Loty Ponza lądują w Polsce dla operatora czarterowego Enter Air

Loty Ponza lądują w Polsce dla operatora czarterowego Enter Air

777 akcjonariuszy sprzedało w zeszłym roku siedem swoich Boeingów północnoamerykańskiej firmie leasingowej BBAM po spadku popytu w Flair i opóźnieniach w licencjonowaniu Bonza.

„Teraz to mamy [operating licence]Cztery z naszych 27 tras są obsługiwane w Australii” – powiedziała Bowie.

„Nasze plany rozwoju pozostają takie same, a po zakończeniu we wtorek wprowadzenia naszej mapy drogowej koncentrujemy się teraz na zdobyciu szacunku australijskich podróżników”.

Dyrektor generalny Bonzy, Tim Jordan, powiedział, że w pierwszym roku linia lotnicza będzie latać do ośmiu samolotów. Ponza wystartował z Sunshine Coast pod koniec stycznia i otworzył swoją bazę w Melbourne w marcu.

Linia lotnicza ma zamówiony piąty samolot, ale nawet problemy z łańcuchem dostaw u producentów Boeing i Airbus opóźniają dostawy, trudno będzie uzyskać więcej, ponieważ popyt na samoloty nadal rośnie.

Kryzys łańcucha dostaw

Virgin Australia wciąż czeka na wiadomość od Boeinga, kiedy otrzyma pierwszy z ośmiu odrzutowców 737-8 MAX, po tym, jak producent powiedział, że problemy z jednym z jego dostawców spowodują opóźnienia w jego księdze zamówień.

Podczas gdy samolot miał być używany na nowej trasie Cairns-Tokio od końca czerwca, Virgin ma rozpocząć loty ze starszymi, mniejszymi 737-700.

Qantas powołał się na kryzys w łańcuchu dostaw, podejmując decyzję o leasingu z załogą dwóch Airbusów A220 od fińskiego Finnaira, a ustępujący dyrektor generalny Alan Joyce powiedział, że przybycie samolotów było „rzadkie”. Leasing z załogą ma miejsce, gdy linia lotnicza wynajmuje inny samolot i załogę do działania w jej imieniu.

Prezes Enter Air Grzegorz Polaniecki powiedział polskim mediom, że z powodu dużych opóźnień w przyjmowaniu lotów i okresów wzmożonych podróży linia lotnicza nie miała czasu na przemalowanie samolotu zaplanowanego do Ponsy.

Dwa z trzech lotów wykonanych przez Ponsę w ostatnim czasie australijski Ocena finansowa 777 Partners ujawniło, że w kwietniu zwrócił kolejny samolot swojemu kanadyjskiemu przewoźnikowi Flair.

READ  SOFTSWISS wyróżniony certyfikatem Najlepsze Miejsce Pracy w Polsce

Po tym, jak leasingodawcy odwołali cztery z 18 samolotów Flaira, oskarżając linię lotniczą o zaleganie z płatnościami, samolot został przekierowany. 777 Partners jest właścicielem 25 procent Flair.

Oczekuje się, że Ponza będzie obsługiwać 24 loty tygodniowo dwoma odrzutowcami z Victorii. Kolejna baza lotniskowca znajduje się na Słonecznym Wybrzeżu.

Firma nie planuje obsługiwać lukratywnych i konkurencyjnych tras między Sydney, Melbourne i Brisbane, ale zamiast tego będzie próbowała stymulować popyt na niższych rynkach regionalnych, latając bezpośrednio do ośrodków turystycznych.

W wywiadzie Ocena finansowa W lutym założyciel 777 Partners, Steve Pascoe, wymienił sukces Blaira jako jeden z powodów, dla których grupa private equity była zainteresowana inwestycją w taniego przewoźnika w Australii.

„Przed pandemią byliśmy w stanie pokazać, że możemy znacząco rozwinąć kanadyjski rynek, oferując od 40 do 50 procent niższe ceny niż operatorzy zasiedziali”.

„To właśnie zaprowadziło nas do Australii. Uważamy, że możemy zrobić to samo.

Linia lotnicza właśnie w tym tygodniu rozpoczęła działalność na wszystkich 27 trasach do 17 miejsc docelowych, które oznaczyła jako część swoich planów startowych.

Pani Bowie nazwała to wydarzenie „historycznym” i „metą naszego pierwszego startu oraz linią startową do zdobycia prawa do uprawy Ponzy”. Powiedział, że popyt na niekonwencjonalne trasy grupy jest duży.

„Wraz ze zbliżającą się australijską zimą, rezerwacje są również duże, w tym lipcowe wakacje szkolne i czerwcowy weekend świąteczny, ponieważ mieszkańcy Wiktorii chcą uciec przed ciepłym zimnem Queensland” – powiedział.

„Ponza nie ma lotów do ani z Sydney – jest to obwiniane wysokimi opłatami lotniskowymi i wyjątkowymi ograniczeniami dotyczącymi slotów na bramce.

Lori Argus, szefowa lotniska w Melbourne, powiedziała: „Cieszymy się, że jesteśmy jedyną stolicą, która występuje w sieci startowej Ponza”.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *