Prezes zapowiada, że ​​w sklepach Metro szykują się podwyżki

Prezes zapowiada, że ​​w sklepach Metro szykują się podwyżki




Rosa Saba, prasa kanadyjska

Opublikowano we wtorek, 30 stycznia 2024 o 14:46 ET



Ostatnia aktualizacja wtorek, 30 stycznia 2024 o 16:40 ET

MONTREAL – W sklepach spożywczych Metro Inc. zaczną pojawiać się wyższe ceny. Dyrektor generalny Eric La Fleche powiedział we wtorek, że w przyszłym tygodniu, po zakończeniu ogólnobranżowej przerwy w dostawie prądu w sprawie podwyżek cen dostawców.

„Negocjujemy najlepiej, jak potrafimy i opóźniamy tak bardzo, jak to możliwe, niektóre podwyżki, o które wnioskują nasi dostawcy” – powiedziała La Fleche na wirtualnej konferencji prasowej.

„Niestety niektóre ceny zaczną rosnąć”.

La Fleche twierdzi, że jednym z produktów, za który klienci Metro zapłacą więcej, jest sok pomarańczowy ze względu na problemy z uprawami pomarańczy.

„To będzie coś wielkiego” – powiedział. „Oczywiście będziemy sprzedawać znacznie mniej soku pomarańczowego”.

La Flèche dała jednak pewną nadzieję na przyszłą stabilność, twierdząc, że liczba wniosków dostawców o podwyżkę cen znacznie spadła w porównaniu z najwyższą wartością w zeszłym roku i roku poprzednim.

„A więc to dobra wiadomość” – powiedział. „Wolumen zamówień wraca do bardziej normalnego poziomu.”

Komentarze pojawiły się po tym, jak sprzedawca artykułów spożywczych i aptek odnotował zysk w pierwszym kwartale w wysokości 228,5 mln dolarów, przy wzroście sprzedaży o 6,5%.

Metro podało, że jego zysk na akcję rozwodnioną wyniósł 99 centów za kwartał zakończony 23 grudnia, w porównaniu z zyskiem w wysokości 231,1 mln dolarów, czyli 97 centów na akcję rozwodnioną rok wcześniej, kiedy spółka miała więcej akcji w obrocie.

Całkowita sprzedaż wyniosła 4,97 miliarda dolarów, w porównaniu z 4,67 miliarda dolarów w tym samym kwartale rok wcześniej, który zakończył się 17 grudnia 2022 roku.

Sprzedaż żywności w tych samych sklepach wzrosła o 6,1 procent, do czego częściowo przyczynił się moment zakończenia kwartału w okolicach Świąt Bożego Narodzenia. Metro podało, że po uwzględnieniu zmiany w tygodniu świątecznym sprzedaż żywności w tym samym sklepie wzrosła o 3,4 procent. Sprzedaż produktów farmaceutycznych w tych samych sklepach wzrosła o 3,9%.

READ  Czy masz piekarnik gazowy? Wyższe ceny za ogrzewanie domu „nie znikną”

Banery dyskontów Metro w dalszym ciągu napędzają wzrost, podczas gdy marki prywatne firmy osiągnęły rekordowy poziom penetracji, stwierdziła La Fleche.

W ciągu ostatnich 15 miesięcy firma otworzyła dziewięć nowych dyskontów w Quebecu i Ontario, a otwarcie czterech kolejnych zaplanowano na ten rok finansowy, powiedział analitykom telefonicznie we wtorek po południu.

Inflacja w kanadyjskich sklepach spożywczych spadła pod wpływem wyższych stóp procentowych, ale w grudniu pozostała wysoka i wyniosła 4,7%.

La Fleche podała, że ​​wewnętrzna miara inflacji Metro w jej sklepach była o cztery procent niższa niż w poprzednim kwartale, czyli mniej niż w poprzednim kwartale.

Metro nie jest jedynym sklepem spożywczym, który stoi przed żądaniami dostawców podwyżki cen. Loblaw i Empire twierdzą, że niektórzy główni dostawcy zwracają się do nich z nieuzasadnionymi podwyżkami cen.

Niektóre z żądań Metro są „niezwykle wysokie i trudne do uzasadnienia” – stwierdziła La Fleche, wywołując napięcie w negocjacjach. Dodał, że sprzedawca nie osiągnął jeszcze momentu, w którym zaprzestaje sprzedaży tych produktów, ale czasami dokonuje w zamian innych korekt, np. zmniejsza wielkość sprzedaży danego produktu.

Sklepy spożywcze znalazły się pod presją polityczną, aby ustabilizować ceny żywności, a minister przemysłu François-Philippe Champagne wezwał jesienią kadrę kierowniczą do opracowania planów pod groźbą poniesienia konsekwencji.

W tym tygodniu spółka Champagne oświadczyła w piśmie do komisarza ds. konkurencji, że główni producenci żywności nie przedstawili wystarczająco przejrzyście przyczyn inflacji cen żywności „i w większości nie dostarczali regularnych aktualizacji na temat inicjatyw mających na celu zapewnienie stabilności żywności”. Ceny w kraju.”

Zasugerował kontynuację badania przeprowadzonego przez Biuro ds. Konkurencji w zeszłym roku na temat kanadyjskiego sektora spożywczego, po tym jak urząd zyskał nowe uprawnienia w zakresie uzyskiwania większej ilości informacji od firm.

La Fleche stwierdziła, że ​​Metro „w pełni i przejrzyście współpracowało” z Biurem ds. Konkurencji w ramach swojego badania. Zauważył również, że sprzedawca trzykrotnie pojawiał się przed komisją Izby Gmin badającą ceny żywności, aby odpowiedzieć na pytania posłów.

READ  Według Greater Vancouver Real Estate Council, sprzedaż domów spadła o 43 procent w porównaniu z lipcem ubiegłego roku

W swoich prognozach Metro nadal twierdziło, że w 2024 r. spodziewa się znacznych trudności związanych z uruchomieniem zautomatyzowanego centrum dystrybucyjnego w Terrebonne w Que. oraz uruchomieniem ostatniej fazy zautomatyzowanej fabryki świeżych produktów w Toronto wiosną przyszłego roku.

Mówi, że spodziewa się tymczasowego powielania kosztów i nieefektywności krzywej uczenia się, a także wyższej amortyzacji i niższych odsetek od kapitału.

Spółka podtrzymała swoje wytyczne dotyczące dochodu operacyjnego przed amortyzacją na poziomie mniejszym niż 2 procent, a zysk netto na akcję skorygowano tak, aby pozostał na niezmienionym poziomie i spadł o 10 centów w roku finansowym 2024 w porównaniu z rokiem 2023.

„Spodziewamy się powrotu do historycznego wzrostu zysków po roku finansowym 2024” – oznajmił La Fleche na dorocznym walnym zgromadzeniu spółki wcześniej tego samego dnia.

Metro twierdzi, że po skorygowaniu zarobiło 1,02 dolara na akcję rozwodnioną, w porównaniu z skorygowanym zyskiem wynoszącym 1 dolara na akcję rok wcześniej.

Metro podało we wtorek, że wypłaci kwartalną dywidendę w wysokości 33,5 centa na akcję, w porównaniu z 30,25 centa na akcję.

Akcje Metro zamknęły się na giełdzie w Toronto o 1,56 procent niżej, osiągając poziom 70,10 dolarów.

– Z aktami Nujouda Al-Malisa w Toronto

Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 30 stycznia 2024 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *