Biden pominął konferencje prasowe i wywiady w pierwszym roku

W tym, co stało się znane, prezydent Joe Biden przerwał po niedawnym przemówieniu na temat pandemii, w którym dziennikarze rozpoczęli lawinę pytań.

Zmarszczył brwi na pytanie o brak szybkich testów na COVID-19, odpowiedział na inne o ograniczeniach podróży wywołanych przez firmę Omicron, a trzeci zignorował, czy senator Joe Manchin nie dotrzymał obietnicy, kiedy storpedował Bidena na usługi socjalne i plan wydatków na klimat.

„Nie powinienem teraz organizować tej konferencji prasowej” – powiedział Biden na końcu urywanej odpowiedzi, która nie odpowiadała bezpośrednio na pytanie o Demokratę z Zachodniej Wirginii.

Kilka sekund później Biden odwrócił się i wyszedł z pokoju, nagle kończąc to, co stało się ulubioną przez prezydenta metodą jego ograniczonych kontaktów z prasą.

Gdy Biden kończy swój pierwszy rok w Białym Domu, zorganizował mniej konferencji prasowych niż którykolwiek z jego pięciu bezpośrednich poprzedników w tym samym momencie ich prezydentury i brał udział w mniejszej liczbie wywiadów medialnych niż którykolwiek z jego ostatnich poprzedników.

Ta dynamika sprawiła, że ​​Biały Dom stoi przed pytaniami, czy prezydent, który obiecał mieć najbardziej przejrzystą administrację w historii kraju, nie potrafi zrozumieć, jak działa jego administracja i nie ma możliwości wyjaśnienia swojej agendy Amerykanom.

Biden zadaje pytania w wystąpieniach publicznych częściej niż którykolwiek z jego ostatnich poprzedników, jak wynika z nowych badań opublikowanych przez Marthę Joynt Kumar, emerytowaną profesor nauk politycznych na Uniwersytecie Towson i dyrektorkę Projektu Przemiany w Białym Domu.

Rutynowo zatrzymuje się, by porozmawiać z dziennikarzami, którzy wykrzykują pytania o fanów Marine One, kiedy przychodzi i opuszcza Biały Dom. Rozmawia z reporterami w Gabinecie Owalnym na sesje zdjęciowe i inne imprezy. Ale te wymiany mają swoje ograniczenia.

Kumar zauważa, że ​​„chociaż prezydent Biden zadawał przy swoich okazjach więcej pytań niż jego poprzednicy, spędza na tym mniej czasu”. „Udziela krótkich odpowiedzi z niewielką kontynuacją, gdy zadaje pytania na końcu zaplanowanego przemówienia”.

Biden udzielił tylko 22 wywiadów w mediach, mniej niż którykolwiek z ostatnich sześciu jego poprzedników w Białym Domu w tym samym okresie ich prezydentury.

READ  Tragedia: Trudeau zobowiązuje się do walki z rasizmem w pamięci o morderstwie George'a Floyda-Nationala

46. ​​prezydent zorganizował tylko dziewięć oficjalnych konferencji prasowych – sześć w pojedynkę i trzy wspólnie z przywódcami zagranicznymi. Według Kumara Ronald Reagan, którego harmonogram został skrócony na początku swojej pierwszej kadencji po tym, jak doszedł do siebie po nieudanej próbie zamachu, jest jedynym niedawnym prezydentem, który zorganizował mniej konferencji prasowych podczas pierwszego roku urzędowania. Reagan udzielił 59 wywiadów w 1981 roku.

Były prezydent Donald Trump, który regularnie wyśmiewał media, udzielił 92 wywiadów w swoim pierwszym roku urzędowania, ponad dwa tuziny z przyjaznymi rozmówcami w Fox News. Ale Trump prowadził również długie przesłuchania w ABC News, The Associated Press, New York Times, Reuters i innych ulotkach, kwestionując ich relacje podczas jego prezydentury.

22 wywiady medialne Bidena obejmowały sesje jeden na jednego z dziennikarzami w trzech głównych sieciach telewizyjnych, dwie sale CNN, występ w MSNBC i trzy wywiady dla telewizji regionalnej za pośrednictwem Zooma, a także rozmowy z prowadzącym wieczorną porą, Jimmym. Fallon i Hakim Steele w ESPN. Udzielił tylko trzech wywiadów drukowanych.

Biały Dom wysłał prośby do mediów – i skargi od Stowarzyszenia Korespondentów Białego Domu – do Bidena o więcej wywiadów jeden na jednego i oficjalne konferencje prasowe.

Sekretarz prasowy Białego Domu Jen Psaki odpowiedział, że reporterzy nie potrzebowali „haftowanej poduszki”, aby zaangażować Bidena, ponieważ nie wahał się odpowiadać na pytania dziennikarzy podczas wydarzeń publicznych.

Ale takie wymiany często nie nadają się do dalszych pytań. Prezydent może zignorować pytania, na które może nie chcieć odpowiadać.

„Tymczasowe wymiany są niewystarczające, aby zbudować historyczny zapis poglądów prezydenta na szeroki zakres obaw publicznych. W tym pierwszym roku mieliśmy niewiele okazji, aby poznać poglądy prezydenta na szeroki zakres zagadnień” – powiedział Stephen Portnoy, prezes Stowarzyszenie Korespondentów Białego Domu i korespondent CBS New Radio, interesu publicznego.” „Im bardziej formalna jest wymiana z prasą, tym bardziej opinia publiczna będzie chciała dowiedzieć się, co człowiek ma na myśli”.

READ  Koronawirus: co dzieje się w Kanadzie i na całym świecie we wtorek

Prezydent odpowiadał na pytania w 55% wydarzeń, w których wygłosił uwagi lub przemówienie podczas pierwszego roku urzędowania, oraz ponad dwóch bardziej rozmownych prezydentów, Bill Clinton (48%) i Trump (41%).

Urzędnicy Białego Domu przywoływali tak częste kontakty z reporterami jako dowód na to, że Biden wykazał zaangażowanie na rzecz przejrzystości. Urzędnicy zauważyli również, że trwająca pandemia miała również wpływ na liczbę wywiadów i konferencji prasowych w pierwszym roku administracji.

„Myślę, że byliśmy bardzo przejrzyści”, powiedziała Karen Jean-Pierre, zastępca sekretarza prasowego Białego Domu. „Nie sądzę, że możesz po prostu podzielić i myślę, że musisz spojrzeć na to jako całość”.

Trump miał regularne, czasem długie rozmowy z reporterami, gdy żołnierz piechoty morskiej czekał na niego na South Lawn.

Tradycja „rozmowy o helikopterach”, przydomek ukuty przez nocnego gospodarza Stephena Colberta dla napiętych rozmów, była kontynuowana z Bidenem. Jednak urzędujący prezydent ma tendencję do utrzymywania krótkich wymian.

Takie nieformalne wymiany zdań dostarczają mniej niż idealnej dynamiki dziennikarzom próbującym uzyskać wgląd w myślenie Bidena w kwestiach o znaczeniu krajowym i globalnym. Szefowi łatwo też zignorować pytanie, na które nie chce odpowiadać.

W innych momentach Biden wykorzystywał giełdy do napędzania cykli wiadomości za pomocą zaledwie kilku słów.

Zapytany przez reportera po jego prywatnej wizycie u papieża Franciszka w Watykanie w październiku, czy pojawił się problem aborcji, Biden odpowiedział, że nie. Potem szybko zwrócił się do twierdzenia, że ​​Franciszek powiedział mu, że jest „dobrym katolikiem i muszę nadal przyjmować Eucharystię”.

Według urzędnika Białego Domu, który wypowiadał się pod warunkiem zachowania anonimowości w celu omówienia strategii komunikacyjnej administracji, administracja ceniła sobie znalezienie sposobów na porozumiewanie się z Amerykanami, gdziekolwiek się znajdują, ponieważ stara się zmaksymalizować ograniczony czas prezydenta na działania komunikacyjne.

W tym celu Manny Moi przeprowadził wywiad z Bidenem na YouTube i brał udział w „The Tonight Show”, aby przyspieszyć swój krajowy program i zachęcić Amerykanów do zaszczepienia się. Biały Dom uważa, że ​​takie platformy mogą ułatwić prezydentowi dotarcie do robotników z klasy średniej lub młodych Amerykanów, którzy nie są przywiązani do sieci kablowych lub New York Times.

READ  Omicron może doprowadzić Izrael do odporności na stada: urzędnik ds. zdrowia

Biden opierał się również na celebrytach, które mają duże obserwacje w mediach społecznościowych – w tym aktorce i autorce tekstów Olivii Rodrigo i Billu Nye the Science Guy – którzy nakręcili filmy z Bidenem, aby pomóc w prowadzeniu kampanii szczepień i komunikowaniu kluczowych inicjatyw w zakresie wydatków krajowych.

Biden nie jest pierwszym prezydentem, który wyszedł poza media głównego nurtu, próbując dotrzeć do Amerykanów.

Były prezydent Barack Obama pojawił się w filmie Zacka Galifianakisa „Between Two Fires”, aby pomóc sprzedać swoje prawo dotyczące opieki zdrowotnej, i odwiedził garaż komika Marca Marona, aby nagrać odcinek w popularnym podcastie WTF po strzelaninie do kościoła w Charleston w 2015 r. W obszernym wywiadzie dla Marrona Obama mówił szczerze o rasizmie.

Trump często wywoływał poranne i wieczorne programy opiniotwórcze w Fox News, programy, które pozwalały mu dotrzeć do swojej bazy bez filtra dziennikarzy.

Brian Ott, profesor komunikacji na Missouri State University, który studiuje przemówienie prezydenckie, powiedział, że brak konferencji prasowych Bidena i wywiadów z prasą głównego nurtu może pomóc wyjaśnić, dlaczego poparcie dla Bidena spadło do historycznie niskich poziomów, mimo że większość sondaży wskazuje, że większość jego krajowych program nie. Nadal popularny. z większością Amerykanów.

Podczas gdy kultura popularna i media społecznościowe zapewniają prezydentowi możliwość nawiązania kontaktu z częścią Ameryki, Ott powiedział, że komunikacja prezydenta z wyborcami za pośrednictwem tradycyjnych transmisji i prasowych serwisów informacyjnych – oraz organizowanie formalnych konferencji prasowych – będzie miała kluczowe znaczenie dla naprawienia tego rozdźwięku.

„Prezydencja zawsze była instytucją głównie retoryczną” – powiedział Ott. „Nie możesz prowadzić agendy bez rzucenia wizji, a część tego musi przejść przez prasę głównego nurtu”.

___

Pisarka Darlene Superville przyczyniła się do powstania tego raportu.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top