Siły Kosmiczne starają się rozwiać zamieszanie wokół wyboru technologii tankowania Northrop Grumman

Siły Kosmiczne starają się rozwiać zamieszanie wokół wyboru technologii tankowania Northrop Grumman

ORLANDO, Floryda – W następstwie niedawnego ogłoszenia firmy Northrop Grumman, że wybrała ona swój port tankowania satelitów jako preferowany standard dla satelitów wojskowych, urzędnik Dowództwa Systemów Kosmicznych stwierdził, że oświadczenie firmy zostało błędnie zinterpretowane jako czyniące Northrop jedynym dostawcą.

Zaprojektowana przez Northrop Grumman dysza do tankowania satelity, znana jako moduł pasywnego tankowania, została poddana przeglądowi przez Biuro Integracji Systemów Dowództwa Systemów Kosmicznych i została zatwierdzona do stosowania w przypadku aktywów bezpieczeństwa narodowego o dużej wartości – nie oznacza to jednak, że wyboru, powiedziała reporterom 31 stycznia płk Joyce Paulson, dyrektor ds. usług, mobilności i logistyki.

Podczas spotkania z reporterami na konferencji branżowej SpaceCom Paulson nalegał, aby dowództwo w dalszym ciągu oceniało inne rozwiązania w zakresie tankowania pod kątem potencjalnego zastosowania.

Wyjaśniła, że ​​moduł pasywnego tankowania (PRM) firmy Northrop Grumman został opracowany dzięki funduszom rządowym, w związku z czym przeszedł specjalistyczną ocenę jako własność intelektualna stanowiąca własność rządu. Doprowadziło to do jego zatwierdzenia jako standardu tankowania dla satelitów wojskowych. Paulson podkreślił jednak, że nie uniemożliwia to przyjęcia innych opcji opracowanych komercyjnie.

Komentarze Paulsona sugerują, że po ogłoszeniu Northropu nastąpiła reakcja branży, która doprowadziła niektórych do wniosku, że firma uzyskała wyłączny monopol i że wybór osób o ograniczonej możliwości poruszania się może zniechęcić przedsiębiorstwa do inwestycji i innowacji.

Konkurs trwa

Omawiając ogłoszenie urzędnicy Northrop Grumman z pewnością zwrócili uwagę, że wybór PRM nie jest wyłączny.

Paulson powiedział, że Dowództwo Systemów Kosmicznych zamierza w dalszym ciągu promować konkurencję w branży.

„Istnieje port tankowania PRM, a także inne porty tankowania, których szukamy i z którymi zawieramy umowy” – powiedział Paulson.

Biuro Integracji Systemów Dowództwa Systemów Kosmicznych dokonało przeglądu i zarekomendowało PRM. „Nie ma w tym nic szczególnie kontrowersyjnego” – stwierdziła. „Ale ten projekt jako pierwszy przechodzi proces wejścia na pokład, ponieważ jest to projekt będący własnością rządu”.

READ  Lądowanie indyjskiego statku kosmicznego Chandrayaan 3 na Księżycu toruje drogę nowemu wyścigowi kosmicznemu

„Współpracujemy z innymi partnerami, aby ocenić ich projekty i ustalić, jaki jest najlepszy proces poddania tych projektów ocenie przez większą społeczność Sił Kosmicznych” – dodał Paulson.

Strategia przejęcia do ustalenia

Paulson zauważył, że wiele szczegółów dotyczących sposobu, w jaki Siły Kosmiczne będą zamawiać systemy i usługi tankowania, nie zostało jeszcze ustalonych, ponieważ służby nadal przeglądają dokumenty dotyczące wymagań i nie otrzymały jeszcze zatwierdzonego finansowania na ten wysiłek.

Wybór PRM jako preferowanego interfejsu dla satelitów Sił Kosmicznych wskazuje, że port będzie prawdopodobnie używany przez rząd do przesyłania bardziej wrażliwych ładunków służących bezpieczeństwu narodowemu. Ponieważ rząd jest właścicielem własności intelektualnej, gdyby inne firmy chciały konkurować o kontrakty na paliwo, mogłyby uzyskać specyfikacje techniczne umożliwiające zbudowanie kompatybilnego portu.

Paulson zauważył, że w nadchodzących eksperymentach zostaną zademonstrowane inne interfejsy tankowania opracowywane na rynku komercyjnym, takie jak port RAFTI firmy Orbit Fab.

W przyszłym miesiącu firma planuje wysłać klientom od 15 do 20 portów RAFTI, z czego około połowa przeznaczona dla Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych, powiedział 31 stycznia dyrektorowi generalnemu Orbit Fab Danielowi Faberowi w SpaceNews.

„Przeszliśmy pozytywnie recenzje projektu” – powiedział. „Wysyłamy do rządu w celu włączenia go do funkcji rządowych. Ponownie nie jestem pewien, co dokładnie oznacza ogłoszenie PRM.

Adam Harris, dyrektor handlowy OrbitFab, powiedział, że firma współpracuje z Northrop Grumman, który zainwestował w OrbitFab.

„Współpracowaliśmy z nimi i ich technologią, aby ukończyć proces tankowania” – powiedział Harris. „Jedną z najważniejszych rzeczy, które usłyszeliśmy na tej konferencji, jest to, że Departament Obrony naprawdę chce zatankować paliwo, co nas zachęca”.

Odnosząc się do wyboru RPM, Harris powiedział: „Przymiotniki, które pojawiły się w komunikacie prasowym, przeczytałem z przymrużeniem oka”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *