Nowa linia reklamowa. Czy pieniądze trafią do mediów publicznych?

  • Jedna trzecia środków trafi do Funduszu Wspierania Dziedzictwa Kulturowego i Narodowego w obszarze mediów. Według szacunków Ministerstwa Finansów może to być 280 mln zł
  • Finansowanie np. W zależności od specjalnej komisji składającej się z wybranych przedstawicieli. Ministrowie informatyzacji i finansów publicznych
  • Promowanie dziedzictwa narodowego, dziedzictwa kulturowego i sportowego, między innymi na cele, na które przeznaczane są pieniądze
  • Więcej takich informacji można znaleźć na stronie głównej Onet.pl.

Podatek od wpływów z reklam ma obowiązywać od lipca 2021 r., A Ministerstwo Finansów liczy, że rok później dzięki nowej opłacie do skarbu państwa wpłynie ok. 800 mln zł. Opłaty nie obejmują małych wniosków – m.in. Wydawcy prasowi zarabiają mniej niż 15 mln zł rocznie.

Jak będzie działał nowy fundusz?

Wątpliwości mogą budzić powołania specjalnego funduszu „Wsparcie Kultury i Dziedzictwa Narodowego w mediach”. Jeśli to się zmieni – znaczna część dochodów z podatków od reklam mogłaby wrócić do mediów.

„35% premii reklamowych trafi do nowopowstałych funduszy i zostanie przeznaczone na tworzenie i produkcję nowoczesnych projektów medialnych, w tym budowę i rozwój kanałów informacyjnych oraz serwisów (w tym audycje radiowe i telewizyjne, strony internetowe)” – czytamy w informacja prasowa na stronie Ministerstwa Finansów.

„Oznacza to, że wpływy z wpłat największych dystrybutorów reklamy zostaną zwrócone niektórym mediom, które między innymi posłużą do realizacji projektów szczególnie ważnych społecznie” – możesz przeczytać więcej. Jeśli wyliczenia Ministerstwa Finansów się sprawdzą, do 2022 roku na finansowanie trafi ok. 280 mln zł.

READ  50 mld zł na kontrolę cen energii w Polsce -PM

Komu zostaną przeznaczone te środki? Zadecyduje o tym pięcioosobowa komisja, w skład której wejdzie trzech dyrektorów funduszu oraz przedstawiciel powołany przez ministrów ds. Informatyzacji i finansów publicznych. Projekt ustawy zakładał, że nabór wniosków będzie otwarty, choć większość środków można by rozważyć w mediach publicznych i prorządowych.

Pozostała część artykułu to wideo poniżej:

Nowy podatek i „walcz ze skutkami COVID-19”

Proponując nowy podatek, Ministerstwo Finansów dąży do zwiększenia dochodów, aby pomóc zwalczać skutki wirusa koronowego. W wyniku epidemii wiele działań przeniosło się do internetu, co „przynosi wiele zmian w życiu społeczności i stwarza nowe wyzwania” – podkreśla ministerstwo.

Beneficjentami są Narodowy Fundusz Zdrowia, Fundusz Ochrony Zabytków oraz ww. Fundusze wspierające kulturę i dziedzictwo narodowe w mediach.

Linia reklamowa: Magazyn z niskimi stawkami

Stacje telewizyjne i radiowe, ale operatorzy kin będą obciążani nadawcami, w tym nowym podatkiem, jeśli wpływy z reklam przekroczą 1 mln zł w roku kalendarzowym. Opłaty nie obejmują małych mediów – m.in. Wydawcy prasowi zarabiają mniej niż 15 mln zł rocznie. W zależności od wielkości dostaw będą również obowiązywały różne limity podatkowe.

– W przypadku mediów, które nie mają dużych międzynarodowych grup, mogą istnieć limity przychodów, aby podatek nie dotknął małych wydawców, a nawet są oni zwolnieni z opłat. W jednej z wersji linii uznano ją za progresywną, a wskaźnik oparto na przychodach z reklam – Business Insider sprowadza Polskę.

READ  Kamil Stokes zgubił się podczas remontu. Nagle rzucił się w stronę stołu [WIDEO]

Podatek od gazet wyniesie dwa procent. 30 mln zł i 6 proc. Przychodów. Z przychodami ponad 30 mln.

Podatek od działalności internetowej

Nieco inne zasady obowiązują w internecie – tutaj podatek dotyczy firm, które są w roku kalendarzowym Na całym świecie Zanotowali 7 750 mln przychodów i ponad 5 mln ில்ல w reklamie internetowej w Polsce. Stawka podatku wyniesie 5%.

„Wejście 5,5 mln jest podobne do rozwiązań włoskich i hiszpańskich, odpowiednio 5,5 mln i 3 3 mln, oraz 25 mln jenów dla austriackich i francuskich bramek ustalonych dla usług reklamowych online. Euro mieści się w granicach wartości zaakceptowane przez inne państwa członkowskie ”- napisał projekt.

Cieszymy się, że jesteś z nami. Zapisz się do Newslettera Onetu, aby otrzymywać od nas najcenniejsze treści

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *