Zatłoczenie portów, wysokie ceny kontenerów, zaległości, chaos: szczyt sezonu żeglugowego nadszedł z piekła rodem

Przygotuj się na świąteczny sezon wyprzedaży.

za pomocą Wilk Richter NS Wilcza ulica.

Obecnie w portach Los Angeles i Long Beach cumuje 56 statków towarowych. Obejmuje to rekordowe 44 kontenerowce, pobity niesławny rekord 40 w lutym 2021 r. Jest to okres poprzedzający sezon świątecznych wyprzedaży w Stanach Zjednoczonych, kiedy detaliści starają się gromadzić zapasy, które występują w wielu kategoriach, w tym Te ubrania już mi się kończą. Zielone kropki to statki towarowe, czerwone kropki to wektory (Image via Maritime Traffic):

Amerykanie, wpłacając 5 bilionów dolarów, które rząd pożyczył i wyrzucił w ciągu ostatnich 18 miesięcy, oraz 4 biliony dolarów, które Rezerwa Federalna wydrukowała i wyrzuciła na rynki finansowe, wydają pieniądze na towary, co prowadzi do historycznego wzrostu wydatków.

Ponieważ produkcja wielu dóbr konsumpcyjnych została przeniesiona za granicę przez Korporacyjną Amerykę, od Apple do Zappos, do krajów z tanią siłą roboczą, te rzeczy muszą być importowane.

Obecnie istnieją pewne oznaki, że popyt konsumpcyjny na towary może nieco cofnąć się z historycznego szczytu. Ale może to być spowodowane kombinacją czynników, w tym brakiem niektórych produktów u sprzedawców detalicznych. Wielu detalistów narzekało na to, w tym detaliści odzieżowi, tacy jak Nordstrom.

Pomimo widocznej utraty impetu wzrostowego w ciągu ostatnich kilku miesięcy, Sprzedaż utrzymuje się na krzywo wysokim poziomie:

Teraz jest szczyt sezonu żeglugowego w okresie poprzedzającym sezon świątecznych wyprzedaży, porty są zatłoczone, na placach kolejowych roi się od kontenerów, spedytorzy narzekają na brak kierowców w branży transportowej, magazyny są przepełnione, wszyscy narzekają na brak robocizny, a pojemniki są zablokowane, splątane i przekierowywane.

Każdy kontener, który stoi na statku stojącym na kotwicy i czeka na nabrzeżu, albo utknie gdzieś na stacji kolejowej lub w porcie, jest kontenerem, którego nie może dostać żaden inny załadowca z ładunkiem gotowym do wysyłki. I trwała szalona walka o puste pojemniki.

READ  Kierowcy twierdzą, że stacji ładowania pojazdów elektrycznych na odcinku od Ottawy po granicę Quebecu jest niewiele

Zatłoczenie portów w Azji nie pomaga. 11 sierpnia Chiny zawiesiły działalność na nowo wybudowanym terminalu kontenerowym W porcie Ningbo-Zhoushan, drugim po Szanghaju najbardziej ruchliwym porcie w Chinach, i od razu wszystko się pogorszyło. Kontenerowcy zmienili trasę statków i poinformowali klientów o dużych opóźnieniach, ponieważ inne porty również nie były w stanie obsłużyć dodatkowych statków.

Terminal kontenerowy w Ningbo wznowił działalność trzy dni temu. Ale nagromadzenie kontenerów w porcie i na statkach, wraz z chińskimi przewoźnikami samochodowymi i kolejowymi, a także chaos, jaki wywołał w świecie żeglugi, będą nadal zakłócać przepływ kontenerów i towarów być może przez tygodnie.

W porcie w Los Angeles import załadowanych kontenerów przez pierwsze siedem miesięcy do lipca tego roku wzrósł o 20% w porównaniu z tym samym okresem w rekordowym roku 2019, osiągając 3,3 miliona TEU (jednostek ekwiwalentnych dwudziestu stóp, standard branżowy). ). ):

Według danych konsultantów Drewry Supply Chain, średnia cena wysyłki 40-stopowego kontenera z Szanghaju do Los Angeles wzrosła w ciągu tygodnia do 26 sierpnia do rekordowej wysokości 11 362 dolarów, czyli ponad pięciokrotnie więcej niż przed pandemią, która wynosiła około 2000 dolarów.

Średnia stawka za wysyłkę 40-stopowego kontenera z Szanghaju do Nowego Jorku wzrosła w ciągu tygodnia do 14 136 USD za 40-stopowy kontener.

Indeks Drewry Composite Index, czyli globalne ceny kontenerów, podskoczyły do ​​nowego rekordu wynoszącego 9818 USD za kontener o długości 40 stóp. Indeks był znacznie poniżej 2000 dolarów przed pandemią.

Według Drewry’ego stawki frachtu kontenerowego również wzrosły, ale ze znacznie niższych poziomów: z Los Angeles do Szanghaju średnia stawka wzrosła o 170% rok do roku do 1398 USD za kontener 40-stopowy.

Kiedy rozmawiasz z ludźmi, którzy muszą wysyłać kontenery do USA lub z USA do Azji, słyszysz serię historii o „kontenerach z piekła rodem”, które ugrzęzły w jednym miejscu, potem zostały przekierowane, a następnie wskoczyły w inne, i w końcu przyjechałem później niż planowałem i po wielu godzinach próbowania tego wszystkiego.

READ  Zysk BC Ferries nie wystarczył prezesowi na utrzymanie pracy

Narzekają na wysokie stawki, które przekroczyły tutaj średnią Drewry’ego z dużymi marżami. Pojawiają się narzekania, że ​​przewoźnicy kontenerowi, po przejściu przez bardzo wzburzone wody w 2015 i 2016 roku, zbytnio zestalili się, a teraz kilku pozostałych głównych przewoźników robi, co chce i pobiera, co chce, i uchodzi na sucho, niekończąca się frustracja nadawców. Dlatego ci spedytorzy muszą znaleźć sposób na przeniesienie dodatkowych kosztów na swoich klientów. Tak się też dzieje.

Lubisz czytać WOLF STREET i chcesz ją wesprzeć? Używaj programów do blokowania reklam – całkowicie rozumiem dlaczego – ale czy chciałbyś wesprzeć witrynę? Możesz przekazać darowiznę. Bardzo to doceniam. Kliknij na kufel piwa i mrożonej herbaty, aby dowiedzieć się, jak to zrobić:

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia e-mailem, gdy WOLF STREET opublikuje nowy artykuł? Rejestracja tutaj.

Obserwuj naszych sponsorów, Klasyczne metalowe systemy dachoweOmów korzyści płynące z używania produktów, które tworzą.

Informacje o produkcie są dostępne na Klasyczne metalowe systemy dachoweProducent pięknych powierzchni metalicznych.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *