego gracza. Inną popularną grą z tego gatunku jest na przykład Fortnite.

Strategia NetEase

Poszukujemy partnerów za granicą w zakresie badań i rozwoju gier oraz wprowadzania (gier) poprzez inwestycje bezpośrednie lub współpracę.

Ho Chiping

Wiceprezes NetEase

Druga część strategii zakłada wydawanie gier popularnego gatunku poza Chinami. Tutaj wkracza „Naraka: Bladepoint”.

Według Hu łączy chińską kulturę z rozgrywką battle royale, którą znają gracze na całym świecie.

„Próbujemy również połączyć chińską tradycyjną kulturę z rodzajami gier, które zna więcej zachodnich graczy, aby tworzyć nowe gry” – powiedział Hu w CNBC, zgodnie z tłumaczeniem komentarzy mandaryńskich.

Powiedział, że gracze z Zachodu „nie będą mieli trudności z graniem w tę grę, podczas gdy mogą zainteresować się kulturami Wschodu. To może stworzyć zupełnie nowe wrażenia dla graczy z Zachodu”.

Zrzut ekranu z gry Battle Royale firmy NetEase Naraka: Bladepoint, która zostanie wydana na całym świecie 12 sierpnia. „Naraka: Bladepoint” jest częścią wysiłków NetEase zmierzających do ekspansji międzynarodowej.

Gry Netease

NetEase nie był jeszcze tak agresywny w swojej międzynarodowej ekspansji jak Tencent. Ten ostatni skoncentrował się na strategii przejmowania głównych firm z branży gier, takich jak Riot Games, producenta „League of Legends”, a także przejmowania udziałów w kilku innych studiach.

Tymczasem NetEase skupił się na mniejszościowych udziałach w firmach na całym świecie, takich jak Niantic, która produkuje „Pokemon Go”.

Hu Jintao powiedział, że firma nadal poszukuje międzynarodowych inwestycji i partnerstw.

„Szukamy partnerów zewnętrznych w zakresie badań i rozwoju gier oraz wydawania (gier) poprzez bezpośrednie inwestycje lub współpracę” – powiedział Hu.

Płać za konsole i gry w chmurze

Chińscy twórcy gier, tacy jak NetEase i Tencent, zwykle byli silni w grach na komputery PC i urządzenia mobilne. Dzieje się tak, ponieważ konsole do gier wideo lubią Sony Playstation Microsoft X-Box Zakazany w Chinach przez 14 lat do 2014 r.. W rezultacie chińscy deweloperzy skierowali swoje wysiłki na inne segmenty rynku.

To zaczyna się zmieniać.

NetEase potwierdził, że pracuje nad konsolową wersją „Naraka: Bladepoint”, ale nie podał harmonogramu jej wydania.

Odwołanie jest jasne. Konsole, w tym sprzęt i oprogramowanie, stanowiły w 2020 roku nieco ponad 4% całego rynku gier w Chinach, według firmy zajmującej się analizą rynku Nikko Partners. Jednak według Newzoo, innej firmy badającej gry, w 2021 roku konsole mają stanowić 28% światowego rynku gier o wartości 175,8 miliarda dolarów.

Dlatego tworzenie gier na konsole jest sposobem dla chińskich programistów na przyciągnięcie międzynarodowych graczy.

W 2019 roku NetEase otworzyło studio gier w Montrealu w Kanadzie, aby pomóc w międzynarodowej ekspansji. W ubiegłym roku firma otworzyła w Japonii kolejne studio poświęcone produkcji gier na konsole.

„Nasze studio Sakura w Japonii i (studio) w Montrealu zajmują się tworzeniem gier na konsole, a jedna trzecia rynku zagranicznego zajmuje gry konsolowe” – powiedział Hu, dodając, że rynek jest „bardzo atrakcyjny”.

NetEase monitoruje również gry w chmurze, co pozwala graczom grać w tytuły bez konieczności posiadania dedykowanego sprzętu, takiego jak konsola. Gracze mogą skutecznie przesyłać strumieniowo gry na urządzenie, tak jak w filmie na Netflix.

(Przepisy) to problem, z którym wszyscy musimy się zmierzyć, ale nie obawiam się, że będzie to miało na nas wpływ. Zamiast tego napędza nas do tworzenia lepszych produktów.

Ho Chiping

vNa pewno Ice President, NetEase

Giganci technologiczni w Stanach Zjednoczonych Googlei Facebooki Amazonka i Microsoft Wszyscy uruchomili usługi gier w chmurze.

NetEase rozpoczął testowanie swoich usług gier w chmurze w 2019 roku, a „Naraka: Bladepoint” jest już w użyciu. Ale Hu powiedział również, że firma jest otwarta na współpracę z innymi platformami do gier w chmurze w Chinach, a także na wprowadzanie gry na platformy obsługiwane przez inne firmy na całym świecie.

„Naraka Bladepoint jest w rzeczywistości okazją dla innych platform do gier w chmurze… W tej grze jest wiele wygodnych funkcji gier w chmurze. Witamy platformy gier w chmurze do współpracy z nami” – powiedział Hu.

Rosnąca konkurencja i wyzwania regulacyjne

Branża gier w Chinach rozwijała się szybko w ciągu ostatnich kilku lat wraz ze zmieniającym się krajobrazem regulacyjnym i rosnącą konkurencją.

W branży dominują Tencent i NetEase, ale ostatnio Właściciel TikTok ByteDance również wziął udział w wyprawie.

„Jesteśmy przekonani, że jesteśmy odpowiednio przygotowani do sprostania wyzwaniom w oparciu o nasze możliwości rozwoju” – powiedział Hu Jintao w odpowiedzi na pytanie o rosnącą konkurencję.

Tymczasem firmy zajmujące się grami nadal borykają się z trudnym krajobrazem regulacyjnym.

W 2018 r. chińscy regulatorzy Zamrozić zatwierdzanie nowych wydań gier wideo Z powodu obaw o problemy z oczami wśród dzieci. Organy regulacyjne są również zaniepokojone uzależnieniem od gier wideo wśród dzieci poniżej 18 roku życia.

Przeczytaj więcej o Chinach z CNBC Pro

W zeszłym tygodniu ukazała się publikacja oficjalnej chińskiej gazety Xinhua: Opublikował artykuł opisujący gry jako „opium”. W artykule wezwano do wprowadzenia większych ograniczeń w branży gier, aby zapobiec uzależnieniu i innym negatywnym skutkom dla dzieci.

Ale artykuł został później usunięty i ponownie opublikowany z nowym tytułem, a odniesienia do „opium” zostały usunięte, co wskazuje, że może nie odzwierciedlać oficjalnego poglądu Pekinu.

CNBC przeprowadziło wywiad z Hu z NetEase przed opublikowaniem artykułu krytykującego gry. Ale zapytany o regulacje, Hu powiedział, że takie zasady w branży gier są „niezbędne”.

„Duże firmy, takie jak NetEase i Tencent, już teraz bardzo chętnie podchodzą do tych procesów regulacyjnych. Z kolei przepisy zmuszają nas do podnoszenia jakości naszych produktów” – powiedział Hu.

„(Przepisy) to problem, z którym wszyscy musimy się zmierzyć, ale nie martwię się, że rzeczywiście będzie to miało na nas wpływ. Zamiast tego popycha nas do tworzenia lepszych produktów”.

Dodatkowe raporty Iris Wang z CNBC.

READ  Recenzja Final Fantasy 7 Remake na PC: po prostu wykonuje swoją pracę

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *