Air Canada odwołało tego lata ponad 9500 lotów. Co to oznacza dla twoich planów podróży

Air Canada odwołało tego lata ponad 9500 lotów.  Co to oznacza dla twoich planów podróży

Samoloty Air Canada siedzą na płycie lotniska Pearson International Airport w Toronto 28 kwietnia 2021 r.Nathan Dennett/The Canadian Press

Air Canada ogłosiła w zeszłym tygodniu, że odwołuje tysiące lotów w lipcu i sierpniu, próbując stłumić „bezprecedensową presję”, którą przytłaczający powrót podróży wywierał na branżę lotniczą.

Linia lotnicza działała już przy zaledwie 80 procentach poziomu epidemii pandemii. Posunięcie to rozzłościło konsumentów i adwokatów, którzy twierdzą, że Air Canada powinna zaoferować lepsze odszkodowania setkom tysięcy pasażerów, których letnie loty zostały odwołane.

Air Canada ograniczyło loty letnie, ponieważ branża stoi w obliczu „bezprecedensowej presji” na operacje turystyczne

Rzecznik Air Canada, Peter Fitzpatrick, powiedział, że linia lotnicza wierzy, że zmiany w rozkładzie lotów ogłoszone w zeszłym tygodniu pomogą ustabilizować sytuację, ale ostrzegł, że zajmie to trochę czasu.

Oto, co oznacza anulowanie rezerwacji dla Twoich planów podróży.

Ile lotów zostanie odwołanych?

Ponad 9500 lotów zostanie odwołanych w lipcu i sierpniu – czyli średnio 154 loty dziennie – ponieważ Air Canada zamierza obciąć 15 procent swojego rozkładu, z których większość będzie skierowana do i z Toronto lub Montrealu.

Trzy trasy z Montrealu do Pittsburgha w Baltimore i Kelowna w Kolumbii Brytyjskiej zostaną tymczasowo zawieszone. Air Canada zawiesi również trasę z Toronto do Fort McMurray w Alta.

Fitzpatrick powiedział, że loty międzynarodowe pozostaną nienaruszone, częściowo dlatego, że trudno je zmienić.

Powiedział, że niektóre z głównych problemów linii lotniczej dotyczą późnych wieczornych lotów samolotami jednonawowymi. Fitzpatrick dodał, że ograniczenie lotów wieczornych pozwoliłoby Air Canada poprawić wydajność start-upów następnego ranka, pomóc ustabilizować rozkład lotów i pomóc w innych obszarach, takich jak obsługa bagażu, catering i obsługa samolotów.

Czy Air Canada oferuje zwroty i odszkodowanie?

Obecnie polityka Air Canada dotycząca opóźnień i odwołań zapewnia klientom możliwość otrzymania pełnego zwrotu pieniędzy bez względu na przyczynę, jeśli lot został odwołany lub opóźniony o więcej niż trzy godziny lub jeśli do planu podróży zostanie dodane połączenie.

READ  Wielka Brytania wyda tysiące tymczasowych wiz kierowcom ciężarówek, aby złagodzić problemy w łańcuchu dostaw

Linia lotnicza oferuje również odszkodowanie – Różnić się od zwrotów – Od 400 USD do 1000 USD z powodu odwołania lub opóźnienia dla pasażerów, którzy przybyli do miejsca docelowego co najmniej trzy godziny po planowanym czasie przylotu z powodów leżących pod kontrolą Air Canada, niezwiązanych z kwestiami bezpieczeństwa.

Anulowanie z przyczyn pozostających pod kontrolą Air Canada obejmuje problemy z harmonogramem załogi lub brak dostępności sprzętu. Jednak pasażerowie, których loty zostały odwołane z powodu problemów związanych z bezpieczeństwem, takich jak problemy z konserwacją, aktualizacje porad dotyczących podróży, zła pogoda, członkowie załogi lub chorzy pasażerowie, nie będą uprawnieni do odszkodowania.

Nadchodzi większa ochrona pasażerów. Zmiany w Regulaminie Ochrony Pasażerów Lotniczych, które weszły w życie w 2019 r Wymagaj od linii lotniczych zapewnienia Zwroty kosztów lub loty alternatywne dla pasażerów, których loty zostały odwołane lub opóźnione o co najmniej trzy godziny z przyczyn niezależnych od przewoźników. Wejdzie w życie 8 września.

Linie lotnicze zwracają pieniądze pasażerom, którzy borykają się z dużymi opóźnieniami, odwołaniami na podstawie nowych przepisów

Zmiany umożliwiają klientom wybór między zwrotem a innym lotem odlatującym w ciągu 48 godzin odpowiednią linią lotniczą lub partnerską linią lotniczą bez dodatkowych kosztów. Wielcy przewoźnicy muszą wsadzać klientów do samolotów konkurencji. Ale do tego czasu pasażerowie, których loty zostały odwołane lub opóźnione o co najmniej trzy godziny z przyczyn, których linia lotnicza nie kontroluje, w tym z powodu pogody lub zamkniętych granic, nie są uprawnieni do zwrotu pieniędzy, a linia lotnicza musi zmienić ich rezerwację na następny dostępny lot.

Jak sprawdzić, czy Twój lot został naruszony?

Powietrze Kanada Strona statusu lotu Na swojej stronie internetowej informują pasażerów, którzy już zarezerwowali lot, o tym, czy został on odwołany z tygodniowym wyprzedzeniem. Pasażerowie posiadający rezerwację mogą wpisać w wyszukiwarkę numer lotu lub trasę oraz datę wylotu.

READ  Ujawniono tajną umowę Apple z Chinami o wartości 275 miliardów dolarów Nowości

Kiedy rezerwujesz lot w Air Canada, linia lotnicza informuje, że jesteś również automatycznie zarejestrowany w celu otrzymywania powiadomień o lotach, które można ponownie potwierdzić podczas odprawy. Jeśli masz więcej pytań, podróżni w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych mogą w każdej chwili zadzwonić pod numer 1-888-247-2262.

Co zrobić, jeśli zgubisz bagaż

Jeśli nie możesz znaleźć swojego bagażu w centrum odbioru bagażu, Air Kanada mówi Aby skontaktować się z agentem obsługi bagażu po przylocie, który poprosi Cię o dane kontaktowe, szczegółowy opis bagażu i przedmiotów, odcinki odbioru bagażu i karty pokładowe.

Informacje te zostaną wykorzystane do stworzenia raportu z wypadku WorldTracer, który można wykorzystać na Witryna WorldTracer Aby zaktualizować lub sprawdzić status zagubionego bagażu. Air Canada radzi wszystkim, którzy nie sporządzą natychmiast tego zgłoszenia wypadku, aby jak najszybciej skontaktowali się z Centralnym Biurem Bagażu Air Canada pod numerem 1-888-689-2247.

Jeśli Twój bagaż nie zostanie znaleziony po trzech dniach, zostaniesz poproszony o wypełnienie formularza śledzenia bagażu, który można znaleźć tutaj.

W przypadku zagubienia bagażu Air Canada zwróci opłatę za bagaż rejestrowany i zapewni tymczasową rekompensatę za „uzasadnione wydatki poniesione na wynajem lub niezbędne przedmioty”. Możesz poprosić o zwrot pieniędzy tutajo ile Twoje roszczenia są poparte rachunkami.

„Każda opóźniona torba jest dla nas kosztowna w obsłudze i dostarczeniu po locie, więc jesteśmy podwójnie zmotywowani, aby bagaże dotarły z klientami” – powiedział Air Canada w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

z raportami z David MilsteadA Eric Atkins i prasa kanadyjska.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *