Apple podobno próbowało współpracować z Facebookiem, aby uzyskać część swoich przychodów

Facebook i Apple spierają się już od kilku lat; Firma Apple ogłosiła ponownie na WWDC 2020, że iOS będzie wymagał od aplikacji, aby prosiły użytkowników o wyrażenie zgody na śledzenie reklam w wielu aplikacjach. Facebook spędził większość kolejnych miesięcy Wypowiedz się przeciwko planom Apple A Przewiduj niestabilność przychodów Z powodu nadchodzących zmian, ale Funkcja udostępniona w iOS 14.5 w kwietniu 2021 roku. Zaskakujące jest jednak to, że a Nowy raport od Dziennik Wall Street Twierdzi, że zanim to wszystko się rozpadło, Facebook i Apple pracowały nad umową o partnerstwie i dzieleniu się przychodami.

według czasopismoA Apple i Facebook myśleli o usłudze subskrypcji, która oferowałaby wersję platformy bez reklam. A ponieważ Apple ogranicza zakupy w aplikacji, w tym subskrypcje, może to być naprawdę bardzo lukratywny układ.

Innym omawianym porozumieniem, które okazało się być punktem spornym, było to, że Apple zabrał część „wzmocnionych postów”, co w zasadzie sprowadza się do zapłaty za umieszczenie posta przed większą publicznością. Facebook zawsze rozważał zwiększanie liczby postów w ramach swojego portfolio reklamowego; Jak na przykład czasopismo Uwagi: Posty Boost są często wykorzystywane przez małe firmy, aby dotrzeć do większej liczby osób. Problem sprowadza się do Apple, twierdząc, że wzrosty powinny uwzględniać zakupy w aplikacji, które będą podlegały 30-procentowemu obniżeniu przychodów firmy. Z drugiej strony Facebook potwierdził, że są to produkty reklamowe, które nie podlegają obniżeniu przez Apple.

Od czasu wprowadzenia zmian w śledzeniu użytkowników w 2021 r. firma badawcza Insider Intelligence twierdzi, że 37 procent użytkowników iPhone’a zdecydowało się pozwolić firmom śledzić ich aktywność w aplikacjach. Odkąd zmiana weszła w życie, Facebook (obecnie Meta) odnotował dramatyczny spadek przychodów — a w zeszłym kwartale Meta Zgłoszono pierwszy spadek przychodów w historii firmy.

Ponieważ te dyskusje miały miejsce w latach 2016-2018, jesteśmy bardzo daleko od tych rozmów. Apple dokłada wszelkich starań, aby pozycjonować się jako adwokat prywatności, a Meta… cóż, Meta jest zajęta próbą uczynienia Metaverse. Ale przynajmniej na razie reklama jest jedynym zauważalnym sposobem zarabiania pieniędzy przez Meta, więc firma będzie musiała nadal dostosowywać się do świata, w którym ochrona przed śledzeniem aplikacji na iOS jest czymś, z czego korzysta większość użytkowników.

READ  co chcesz wiedzieć?

Wszystkie polecane przez Engadget produkty są starannie dobierane przez naszą redakcję, niezależnie od firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki afiliacyjne. Jeśli kupisz coś przez jeden z tych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top