Recenzja ΔV: Rings Of Saturn: Wydobywanie asteroid okazało się złotem w grze kosmicznej

Recenzja ΔV: Rings Of Saturn: Wydobywanie asteroid okazało się złotem w grze kosmicznej

Nie pamiętam, kiedy ostatni raz walczyłem tak mocno, żeby dostać się do meczu.

Nie zrozumiałeś. Nie mówię, że ΔV: Pierścienie Saturna to udręka czy harówka. Trudno mi było, ponieważ za każdym razem, gdy go włączałem, mogłem zgubić się na wiele godzin grać On ona. Nie próbuj wygrać, nie podążaj za historią i nie szukaj „postępu”. Po prostu wydobywanie, odkrywanie, dryfowanie w pustce. To gra, której nie chcę wyczerpać, ponieważ bardzo mi się podoba. Podczas tego wstępu dwukrotnie wracałem do „szybkiego nurkowania”.

Nie ma treści. To nie jest jedna z tych kompulsywnych, wiecznie manipulacyjnych gier. Możesz przez nią skutecznie handlować i być może znaleźć wszystkie jej sekrety i przedmioty tak szybko, jak to możliwe. Nie byłoby to dokładnie złe, ale mija się to z celem: jest to gra, którą można się cieszyć, a nie konsumować.

Wynika to po części z jego wąskiego ukierunkowania. Możesz rozwijać swój własny styl, ducha i sposoby, ale Triangle Vee Colon Rings polega na wydobywaniu i wydobywaniu w szczegółowej symulacji fizyki 2D. Brzmi to sucho i nudno, ale tak jak gra z otwartym światem może stać się świetna, czyniąc podróżowanie zabawną, część gier kosmicznych, której całkowicie unikam, może stać się wysublimowana, czyniąc przyziemną pracę wyzwaniem i satysfakcją.


Źródło obrazu: Oprogramowanie Rock Paper Shotgun / Kodera

Jesteś okrągłym górnikiem, kapitanem gigantycznego statku, niczym więcej niż wspaniałego wiadra, zbudowanego w jednym celu: zanurzyć się gdziekolwiek w dumnych pierścieniach planety Saturn. Głębsze nurkowania wymagają więcej czasu i paliwa, aby powrócić i są bardziej niebezpieczne, ponieważ przyjaźni górnicy stają się rzadsi niż banici z tajemnicami i ekstremalnymi pomysłami, z których niektórzy nazywali mnie kiedyś „współpracownikiem”.

READ  Wycieczka złotej rączki na festiwal zaćmienia w Teksasie | Aktualności

Tak więc na początku będziesz trzymał się płytkich wód, kiedy tylko zechcesz przejechać się spokojnie lub przetestować nową konfigurację. Istnieją bardziej wymyślne statki i mnóstwo opcji sprzętu, ale wiele z nich to dodatki. Podstawy to otwieranie asteroid za pomocą masowego kierowcy, a następnie wypychanie ich w górę i łapanie w ładowni – i wyrzucanie ich ponownie, jeśli hamujesz, zanim się zamkną. Zaoszczędź, a możesz użyć mikrofal lub lasera (niewidocznego, dopóki nie przecinają powstałej chmury pary), które zamiast tego otwierają skały kosmiczne. Samoloty do odzyskiwania i prawdopodobnie chwiejne ramię manipulatora można zamontować, aby przewieźć rudę, ale nawet one są tylko środkami pomocniczymi. To nie jest aktualizacja, to tylko kolejna opcja, ponieważ wszystkie działają niedoskonale. Twoje narzędzia pracują z tobą, a nie dla ciebie.

Możesz pomyśleć, że trzymanie się mojego skromnego statku początkowego polega głównie na tym, że jestem twoim zwykłym upartym krzemiennym toporem, nigdy wcześniej nie widzianym na mapie Skyrim, ale tak nie jest. Statek, który najbardziej Ci odpowiada, to statek. Sprzęt, który lubisz, jest najlepszym sprzętem. Sposób, w jaki lubią kopać lub unikać kopania ze względu na kilka pobocznych czynności, jest najlepszym sposobem na kopanie. Albo unikaj.


Statek kosmiczny porusza się ostrożnie przez środek asteroidy w V: Pierścienie Saturna
Źródło obrazu: Oprogramowanie Rock Paper Shotgun / Kodera

Tam są tajemnice. Opuszczone statki, kapsuły ratunkowe, piraci, by zostać kosmicznym gliną (którzy mogą zarabiać, niektórzy nawet wyjaśniają swoje motywy). Twoja załoga analizuje i naprawia rudy, śledzi ciągle zmieniające się punkty zainteresowania, a czasami pojawia się mini-historia, którą możesz śledzić zamiast jednego głównego wątku. Istnieją napięcia z darmowymi anarchistami, ale to nie prośby poboczne czekają na liście, nie wiedza czeka na umieszczenie na twojej wiki. Pierścienie Saturna w przeważającej mierze dotyczą atmosfery.

READ  SpaceX Falcon 9 Starlink 6-39

Większość sprzętu można modyfikować, po części w celu wykorzystania świetnej symulacji fizyki i systemów technicznych, ale także w celu eksperymentowania – dostosowywania, a nie ulepszania. Istnieje kilka montowanych na górze HUD-ów, które uruchamiają się jak komputer z lat 80-tych, ale są dla mnie po prostu zbyt zajęte. Zamiast tego części OCP-209 obracają się do pozycji, ale okrągły wyświetlacz ładunku i półprzezroczysty odczyt czujnika przebijają tę funkcję – dajcie tę usterkę, do cholery. Drugi odbija przedmioty i chwieje się, gdy mocno się kręcisz. Te fantazyjne iskierki są, cóż, czyjąś rzeczą.

„Twoja załoga analizuje i naprawia rudy oraz śledzi stale zmieniające się punkty zainteresowania, a czasami pojawia się mini-historia, którą możesz śledzić zamiast jednego głównego wątku”.

Jeden z modeli autopilota doceniam tylko dlatego, że jego wyświetlacz przekłada odczyty LIDAR-u na obwód, który pomaga mi odróżnić skały od porzuconych statków bez odrywania wzroku od kierownicy. Tańsze modele tego nie mają, a droższe modele są wyposażone w funkcje, których nie potrzebujesz. Nie chodzi o nonsens dotyczący „poziomu”, który zatruł tak wiele projektów gier w ciągu ostatnich kilku lat. Ten autopilot średniej klasy pomaga mi lokalizować dryfujące skarby, które pojawiają się nie jako ikony, ale w rozmytych kierunkach, dlatego tak wiele nauki czytania odczytów jest na początku przytłaczające. the niesamowity Przejścia muzyczne i krawędzie ekranu świecą na niebiesko, gdy w pobliżu jest coś dobrego, ale „w pobliżu” to rozległa siatka w kosmosie, a ja nadal muszę podążać za tym, co wyobrażam sobie, jest przeczuciem członka załogi na temat dziwnego odczytu czujnika, aby faktycznie to znaleźć. Krawędzie również świecą na czerwono, gdy pojawia się niebezpieczeństwo… lub gdy lecisz do tyłu z prędkością 105 m/s przez gęste pole asteroid i zaczyna grać muzyka rockowa, a Ty zdejmujesz rękę z kontrolek, aby się nią cieszyć, jesteś szalony.

READ  Space Cafe Radio - ISU SSP2022 Special w Oeiras, Portugalia - z dr James (Jim) Green

Mały statek kosmiczny w głębi kosmosu otrzymuje wiadomość od innego V: pierścieni Saturna

W V: Rings of Saturn statek kosmiczny przyczepił się do stacji skarpet i otworzył właz dokujący.

Ekran wydarzenia pokazuje anomalię radarową na pobliskiej planecie, a dwie postacie rozmawiają o uratowaniu jej w V: Pierścienie Saturna

Statek kosmiczny natyka się na inny statek dryfujący w kosmosie bez załogi na pokładzie w V: Pierścienie Saturna
Źródło obrazu: Oprogramowanie Rock Paper Shotgun / Kodera

Statki NPC nie wydają dźwięku, chyba że w coś uderzą. Załoga będzie wymieniać prywatne, tajemnicze wiadomości z witającymi ją statkami (niestety zbyt często powtarzając niektóre kwestie). Jeden z pilotów przemycił na pokład kota. Uratowałem jeden statek za pomocą kombinacji silników odrzutowych RA-K44 i podwójnych wiązek mikrofal, które okazały się tak potężne, że nie można było ich zaminować, ponieważ nie mogłem zainstalować tego cholerstwa. Pomimo realistycznej fizyki i zastraszających liczb, wiele Pierścieni przypomina statek. Ty się nie liczysz. ty prowadzisz. Nie odrzucasz automatycznie spraw zasadniczych, wybierasz pomoc, która sprawia Ci przyjemność

W rezultacie nie uderzyło mnie to zwykłymi żalami, jak Minecraft. Nie gromadzę pieniędzy dla ich własnego dobra, próbuję różnych statków i konfiguracji sprzętu, wypatruję odrzuconych przedmiotów, witam nieznajomych, mając nadzieję, że odkryją coś interesującego, lubię dla nich nurkować, a potem przestaję, kiedy mam dość. Nurkowanie może oznaczać mini-przygodę lub zastraszające spotkanie, ale najprawdopodobniej będzie to czterdzieści minut ręcznego dryfowania i spokojnego wydobycia, przerywane kilkoma przerażającymi robakami, kiedy moje nonszalanckie nawyki przyniosły owoce w postaci skały, tak jak stało się to z Hardspace Colon Shipbreaker, jego bardziej przyjaznym kuzynem. Są inne rzeczy do zrobienia, ale ich sednem jest odwiedzanie niesamowitych głębi kosmosu i cieszenie się maszynami science-fiction, które wykonują tę niesamowicie przyziemną rzecz. To nie będzie dla wszystkich dokładnie z tego powodu. Ale podobnie jak prawdziwy laser, jest fachowo skalibrowany, by trafić prosto w serce.


Ta recenzja jest oparta na recenzji kompilacji gry dostarczonej przez wydawcę Kodera Software i Kurki.games.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *