Nazwany Stena Eppa i rozpoczął operacje między Szwecją a Polską

Nazwany Stena Eppa i rozpoczął operacje między Szwecją a Polską
Źródło obrazu Stena Line

Stena Line zorganizowała ceremonię oddania do eksploatacji swojego piątego statku E-Flexor Stena Ebba, Oznacza to wodowanie drugiego promu E-Flexer na trasie Karlskrona-Gdynia.

Stena Eppa została nazwana przez swoją chrześniaczkę Ulrikę Messing, gubernator regionu Blekinge w Szwecji, która tradycyjnie rozbiła butelkę szampana o statek.

Wydarzenie jest następstwem wodowania siostrzanego statku Steen Estelle na trasie między Szwecją a Polską we wrześniu 2022 roku.

„Dodanie naszego nowego najnowocześniejszego promu Stena Eppa do południowego Bałtyku jest odpowiedzią Stena Line na zapotrzebowanie klientów w dynamicznym regionie gospodarczym, który wciąż się rozwija”, On mówi Niklasa MortensenaPrezes Steny Line.

„Obsługujemy tę linię promową od ponad 25 lat, a dzięki naszym nowym łodziom E-Flexer pomożemy naszym partnerom rozszerzyć ich działalność dzięki lepszemu dostępowi do europejskich rynków i łańcuchów dostaw”.

Stena Eppa to jeden z największych statków regularnie eksploatowanych na Morzu Bałtyckim. Ma 240 metrów długości, oferuje miejsce dla 1200 osób i może pomieścić do 200 ciężarówek. Przy 3600 metrach pasa ruchu pojemność została zwiększona o co najmniej 60 procent w porównaniu z poprzednim statkiem na tej trasie. Statek został zbudowany przez chińską stocznię handlową Jinling (Weihai) w Chinach i dostarczony we wrześniu 2022 roku.

Efektywność energetyczna łodzi wynika z jej zoptymalizowanej konstrukcji i zdolności do korzystania z zasilania z lądu podczas zawinięć do portów, zmniejszając w ten sposób emisję spalin. Połączenie elektryczne umożliwia przyszłą konwersję na hybrydę akumulatorową.

Stena Ebba i Stena Estelle zoptymalizowały kadłuby, śmigła i stery dla maksymalnej wydajności. Wszystkie pięć zbiorników E-Flexer jest gotowych do konwersji na metanol lub paliwo LNG.

W ubiegłym roku Stena Line przeniosła się do nowego terminalu promowego w Gdyni, który umożliwia cumowanie statków o długości 240 m i daje możliwość stworzenia rozwiązania tranzytowego ze względu na bliskość linii kolejowych.

READ  Ukraina, Polska Myśliwce Wagner przybyły na Białoruś

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *