Biura podróży kosmicznych obsługują nową branżę dla zamożnych turystów

Biura podróży kosmicznych obsługują nową branżę dla zamożnych turystów

Historycznie rzecz biorąc, podróż w kosmos zawsze była częścią wspieranego przez rząd wysiłku, który wymaga szeroko zakrojonego szkolenia, finansowania i uzasadnionej misji. Grupa komercyjnych firm kosmicznych obiecuje to zmienić.

Od wycieczki balonem z perspektywy kosmicznej do stratosfery, przez suborbitalną, ekscytującą przejażdżkę na Virgin Galactic, po tygodniowy pobyt w Axiom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), specjalne pakiety podróży kosmicznych oferują niezliczone przeżycia na każdej wysokości. Jest dostępny dla każdego, kto może sobie pozwolić na przedział cenowy od 100 000 do 50 milionów dolarów.

Większość firm zajmujących się ludzkimi lotami w kosmos jest jeszcze kilka lat od regularnych podróży dla płacących klientów. Ale już teraz przyciągają potencjalnych klientów, a w ślad za potencjalnymi pasażerami, luksusowych brokerów podróży, którzy uważają, że turystyka kosmiczna jest kolejnym wielkim poszukiwaniem bogatych.

W przypadku przemysłu kosmicznego biura podróży mogą pomóc im znaleźć klientów w wąskim segmencie populacji, którzy mają środki i są zainteresowani podróżą w kosmos. A dla zamożnych, ciekawych krótkiej podróży na orbitę, biuro podróży kosmicznych może poradzić sobie z niechlujnym procesem sprawdzania sprzedawcy, negocjowania ceny i rezerwacji biletów.

Biura podróży luksusowych sprzedają bilety kosmiczne

SpaceVIP, usługa uruchomiona na początku 2021 r. przez Romana Chiburukha, konsultanta z Nowego Jorku, który pomaga bogatym ludziom w planowaniu wakacji, zarezerwował trzy wycieczki grupowe ze Space Perspective, start-upem z Florydy, który oferuje powolną podróż do stratosfery podczas zwiedzania na wzniesieniu kapsuła Przez gigantyczny balon wypełniony wodorem.

Cały lot trwa około sześciu godzin, w tym dwie godziny lotu na szczytowej wysokości około 100 000 stóp (19 mil) – technicznie nie jest to obszar, ale wciąż trzy razy wyżej niż tam, gdzie latają komercyjne samoloty. Ponieważ zarówno wznoszenie, jak i schodzenie są powolne, lot nie wymaga szkolenia. W społeczności turystyki kosmicznej Space Perspective jest postrzegany jako przyjemna – i tańsza – alternatywa dla 90-minutowego lotu suborbitalnego Virgin Galactic, który wymaga podstawowego szkolenia astronautów. Jane Poynter, współzałożycielka Space Perspective, powiedziała, że ​​wielu klientów na liście rezerwacji jej firmy to także przyszli podróżnicy z Virgin Galactic.

READ  Naukowcy wykorzystują technologię SERS do precyzyjnej obserwacji zachowania dyfuzyjnego pojedynczych cząsteczek

SpaceVIP twierdzi, że może pomóc w zabezpieczeniu biletów na 11 różnych programów podróży kosmicznych. Chiburukha powiedział, że programy, które można ukończyć w jeden dzień i wymagają minimalnego szkolenia, takie jak te oferowane przez Space Perspective i Virgin Galactic, są najbardziej popularne wśród jego klientów i spodziewa się, że bilety szybko się wyprzedają po rozpoczęciu regularnych lotów. (Virgin Galactic twierdzi, że zarezerwowała ponad 700 rezerwacji. Space Perspective twierdzi, że na liście rezerwacji znajduje się ponad 600 osób). Chiporukha był jednym z wczesnych ptaków.

Space Perspective spodziewa się uruchomić swojego pierwszego płatnego klienta w 2024 roku. Chiporukha powiedział, że SpaceVIP nie znalazł wystarczającej liczby pasażerów, aby obsadzić trzy zarezerwowane loty (24 miejsca), ale chce „zapewnić pełne zapasy” przyszłym klientom, zwłaszcza tym, którzy chcą latać w grupach. „Mogą chcieć podróżować z siedmioma znajomymi przed określoną datą, ale tylko dwóch jest dostępnych” – powiedział Cheburukha.

Space Perspective kosztuje 125 000 USD na osobę, podczas gdy Virgin Galactic pobiera 450 000 USD (niedawno podniesiono z 250 000 USD). Chociaż nie są to trywialne kwoty, oba przedziały cenowe mają ogromne adresowalne rynki: jest szacowany Na to stać ponad 2,4 miliona ludzi na świecie. „Istnieje prawdziwy apetyt na te doświadczenia” – powiedział Czeburucha.

Po stronie sprzedawcy, zwłaszcza w dolnej części przedziału cenowego, niektóre firmy lotnicze polegają na pośrednikach, którzy pomagają znaleźć klientów.

Rey Flemings, konsultant, który zarządza potrzebami ultrabogatych w zakresie nieruchomości i stylu życia, pomaga Axiom Space, start-upowi z Houston, który proponuje budowę komercyjnej stacji kosmicznej, oraz bada pasażerom, którzy chcą wydać 60 milionów dolarów na wakacje w International Space Stacja. Na razie koordynuje lot potencjalnego astronauty. „Nie ma wielu ludzi, którzy mają 60 milionów dolarów” – powiedział Flemings ze śmiechem.

W listopadzie 2020 roku, przed oficjalnym startem SpaceVIP, Chiporukha pomógł znaleźć pasażera na 10-dniowej wycieczce na Międzynarodową Stację Kosmiczną przy użyciu systemu startowego SpaceX Crew Dragon organizowanego przez Space Adventures, Firma zajmująca się turystyką kosmiczną z siedzibą w Waszyngtonie. Misja została odwołana w październiku 2021 roku z powodu wygaśnięcia umowy Space Adventures ze SpaceX.

READ  Eksperci krytykują SpaceX po tym, jak drugi lot testowy firmy doprowadził do niszczycielskiej eksplozji, która „spaliła” lokalny obszar

Brokerzy robią więcej niż tylko rezerwują bilety

Niedawno Virgin Galactic otworzyła dla publiczności rezerwacje biletów. W podobny sposób Space Perspective sprzedaje swoje usługi. Ale nawet przy dostępnych biletach online wciąż jest miejsce dla pośredników.

Głównymi powodami są ogromne nakłady finansowe i rodzący się charakter turystyki kosmicznej. Większość firm oferujących cywilne loty kosmiczne ma niewielkie osiągnięcia, a ich działalność zależy od stosunkowo niewielkiej grupy klientów, którzy przeznaczają ogromne sumy pieniędzy na przyszłą obsługę.

Spółka zależna Flemings, Myria, sprawdza kupujących i sprzedających przed rezerwacją lotu. Każda osoba musi przejść kontrolę tożsamości, kontrolę majątku netto, dostępność funduszy i kontrolę przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy. Podczas procesu koordynacji kupujący i sprzedający są proszeni o ciągłe ocenianie siebie pod kątem „uprzejmości” lub łatwości współpracy z nimi.

„Wszyscy zostali dokładnie sprawdzeni, co znacznie zmniejsza ryzyko oszustwa i zachęca do lepszego zachowania u wszystkich” – powiedział Flemings. „Sprzedawcy mogą być pewni, że każdy kupujący jest w pełni wykwalifikowany, zainteresowany i może zamknąć transakcję”.

Kolejnym zadaniem biur podróży jest znalezienie idealnego połączenia zajęć na każdą kieszeń. Ponieważ większość programów subtropikalnych i wysokogórskich nie jest jeszcze dostępna, brokerzy ci pomagają klientom znaleźć alternatywy związane z lądem, takie jak szkolenie w symulatorach wirówek i życie w sztucznym środowisku. „biomy” To symuluje środowisko planet poza Ziemią.

Na przykład przy budżecie dla początkujących w wysokości 100 000 USD Chiporukha ze SpaceVIP zaleca rozpoczęcie od Podróż w zerowej grawitacji następnie Szkolenie na symulatorze wirówki Oprogramowanie (oba kosztują mniej niż 10 000 USD). Niektóre z tych programów są również warunkiem wstępnym lotów suborbitalnych i orbitalnych. Jeśli pozostało wystarczająco dużo pieniędzy, zaleca rezerwację miejsca za pomocą Space Perspective.

Uzasadnij marnotrawstwo

Wielu aspirujących turystów kosmicznych twierdzi, że to, co ich najbardziej ekscytuje w podróżowaniu w kosmos, to tzw Przegląd Efekt Zmieniające umysł doświadczenie zrelacjonowane przez niektórych astronautów po obejrzeniu z pierwszej ręki rzeczywistości Ziemi z kosmosu i uświadomieniu sobie, jak krucha i mała jest nasza planeta w skali wielkiego wszechświata.

READ  „Rośnie się coraz bardziej”: Nowa przestrzeń dla seniorów została ujawniona w East Gwillimbury

„Jak powiedziało wielu astronautów, zmieniło to ich poglądy” – powiedziała Sharon Hagel, klientka Virgin Galactic, która w 2007 roku zarezerwowała bilety dla siebie i swojego męża Marka Hagela. Para była również klientami Blue Origin Jeffa Bezosa. Wylecieli w kosmos z trzema innymi pasażerami podczas czwartego lotu kosmicznego Blue Origin w dniu 31 marca.

Dla superbogatych prawdopodobnie nie jest trudno uzasadnić cenę krótkiej podróży w kosmos. Ta społeczność i tak rutynowo wydaje ponad milion dolarów na wakacje, powiedział Flemings. Jednak wielu odczuwa potrzebę przeznaczenia jakiegoś wyższego celu na swoje podróże kosmiczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że w dzisiejszych czasach cywilne loty kosmiczne są często ważnym wydarzeniem i nie są tak tajne jak impreza na luksusowym jachcie.

„Kiedy dochodzisz do punktu, w którym możesz sobie pozwolić na doświadczenie za milion dolarów, cena staje się mniej ważna niż to, co próbujesz osiągnąć i jak myślą o tym inni ludzie” – powiedział Flemings.

Flemings uważa, że ​​wczesna branża turystyki kosmicznej może otworzyć drzwi dla tego, co nazywa „eksperymentalną filantropią”, w ramach której zamożni klienci przeznaczają część pieniędzy z wakacji na bardziej satysfakcjonujące projekty, takie jak badania naukowe. „Istnieją niezliczone projekty badawcze w kosmosie, które mogłyby wykorzystać dodatkowe fundusze” – powiedział.

Hagel dorobiła się fortuny na rynku nieruchomości i obecnie prowadzi SpaceKids Global, edukacyjną organizację non-profit, której celem jest zachęcanie uczniów szkół podstawowych do robienia kariery w Dziedziny STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka).

„Kiedy wrócę, chcę podzielić się doświadczeniem z dziećmi ze szkół podstawowych i zainspirować następne pokolenie. O to właśnie chodzi w Space Kids Global” – powiedziała przed swoją podróżą Blue Origin. Ma pięcioro wnucząt w wieku od 5 do 18 lat.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *