- Jedna trzecia środków trafi do Funduszu Wspierania Dziedzictwa Kulturowego i Narodowego w obszarze mediów. Według szacunków Ministerstwa Finansów może to być 280 mln zł
- Finansowanie np. W zależności od specjalnej komisji składającej się z wybranych przedstawicieli. Ministrowie informatyzacji i finansów publicznych
- Promowanie dziedzictwa narodowego, dziedzictwa kulturowego i sportowego, między innymi na cele, na które przeznaczane są pieniądze
- Więcej takich informacji można znaleźć na stronie głównej Onet.pl.
Podatek od wpływów z reklam ma obowiązywać od lipca 2021 r., A Ministerstwo Finansów liczy, że rok później dzięki nowej opłacie do skarbu państwa wpłynie ok. 800 mln zł. Opłaty nie obejmują małych wniosków – m.in. Wydawcy prasowi zarabiają mniej niż 15 mln zł rocznie.
Jak będzie działał nowy fundusz?
Wątpliwości mogą budzić powołania specjalnego funduszu „Wsparcie Kultury i Dziedzictwa Narodowego w mediach”. Jeśli to się zmieni – znaczna część dochodów z podatków od reklam mogłaby wrócić do mediów.
„35% premii reklamowych trafi do nowopowstałych funduszy i zostanie przeznaczone na tworzenie i produkcję nowoczesnych projektów medialnych, w tym budowę i rozwój kanałów informacyjnych oraz serwisów (w tym audycje radiowe i telewizyjne, strony internetowe)” – czytamy w informacja prasowa na stronie Ministerstwa Finansów.
„Oznacza to, że wpływy z wpłat największych dystrybutorów reklamy zostaną zwrócone niektórym mediom, które między innymi posłużą do realizacji projektów szczególnie ważnych społecznie” – możesz przeczytać więcej. Jeśli wyliczenia Ministerstwa Finansów się sprawdzą, do 2022 roku na finansowanie trafi ok. 280 mln zł.
Komu zostaną przeznaczone te środki? Zadecyduje o tym pięcioosobowa komisja, w skład której wejdzie trzech dyrektorów funduszu oraz przedstawiciel powołany przez ministrów ds. Informatyzacji i finansów publicznych. Projekt ustawy zakładał, że nabór wniosków będzie otwarty, choć większość środków można by rozważyć w mediach publicznych i prorządowych.
Pozostała część artykułu to wideo poniżej:
Nowy podatek i „walcz ze skutkami COVID-19”
Proponując nowy podatek, Ministerstwo Finansów dąży do zwiększenia dochodów, aby pomóc zwalczać skutki wirusa koronowego. W wyniku epidemii wiele działań przeniosło się do internetu, co „przynosi wiele zmian w życiu społeczności i stwarza nowe wyzwania” – podkreśla ministerstwo.
Beneficjentami są Narodowy Fundusz Zdrowia, Fundusz Ochrony Zabytków oraz ww. Fundusze wspierające kulturę i dziedzictwo narodowe w mediach.
Linia reklamowa: Magazyn z niskimi stawkami
Stacje telewizyjne i radiowe, ale operatorzy kin będą obciążani nadawcami, w tym nowym podatkiem, jeśli wpływy z reklam przekroczą 1 mln zł w roku kalendarzowym. Opłaty nie obejmują małych mediów – m.in. Wydawcy prasowi zarabiają mniej niż 15 mln zł rocznie. W zależności od wielkości dostaw będą również obowiązywały różne limity podatkowe.
– W przypadku mediów, które nie mają dużych międzynarodowych grup, mogą istnieć limity przychodów, aby podatek nie dotknął małych wydawców, a nawet są oni zwolnieni z opłat. W jednej z wersji linii uznano ją za progresywną, a wskaźnik oparto na przychodach z reklam – Business Insider sprowadza Polskę.
Podatek od gazet wyniesie dwa procent. 30 mln zł i 6 proc. Przychodów. Z przychodami ponad 30 mln.
Podatek od działalności internetowej
Nieco inne zasady obowiązują w internecie – tutaj podatek dotyczy firm, które są w roku kalendarzowym Na całym świecie Zanotowali 7 750 mln przychodów i ponad 5 mln ில்ல w reklamie internetowej w Polsce. Stawka podatku wyniesie 5%.
„Wejście 5,5 mln jest podobne do rozwiązań włoskich i hiszpańskich, odpowiednio 5,5 mln i 3 3 mln, oraz 25 mln jenów dla austriackich i francuskich bramek ustalonych dla usług reklamowych online. Euro mieści się w granicach wartości zaakceptowane przez inne państwa członkowskie ”- napisał projekt.
Cieszymy się, że jesteś z nami. Zapisz się do Newslettera Onetu, aby otrzymywać od nas najcenniejsze treści
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.