Przedłużenie linii Trillium opóźnione do wiosny 2023 r.

Rozbudowa linii trillium północ-południe zakończy się najwcześniej w maju 2023 r., dziewięć miesięcy po wyznaczonym w umowie terminie w sierpniu 2022 r., wysłuchali w piątek radni.

Ostatnie opóźnienie oznacza, że ​​studenci Carleton będą mieli dodatkowy pełny rok akademicki bez transportu kolejowego, a każdy inny podróżujący między centrum miasta a Riverside South lub międzynarodowym lotniskiem w Ottawie będzie jechał autobusami dłużej. niż wcześniej oczekiwano.

Miejski kierownik budowy kolei przekazał Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego to, co powiedziała wykonawcy Transit NEXT, spółce zależnej w całości należącej do SNC-Lavalin, o przyczynach opóźnienia.

„Myślę, że będą odnosić się do opóźnień COVID, skutków dystansu społecznego, presji na rynku, niektórych efektów użyteczności” – powiedział Michael Morgan.

W pokazie slajdów, który podzielił się z członkami rady, większość stacji została częściowo zbudowana, a tory nie znajdowały się jeszcze w obszarach takich jak Riverside South.

„Nadal musimy zobaczyć pewien postęp w kluczowych etapach” – powiedział Morgan.

Pracownicy miasta Ottawa podzielili się tym obrazem przyszłego budynku terminala Bowesville na południowym krańcu podczas prezentacji na panelu w grudniu 2021 r. Linia Trillium miała zostać ukończona w sierpniu 2022 r., ale projekty budowlane, które miały zostać dostarczone, zostaną przesunięte do Maj 2023. (miasto Ottawa)

Na początku tego roku niektórzy radni poprosili o sprawdzenie, czy projekt Trillium Line o wartości 1,6 miliarda dolarów jest opóźniony – po tym, jak poinformowała o tym CBC News – ale musieli czekać ponad dziewięć miesięcy na harmonogram.

Linia Trillium w kierunku południowym jest pierwszym z trzech odcinków kolejowych, które mają zostać otwarte w ramach dużej drugiej fazy lekkiej kolei w Ottawie.

Linia konfederatów też może się opóźnić

Inna grupa, Kiewit Eurovia Vinci, prowadzi linię energetyczną Union Power Line na wschód i zachód.

Morgan powiedział członkom rady, że praca na Zachodzie – dodanie 11 stacji i pokonanie 15 kilometrów toru do stacji Moodie Drive i Baseline – pojawiła się 10 miesięcy za późno „na papierze”.

Odcinek ten ma zostać ukończony do maja 2025 r., ale Morgan powiedział, że tunelowanie w obszarze Westboro natrafiło na głębokie błoto i występują problemy z wydajnością.

READ  Lepka inflacja bazowa utrzymuje presję na podwyżkę stóp procentowych w Kanadzie

Powiedział, że miasto dokona przeglądu harmonogramu na początku 2022 r. z wykonawcą Wschód-Zachód, aby sprawdzić, czy można go skrócić.

Przedłużenie Linii Konfederatów na zachód w końcu zostałoby otwarte, ale budowniczowie Kiewit Eurovia Vinci znaleźli głębokie błoto i napotkali problemy z poziomem wód gruntowych podczas drążenia tunelu w pobliżu Sir John A. Macdonald Parkway. (miasto Ottawa)

Wydaje się, że przedłużenie linii Union na wschód do Via Tarim w Orleanie przebiega pomyślnie. Morgan wyraził „wykalkulowany optymizm”, że te pięć stacji i 12 kilometrów torów zostanie ukończonych do listopada 2024 r.

Linia Trillium podlega wzajemnej recenzji

Coun skupia się na budowaniu linii trillium. Jednak Carol Ann Meehan, ponieważ jej południowy kraniec będzie służył jej wyborcom Riverside South.

Po zobaczeniu kilku problemów nękających linię Union na etapie 1 LRT, w tym dwóch wykolejeń, Meehan szukał zapewnień, że jego problemy nie powtórzą się na linii Trillium. SNC-Lavalin jest głównym graczem w obu przypadkach.

W piątek Komisja Finansowa zatwierdziła pomysł, aby poprosić pracowników miasta o przeprowadzenie „przeglądu wzajemnego” w celu przyjrzenia się wszelkim problemom projektowym, konstrukcyjnym lub szkoleniowym, które mogą zostać rozwiązane, nawet przed ukończeniem linii północ-południe.

Miasto zatrudni doświadczonego konstruktora kolei lub agencję kolejową do przeglądu projektu Trillium Line, który ma potrwać od trzech do czterech miesięcy i „zostanie ukończony w czasie wystarczającym, aby wpłynąć na końcowe wyniki projektu”, zgodnie z notatką Morgana.

Zgłoszenie techniczne firmy SNC-Lavalin podczas dwukrotnego ubiegania się o kontrakt na Trillium Line nie osiągnęło 70 procent wymaganego wyniku. Jednak zapis w RFP pozwalał miejskiemu komitetowi wykonawczemu i tak odstąpić od oferty firmy SNC-Lavalin w procesie przetargowym. Ani Rada, ani opinia publiczna nie wiedziały o istnieniu tego przepisu.

Citi zapłaci 6,3 miliona dolarów za garaż

Komitet postanowił również wydać dodatkowe 6,36 miliona dolarów na zakup gruntu wydzierżawionego od CP Rail, aby umożliwić późniejszą rozbudowę nowego obiektu do konserwacji i magazynowania Trillium Line na sąsiedniej nieruchomości.

READ  Dlaczego Toyota nie jest kompleksowa w samochodach elektrycznych?

Miejska dzierżawa wygasa, powiedział Morgan, a zakup 5,9 hektara pozwoli miastu na ponowne wykorzystanie budynków znajdujących się już na miejscu. Pomieści również flotę większą niż linia Trillium, jeśli linia będzie oferować więcej pociągów niż obecnie planowane 12-minutowe odstępy.

Linia Trillium ma nowy obiekt konserwacyjny, widoczny z daleka, budowany w pobliżu Walkley Road. Stalowa rama pomieści automatyczną myjnię samochodową, dzięki czemu pociągi nie będą musiały być myte ręcznie. Komitet zgodził się na zakup sąsiedniego gruntu. (miasto Ottawa)

Niektórzy członkowie rady kwestionowali, dlaczego wykonawca Trillium Line nie był odpowiedzialny za ziemię.

„Czy to świąteczny prezent dla firmy SNC-Lavalin, czy też nam oddadzą?” – zapytał Kun. Dziekani Diane.

Morgan powiedział jej, że miasto zaczęło kupować, aby firma SNC-Lavalin miała do niego dostęp.

Zarówno weryfikacja wzajemna, jak i zakup gruntów będą wymagały pełnego zatwierdzenia przez zarząd w styczniu.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *