Kanał Sueski został zablokowany przez kontenerowiec Evergreen. Kolejna próba usunięcia statku nie powiodła się

Kolejna próba wyciągnięcia kontenerowca, Evergreen, do zablokowania Kanału Sueskiego, jednego z największych statków towarowych na świecie z mielizny, nie powiodła się – powiedział w piątek szef służb technicznych dywizji. Pomoc została udzielona przez Stany Zjednoczone i Turcję w celu zablokowania jednej z najważniejszych dróg wodnych na świecie.

Statek ma 400 metrów długości i 59 metrów szerokości i może pomieścić 18 000 kontenerów Zapobiega wąskim wodom łączącym Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym. Egipski Urząd Kanału Sueskiego (SCA) twierdzi, że Egipt otrzymał wiele pomocy międzynarodowej, w tym ze Stanów Zjednoczonych i Turcji. Ankara zaproponowała wysłanie lawety na japoński statek. Turcja jest napięta od obalenia prezydenta Mohameda Morsiego w 2013 r., Ponieważ chciała poprawić stosunki z Kairem, przy wsparciu prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana.

Oglądaj TVN24 na żywo TVN24 >>>

Szef działu technicznego Bernharda Schultza powiedział w piątek, że kolejna próba wyciągnięcia kontenerowca Evergreen z mielizny tego dnia nie powiodła się. Dwie dodatkowe wieże mają przybyć do Kanału Sueskiego w niedzielę, aby pomóc uwolnić statek od japońskiej firmy Shohi Kisan.

Czytaj więcej: Największy na świecie korek morski. Otwarcie zostało ukończone w 87 procentach

Jak duży jest zawsze kontenerowiec?tvn24.pl

Z kosmosu widać również korek przed Kanałem Sueskim Reuters

Wypadek do 10 miliardów dolarów

Według niemieckiej firmy ubezpieczeniowej Alliance, zablokowanie kanału może kosztować światowy handel od 6 do 10 miliardów dolarów tygodniowo. Według agencji ratingowej Moody’s, europejscy producenci i dostawcy części samochodowych zostaną poważnie dotknięci.

„Kanał Sueski to trasa transportu towarów między Europą a Azją. W 2019 roku przepłynęło przez niego ponad 19 000 statków, co odpowiada około 1,25 miliarda ton ładunku. Badacze.

Według Bloomberga codziennie przez Kanał Sueski przepływa 600 000 baryłek ropy naftowej z Bliskiego Wschodu do Europy i Stanów Zjednoczonych.

READ  Polski SwiTech z pasją apeluje o pokój

Zdjęcie satelitarne kontenerowca Evergreen blokującego Kanał Sueski Maker Technologies

Korki i rosnące ceny ropy

Ceny ropy naftowej wzrosły w piątek o ponad 3 procent. Według Lloyds od wtorku po obu stronach kanału czeka ponad 200 statków, w tym 30 tankowców. Jednak analitycy zwracają uwagę, że opóźnienia w dostawach występują w okresach niskiego sezonowego zapotrzebowania na ropę i skroplony gaz ziemny, co może łagodzić wpływ cen. Firma żeglugowa Mersk i niemiecki Habat-Lloyd ogłosiły w czwartek, że planują przenieść swoje jednostki z powrotem na tyły w dobrej wierze, aby okrążyć kontynent afrykański, co oznacza, że ​​będą musieli przebyć 9000 km, podróż trwającą 10 dni. Nie wiadomo, dlaczego kontenerowiec utknął w kanale. Statek doświadczył rozległej przerwy w dostawie prądu, a silne wiatry i burza piaskowa przyczyniły się do jego zatkania na pojedynczym pasie kanału.

Kluczowe źródło zdjęć: Maker Technologies

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *