Byli pracownicy pozywający Twittera mówią o „niezdarnych i nieludzkich” fryzurach Elona Muska

Byli pracownicy pozywający Twittera mówią o „niezdarnych i nieludzkich” fryzurach Elona Muska


Nowy Jork
CNN

Grupa byłych pracowników Twittera pozwała firmę w czwartek, twierdząc, że nowym właścicielem jest Elon Musk Masowe zwolnienia W firmie spowodował wielokrotne naruszenia praw pracowniczych.

„Prawdziwi ludzie zostali tym dotknięci, a ja mam rodzinę i dzieci na utrzymaniu” – powiedział były inżynier Twittera Wren Turkal podczas konferencji prasowej w San Francisco. „Wszystko, czego szukamy, to sprawiedliwość”.

Inny były inżynier, Emmanuel Cornet, powiedział na Twitterze podczas wydarzenia: „Wydaje się, że zwolnienia zostały przeprowadzone w nieetyczny, nieludzki i prawdopodobnie nielegalny sposób… i tak właśnie się stało”.

Twitter, który niedawno zwolnił dużą część swojego działu komunikacji, nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz w sprawie procesów sądowych lub komentarze byłych pracowników.

Pracownicy, którzy przemawiali podczas czwartkowej konferencji prasowej, to wszyscy powodowie w pozwach wniesionych przeciwko Twitterowi przez adwokata Shannon Lees-Riordan w imieniu byłych pracowników poszkodowanych przez Przejęcie Muska firma.

Cztery pozwy, wszystkie mające na celu pozew zbiorowy, obejmują zarzuty, że Twitter nie dotrzymał obietnic zezwolenia na pracę zdalną i stałe świadczenia z tytułu rozwiązania umowy po przejęciu Muska, a także skargi dotyczące domniemanej niepełnosprawności i dyskryminacji ze względu na płeć oraz inny pozew w imieniu kontrahentów Twittera, którzy są zwolnieni.

Konferencja prasowa odbyła się przed pierwszą rozprawą w pierwotnej sprawie, w której grupa pięciu byłych pracowników twierdziła, że ​​Musk złamał obietnice złożone pracownikom przez firmę przed objęciem urzędu.

W pozwie zarzuca się, że pracownikom zapewniono, że będą mogli kontynuować pracę zdalną przez co najmniej rok po przejęciu, i obiecano im, że wszyscy pracownicy zwolnieni przez Muska otrzymają takie same świadczenia i rekompensaty, do jakich pracownicy byli uprawnieni przed przejęciem.

W pozwie zarzuca się również, że w przypadku zwolnienia co najmniej jednego pracownika w ramach masowych zwolnień 1 listopada, Twitter nie dostarczył wystarczającego wypowiedzenia wymaganego przez prawo federalne i kalifornijskie oraz nie zaoferował mu wynagrodzenia za nadgodziny zamiast wypowiedzenia .

READ  Trzęsienia ziemi spowodowane konfliktem na Morzu Czerwonym zaczęły wstrząsać Kanadą, opóźniając dziesiątki statków

W czwartek adwokat powiedziała, że ​​złożyła również trzy pozwy przeciwko Twitterowi do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy w imieniu byłych pracowników.

Pozwy zostały złożone po Musk zwolniony – tymczasowo zwolniony Około połowa pracowników Twittera w zeszłym miesiącu, starając się obniżyć koszty po przejęciu firmy zajmującej się mediami społecznościowymi za 44 miliardy dolarów. Firma nie powiadomiła wcześniej urzędników stanowych ani lokalnych o planach zwolnień, co natychmiast wywołało pytania, czy zwolnienia mogą naruszać kalifornijskie i federalne przepisy ostrzegawcze, chociaż przynajmniej niektórym pracownikom płacono wystarczająco dużo, aby zanegować potrzebę takiego powiadomienia.

Podczas czwartkowej rozprawy adwokaci byłych pracowników mieli zwrócić się do sądu federalnego o nakaz uniemożliwiający Twitterowi dochodzenie umów o rozwiązanie stosunku pracy ze zwalnianymi pracownikami bez informowania ich o pozwie i prawach z nim związanych. W ramach żądanego nakazu starają się również uniemożliwić Twitterowi komunikowanie się z pracownikami w jakikolwiek sposób, który mógłby podważyć ich prawa w ramach sporu sądowego.

„Powodowie są bardzo zaniepokojeni, że pracownicy mogą zostać poproszeni o zrzeczenie się swoich praw bez powiadomienia, że ​​mają roszczenia prawne dotyczące dodatkowych świadczeń i wypowiedzenia oraz że te roszczenia prawne zostały już wniesione w ich imieniu” – napisali byli pracownicy w swoim pozwie.

„Najbogatszy człowiek świata nie stoi ponad prawem. Pracownicy mają tu swoje prawa” – dodał podczas konferencji prasowej Les-Riordan.

Tygodnie po początkowych zwolnieniach Twittera, setki innych pracowników Twittera wyszedł Po tym, jak Musk postawił im ultimatum, by pracowali „za ciężko” lub opuścili firmę.

„Ze wszystkich problemów, przed którymi stoi teraz Elon Musk, ten wydaje się najłatwiejszy do rozwiązania… Traktuj swoich pracowników z szacunkiem” – powiedział Les-Riordan.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *